mimpen skrev 2010-06-21 18:25:01 följande:
Jag måste bara få berätta. Nu har jag ätit sojafritt i snart två veckor och Hjalmars eksem är. Öh. Borta!!! Och vi har glömt smörja med kortison två kvällar, och det är ÄNDÅ hur fint som helst på kinderna! Tjohooo! Hoppas jag inte tar ut glädjen för fort nu, men det känns så skönt att äntligen ha kommit på det. Fast jag är lite sur på mig själv som inte uteslöt sojan tidigare. Jaja, lätt att vara efterklok!
Fast det blir kortison idag, man ska väl trappa ner långsamt hur som helst vill jag minnas?!
Lite klurigt är det, och jag tokläser innehållsdeklarationer på ett helt nytt sätt. Det mjölkfria satt ju liksom i ryggmärgen, men det här är nytt. De där E-numrena finns ju överallt. Men jag hittade en bea-sås hos mamma och pappa som var båda mjölk-och-soja-fri, så jag fick lite sås där på middagen i varje fall!
Jag hittade en jättebra lapp på ICA Maxi i Södertälje där det stod vad som innehöll soja och alla konstiga namn och nummer, fanns även för andra allergier. Den var inte större än att den rymdes i plånboken.
Felix Fisksås med dill och citron är ok även deras kalla vitlöksås.