Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden

Kavat skrev 2010-05-12 19:32:41 följande:
    Du får hojta till! Och övertala dem att göra den i Gbg!
    Jag ska göra vad jag kan
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora

Här kör vi också på med advance. Fast vi klarar oss med 1/2 påse per dag.

• 2små2stora

Sitter och filar på vårdbidragsansökan men har kört fast lite på merkostnadsbiten. Hur mycket har ni angett i merkostnader för barn som är mjölk och sojaallergiska.

• 2små2stora

Efter över ett år som sojafri kan vi konstatera att dottern fortfarande är allergisk mot soja. Hon fick i brist på annat smaka glass med fruktkärnmjöl i. Men det tog lite tid hon fick glassen i tisdags och idag visade det sig.

• 2små2stora
    mimpen skrev 2010-06-07 21:35:18 följande:
    Wohoo! Vi äter mycket caj P, men då kan vi ju byta till vitlöksvarianten! Tack för tipset!
    Den är riktigt god Även hickory tror jag var ok. Kycklingmarinaden ska funka också. Men kolla deras allergiinfo
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • 2små2stora
    Miraclia: Sagoband måste jag testa någon gång Det kanske funkar på magont också
  • 2små2stora
    Kavat: J är aldrig kollad med RAST utan enbart med pricktest och provokation.

Däremot verkar hon reagera mycket starkt på gräs så det ska jag se till att de kollar med något annat är pricktest i höst för det vägrar de att göra nu.
  • 2små2stora
    Helle76 skrev 2010-06-09 21:23:53 följande:
    Jag tänkte göra en provokation på äldsta dottern och se om hon fortfarande inte klarar av mjölk. Ska man ge laktosfri mjölk eller vanlig och hur mycket är en bra start dos?
    Ge laktosfri, vi fick rådet att börja med 1 tsk och sedan öka med 1 tsk/dag ungefär.
  • 2små2stora
    EL I skrev 2010-06-14 20:05:23 följande:
    Till mig har de sagt att det inte finns nåt test att göra för vete. Stämmer inte med andra ord??? Kanske värt att försöka få till ett sånt prov ändå eftersom vi känner oss osäkra på hur allergisk han är. Vi vet ju att han reagerar med eksem med vete men ytterst lite har det visat sig nu och han verkar inte det minsta besvärad av det. Svårt att veta hur man ska ställa sig till det  t ex.
    Det finns analyser för varenda liten sak i blodprov.
    det går att plocka ut t ex broccoli, eller afrikansk mygga i blodprovsanalysen. Satt och tittade på dem en natt på jobbet. Listan på möjliga analyser  var mycket lång.

Här har J två kvällar i rad blivit helt prickig på benen. På morgonen sedan så är det borta. Så nu börjar nästa letande på vad det är som hon inte tål.
Svar på tråden Allergitråden