Kavat skrev 2010-09-06 21:22:23 följande:
Lilleman har varit hur fin som helst i hyn större delen av sommaren. I fredags var vi på Öppna Förskolan och genast blir han skitkass i eksemen i ansiktet och vi smörjer och smörjer, men han är fortarande kass.
Vi hade med oss egen fika så jag vet att han inte ätit annat, men kan ju dock tagit något i munnen, men annars lurar jag på om han kan reagera på luften. Känns som han fått i sig för även knäveck, ben mm är kassa. Så tråkigt att se att han blir så dålig av "ingenting" eller luftburet...
Usch fy vad trist =( Hoppas verkligen inte det är luftburet...blir ju jätte jobbigt för honom när han börjar dagis. Kan ju vara så att han stoppat något i munnen alterativt tuggat på en legobit eller något som det fanns spår av vete på.
Men jag ver hur hopplöst det kan kännas. När minstingen var mindre och reagerade via kontakt ( vilket vi tror att hon inte gör nu..jippi* så räckte det med någon timme innan hon vart dåligt i sina eksem..trots att hon då bara var en liten fis som inte rörde sig särskligt mycket!!
Håller alla tummar jag har att det inte är luftburet som sagt!!
Här hemma är lillan fortfarande prickig lite varstans samt att har lite torra rosa fläckar på överarmarna. Hon kräks även lite ibland och vi vet ju inte varför. Blir knäpp av att inte veta varför!!!!!