Idag fick vi lillhönans provsvar. Som väntat visade det inget på soja, sädesslagen eller ägg. Men läkaren var inte alls förvånad eftersom hon har sena reaktioner där. Dock INGA som helst tvivel om att hon inte tål det, reagerar super tydligt på väldigt små mängder. Men ägg vet vi ju inte riktigt eftersom vi aldrig kunnat provocera. Den enda gången hon fick testa fick hon massa massa prickar/eksem dagen efter och bajsade grön diarré i 2 veckor. Sedan dess har vi inte vågat prova. Däremot upptäcker vi att hon får röda torra runda fläckar som flagnar när vi andra äter ägg. Hur hade ni gjort..provocerat ?
Hon visade heller inget på katt eller hund så våra katter klarade sig ;)
Däremot visade hon positivt på komjölk och cashewnötter. Inte jätte högt tydligen men ändå positivt!
Just mjölken känns faktiskt rätt skönt...då har jag med andra ord haft rätt ända sedan hon var liten bebis.
Cashewnötterna var väl lite onödigt dock =(
Men jag hade ju mina misstankar efter att hon sett ut såhär av att det stod en skål med cashewnötter på ett bord ( hon åt inga men reagerade antagligen luftburet )
Så nu till min fråga. Kan man reagera luftburet även om proverna inte visar på farligt höga värden ??
För de var ju trots allt positiva och jag vet till 100% att hon inte åt något konstigt den dagen...