Allergitråden
har inte hört talas om att ngn skulle reagera på riboflavin, som ju är vitamin B12. Men inget är förstås omöjligt.
Ring och fråga? Numret står på paketet.
Vi använder inte havreprodukter, men vad gäller ex risdryck så är rekommendationen att låta bli Ricedream Risdryck då det finns kornrester med från produktionen, om man är allergisk mot korn. Men Carlshamns Risdryck, Alpro Risdryck mfl är "rena" även för spannmålsallergiker.
Kanske det är nåt liknande med havredrycken ICA Solhavre; att det är nåt i produktionen som inte är "rent" ??
Lite allmänt om tillverkning. Det verkar som att de alltid tillverkar fler saker i samma maskin med rengörning emellan. Min son som är superkänslig mot minsta lilla som innehåller vete och havre (och då menar jag inte en smula, utan sådant som inte ens syns) han klarar att dricka Carlshamns risdryck och enligt Carlshamn tillverkar de havredryck i samma maskiner. Så rengörningen är nog väldigt nogrann, åtminstonde i deras maskiner.
Är ni säkra på att han inte reagerade av något annat? Typ att muggen fått mjölkrester på sig eller liknande? Vågar ni köpa ett till paket och testa igen?
Eller också så struntar ni helt enkelt i deras havredryck. Men jag tycker också att du ska kontakta dem och höra efter. Det kan ju bli fel i produktion osv, så man vet ju aldrig...