Allergitråden
Tack för alla svar angående pricktest ! Får se hur det blir nästa måndag... Hoppas de vill ta så många som möjligt när vi ändå är där! Och helst också att de ska visa något så vi slipper fundera på vad som är på tok med hönan
Tack för alla svar angående pricktest ! Får se hur det blir nästa måndag... Hoppas de vill ta så många som möjligt när vi ändå är där! Och helst också att de ska visa något så vi slipper fundera på vad som är på tok med hönan
K kavat : Hon vill inte tro att barnen har allergier.. Har tydligen skitsvårt att acceptera det :(
Trållmor : åh toppen! Då kanske jag vågar hoppas att de vill pricktesta allt som står på min önskelista ;) vi har nämligen 1 timmes enkel bilresa dit vilket man inte gärna åker bara sådär :) dessutom är vi där bara två ggr per år och då vill man få allt gjort samtidigt!
Och så håller vi tummarna att det visar sig något på testet med ! Sist var hon bara 5 månader och nu är hon snart 15! och vad jag förstår kan testesultat variera beroende på hur gamla de är vid test tillfället ?
Har lagt in en bild i galleriet på stora hönan. Så rolig ser hennes mage ut nu =/ Hon är i normalt sätt en riktigt tunnis. Suck. Nu ska jag bannemej ge svärmor så dåligt samvete jag bara kan. Och slå näven i bordet. För ska hon passa våra barn igen SKA hon ta deras allergier på allvar.
Kan ta ett till exempel. Lilla dottern tål inte havre vilket hon mycket väl vet om. Trots detta hade hon ätit en halv köttbulle. I smeten hade hon haft i två matskedar havregrädde. Hon tyckte väl att det inte var särskilt mycket grädde i denna stora smet och gav därför henne en köttbulle. Och för en okunnig så kanske två matskedar inte är så mycket trots allt men för en allergiker är det två för mycket. Detta resulterade i två timmars panikskrik på natten. Vem tror ni var snabb med att berätta detta för svärmor dagen efter ;)
Här är det "bara" farmor som ställer till det lite. Övriga familjemedlemar gör så gott de kan. Men vi lagar alltid all mat själv till minstingen bara för att vara på den säkra sidan. För får hon vete i sig triggas astman igång och hon är dålig i flera veckor. Vill inte lägga det ansvaret på de heller =) Vet ju själv när man var ny på det här, man förstod ju ingenting!
Försökte få stora hönan att bajsa innan. Hon ville inte så kommer det inget i morgon får det bli klyx igen. Magen står som en ballong =/ Borde kanske ta bilden jag har i galleriet och visa farmor och berätta att det faktiskt är hennes fel. Det fulaste var att hon inte berättade själv vad som hänt. Utan det var dottern som lyckligt berättade att hon fått äta kaka med choklad i...
Första dagen på dagis för lillan och hon var lite rosslig idag =/ Kommer bli tokig om astman blir sämre igen. Hon har varit dålig sedan början på December nu. Dessutom matvägrar hon fortfarande och är så tunn så tunn.
Tänk om man bara vetat varför hon inte vill äta =/ Och framförallt Altheran ratar hon , och den som är så viktig.
Men men , vi får hoppas det vänder snart
Hej tjejer!
Vi tänkte göra pizza ikväll. Vet att det var på tapeten här för ett tag sedan. Någon som hade bra recept på pizza botten utan allt ??
Tusen tack :)
Ni vet de där Pez godisarna! Tror ni de skulle funka här hemma ? De står stärkelsesirap på, vad är det?
Mela78:usch vad trist :( hur gick det?
Nu kommer hypokondriken igen ;) Har lagt in en bild i galleriet. Kan dessa utslag vara allergirelaterat ? Kortet är taget med mobil så det är väl inte av bästa kvalité. Men det är i allafall illrött och både svider och kliar galet mycket. Håller i sig kanske en timme och mattas sedan av. Tillslut syns det knappt men svider någon timme ändå.
Så får jag nämligen ibland utan att ha brytt mig om varför. Men igår kom de igen och då började jag fundera på om det kanske hade med allergi att göra.
Vad tror ni??