Allergitråden
ELI79 skrev 2010-12-08 20:31:24 följande:
bra och bra. han har varit bättre men nätterna har inte varit bra. han har inte haft dåligt humör o han har inte haft stor mage men nätterna har inte varit bra (så jag veti nte om det har med något annat att göra eller vad det är).Vi körde ju vetefritt fr o m mars och då blev han ju jättebra och allt bara vände...sen var det bra fram till i somras då han ju fick vete när vi var hos min sambos mamma (minns ni??) det var ju ca 4 dagar med vete där. efter det så har det inte blivit riktigt bra. Det var då nätterna började krångla men humöret var bra.
Humöret har varit bra så fort vi kört vetefritt...men inte nätterna...han har varit vaken 2-4 timmar per natt sedan januari i år. Han har snittat kanske 1-2 hela nätter varje månad, i övrigt vaken varje natt...
Jag envisas med att påstå att han inte är ok på nätterna är för att det är något som stör honom och jag tror på allergi. Men vad det är, om det är vetestärkelse, havre, råg, mjölk eller något annat...???
Det är för mig typexemplet på allergi, din son och min reagerar så lika på så många saker, så jag kan nästa sätta något på att det är något som stör, som gör att han vaknar. Min son behöver alltså bara vara hemma och äta hos min mamma och inte tvättat händerna eller liknande för att han ska vakna och inte vilja sova. Men som sagt, han blir ju eksemig också....
I och med att han sover så dåligt, har ni testat tillfälligt med tavegyl eller aerius och sett om det hjälper?
Spyr han något, kväljer?