Allergitråden
Mama Law skrev 2010-10-01 22:34:45 följande:
Min W har precis gjort en utredning för ADHD och psykologen anser inte att hans problematik har med ADHD att göra utan från hans allergier/eksem/astma och dels från hans mediciner. Jag förstår till viss del att hans problem kan komma därifrån, men inte bristen på empati gentemot andra, hans avskärmningsförmåga, överaktivitet osv osv. Min magkänsla skriker att hon har fel, personal på fsk säger att det kan inte stämma, personer har sen w varit pytteliten sagt att nåt inte stämmer. Så vet inte om jag ska gå vidare och få en andra utredning och säger den samma sak så accepterar jag det men just nu så näää.Om då W alltid är påverkad så tycker inte jag att det låter alls konstigt att ni misstänker ADHD. Sen känner inte jag W eller har sett hur han är utan kan bara prata för vad jag har sett på andra barn.
Men däremot så tycker jag att om du är så osäker så som du låter så tycker jag absolut att ni ska göra en till utredning så att ni kan få hjälp, om det behövs. Oavsett så bör man väl kunna få hjälp, även om han inte får en diagnos?
Kompisens barn har nyligen fått diagnos och de fick jätte bra hjälp av Bup tror jag det var samt medicin som gjorde skillnad som dag och natt på det barnet. Kan man inte få testa och se om det hjälper W, för oavsett så "mår han nog inte helt bra" själv.
Å andra sidan så kan jag ibland känna att varför måste alla vara lika och anpassas in i samhället? Lite kluven, men det viktiga är ju att W får må bra och ni känner att ni kan hantera honom och är det inte så så måste ni väl kunna få hjälp med av "proffsen"?