• Tibell

Allergitråden

Jo hon blir tokförstoppad vete :(

• Tibell

K Kavat : Medans du ändå är ute och kollar bilder på eksemkinder kan du väl ta vägen förbi mitt galleri med =)
    Det är en bild tagen strax efter hönan stoppade en smörgås med råg ( läste tillbaka i tråden, trodde det var korn ) för länge sedan. Bilden är dessvärre tagen med blixt så det röda försvann en hel del men du ser nog vilken sida det är. Men är det bara jag som inbillar mig att det även ser lite svullet ut ?? För är det det kommer jag aldrig våga provocera med råd, och egentligen finns det ingen mening med det, eftersom hon bara hann ha mackan i munnen. Och jag tror inte hon har något i munnen när kortet är taget heller

• Tibell

Eli : så skönt att höra att ni nu verkar ha löst E s problem :) att vara väldigt noga är a och o i många fall. Vi måste ju också vara väldigt noga och ibland känns det som om man inte gör annat än städar och håller koll så hon inte stoppar något i munnen

Natten gick bra. Hon vaknade inte en enda gång oh skrek i panik så mycket tyder tyvärr på att hon också är väldig känslig mot korn :(
    Dessvärre har natten går åt på att hålla koll på hennes andning. Någon tyckte tydligen inte det räckte med multiallergi och astma på hönan utan gav henne också falsk krupp :(
    Nu mår hon dock bra.

• Tibell

Detta är andra gången hon får falsk krupp . Men det kanske som du säger beror på att hon även är astmatiker. Tur att hennes mediciner hjälper så pass bra även mot kruppen. Vi har långt till närmsta sjukhus.
    Hon hostade dock kruppigt hela natten men kunde i allafall andas bra

Idag är hon mega snorig.. Men hon har också massa eksem som inte fanns där igår . Kanske med beror på förkylningen ? Hon har inte ätit något nytt vad jag vet. För kruppanfall har väl inget med allergi att göra ?

• Tibell

Kan ta lång tid innan man ser skillnad skulle jag tro . Fast en liten förbättring bör du ju ha sett. Låter ju knas att han haft bra nätter och sedan dåliga igen ? Hoppas det vänder igen.
    T var ju med vaken flera timmar varje natt när hon fick mjölk i sig, på henne såg vi skillnad direkt

Hade jag varit du hade jag skrivit matdagbok. Det kanske är något helt annat i kosten som stör honom ? Någon frukt, soja, baljväxter ? Vore kanske bra att skriva upp exakt vad han äter och se om du kan se något samband ?

• Tibell

Hade jag varit som du hade jag tagit bort allt som har med soja att göra ... Är ju värt att testa med tanke på hur era nätter ser ut

Sen måste det ju givetvis inte vara allergirelaterat
    Snarkar han mycket ? Kanske polyper?

• Tibell

Ja jag förstår att det känns jobbigt :( om nu du känner att mjölkfritt inte hjälper på honom om någon vecka sänts då istället bort sojan och ersätt den med vanlig mjölk.. Kanske är sojaallergi istället för mjölk ?

Hur går det med hans kinder nu? Varit helt eksemfria ( förutom missen då ) sen ni tog bort vetet för ett tag sedan ?
    Håller verkligen alla tummar jag har för era del med all nattstrul !!

Här hemma har lilla hönan sovit bra sedan vi tog bort rice dream här hemma. Men nu säger sambon att dagis har den där att ge som måltidsdryck ?? Hon sov dåligt innan jullovet men det tog vi som att det blev för mycket intryck för henne när hon precis börjat dagis
    Men då borde hon fått den även idag och borde ju vakna i natt? Måste kolla med dem imorgon

Annars är det hennes astma som krånglar mest just nu. Sen i början på december har hon varit helt bra i sina luftrör endast 3 dagar :( och då gick hon ändå på underhållsdos. Har ingen aning vad som triggar igång astman hela tiden. De säger att hon har förkylningsastma men hon är ju knappt snuvig :( borde kanske be dem pricktesta henne för katt, eller kvalster!
    Men jag hoppas såklart bara det beror på all kyla som varit de sista...

• Tibell

Håller tummarna att mjölkfritt hjälper!!
    Går det även bättre med hans ballongmage?

• Tibell

Håller föresten med K kavat om att kokosmjölk och rismjölk funkar toppen :)
    Min favorit här hemma nu är risgrynsgröt gjort på just ris och kokosmjölk tillsammans med en klick äppelmos till.. Kanon gott :)

K kavat. Inboxar dig när jag har tid .. Har glada nyheter :)

• Tibell

Skulle aldrig ha sagt att hönan inte vaknat :( nu sitter hon ute hos pappa och har då inte tänkt sova ... Hon är inte jätte ledsen som tur är!
    Får se om hon har fått rice dream på dagis idag då! Det kan inte vara någon större mängd isåfall utan bara att dricka vid lunchen tror jag ... Men måste man inte vara väldigt känslig om man reagerar på den mjölken??

K kavat.. Inboxar nu :)

Svar på tråden Allergitråden