• Tibell

Allergitråden

Nu kanske jag låter jätte taskig när jag säger att det känns skönt att se att fler barn visar neg på tester. Men man känner sig så himla ensam om detta ibland.. 
    Men nu bryr jag mig inte fullt lika mycket eftersom vi faktiskt har en läkare som inte bryr sig det minsta om testresultaten!

Om man kanske skulle testa att ansöka om vb ?? Har dock ingen aning om hur man går till väga, vad/hur man ska skriva och om det ens är lönt ?

• Tibell

Eli : usch era stackare :( att de inte fattar!! Tänk om han hade varit kraftgt allergisk?? Det hade ju kunnat sluta riktigt illa ...

Hoppas plutten mår bättre idag! Nu verkar ju magontet komma snabbare med.. Innan tog det väl någon dag? Är hans kinder illröda nu då :( då kan vi bara hoppas fröken får dåligt samvete när hon ser honom!!!

• Tibell

ELI : Gud så skönt att de lyssnade och tog sig till kritiken =) Nu tror jag lilleman kommer få må bra lääänge

På Bs avdelning har de ingen leklera alls,,bara för att vara på den säkra sidan. Den leran trållmor hade recept på innehöll väl sojasläkting? Så den funkar ju dessvärre inte..

• Tibell

Usch det verkar som om lilla hönan fått i sig något tokigt på dagis idag :( hon hade sina typiska veteprickar och har redan vaknat och varit ledsen 3 ggr ikväll. Dessutom har hon vid ett flertal tillfällen i eftermiddag fått jobbiga hostattacker ... Så allt tyder på vete :( men det kan inte vara större mängd än smulnivå.. För hon har inte kräkts!
    Brukar ni ta kontakt med köket vid dessa tillfällen det sker misstag eller låter ni det passera ?
    Hoppas natten går bra ! Vi har inte fått sova på mååånga nätter eftersom storasyster har vattkoppor :(

• Tibell

Eli : nä finns nog inte tvivel! Men om han är förstoppad så måste han ju ha ätit av den ? Stackars plutt... Är väl kanske därför han vaknar på nätterna?

Här hemma måste vi ge stora hönan resulax pga av Bullen med mjölk i ... Trots att det är en vecka sedan nu :( hon har bara bajsat en gång sen dess...
    Och lilla hönan har hostat hela natten... Nu ska jag ringa och kolla vad hon åt igår

• Tibell

Dagismaten var ok. De andra barnen hade ätit chicken nuggets med currysås.
    Men nu upptäckte jag att hon var lite snuvig så det är nog bara en enkel förkylning *pustar ut*

• Tibell

Eli : ja visst kan det räcka . I somras tog T ETT bett på ett chips som innehöll skummjölkspulver. Hon krävde resulax 2-3 ggr efter det.. Så visst kan man reagera på små mängder.
    Och för E var det ju inte jätte små mängder med tanke på att leran bara är av vete nästan .. Och eftersom det inte är tillagat på något sätt heller blir det ju värre!

• Tibell

Ja fast hon hade ju fått egen mat.. Så det är ju om hon hittat något på golvet. Men personalen är kanon duktiga och städar alltid innan hon "släpps fri" efter varje måltid

Men jag tror nog gnället och hostan beror på snuvan hon fick idag :) prickarna kan jag dock inte förklara...

• Tibell

Bläääää nu har dock hönan reagerat på något ( de andra "symtomen" från igår var bara en förkylning )
    Nu kastar jag snart in handduken och skiter i det här. Är helt övertygad om att socialen snart kommer och tar henne ifrån mig ändå *gråter*
    Hur vi än försöker göra rätt så blir det fel ändå =(
    Är så fruktansvärt trött på det här. Snart sätter jag henne på en risdiet och burar in henne i ett vadderat rum så hon omöjligt kan stoppa något i munne, som tyvärr är hennes störta hobby *ironisk*

Hon har eksem på mage/rygg/nacke och armar. Dessutom VÄGRAR hon sova nu, hon som brukar somna på två röda.
    Hon har varit kanon fin i hyn länge nu och detta kom efter mellanmålet då vi fikade lite.
    Jag hade bakat en kladdkaka med detta receptet:

2 tsk fiberHusk
    2 dl vatten
    200 g mörk choklad (el 1 dl kakao)
    125 g smör eller mjölkfritt margarin
    1,25 dl socker
    1,25 dl rismjöl
    1,25 dl bovetemjöl
    1 tsk bakpulver

Jag använde mig utav mjölkfritt margarin och ckoklad. Vad kan ha gått snett då ??????
    Hon brukar aldrig få smaka sånt här gottigt men nu tyckte jag att det passade bra eftersom hon kunde äta den, men se hur bra det gick *gråter en skvätt till *
    Nu är det visserligen ingen stor reaktion och egentligen kan man väl blunda för eksemen men jag blir så less på att hon aldrig får vara bra i hyn. Dessutom kommer det definitivt sätta sig på magen med..det gör det alltid i slutändan =(

• Tibell

Bovete tål hon. Rismjölet tål hon. Kakao tål hon vad vi vet. Använde ju den där mjölkfria chokladen som ligger bland de glutenfria produkterna..vet inte vad den heter dock ??
    Formen ska också vara okej..körd i diskmaskinen precis innan.
    De "enda" allergenen hon får dessa utslag av är soja, sojasläktingar,baljväxter, ägg och mjölk... om det inte tillkommit något nytt då förstås =/

Svar på tråden Allergitråden