Inlägg från: Mama Law |Visa alla inlägg
  • Mama Law

Allergitråden

Va jag inte förstår är hur han kan reagera så kraftig när han redan har hästdoser av alla allergi mediciner och hur ska vi göra för att han inte ska reagera så kraftigt. Jaaa det blir till att jaga som vanligt i morron.

Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Mama Law

så här ser wiking ut i kväll, vet inte vad han reagerat på han har urtikaria på hela kroppen och har sån klåda....

• Mama Law

Misstänker att han reagerade på gräs, då han lekte i det.

• Mama Law
    2små2stora skrev 2010-06-27 21:49:36 följande:
    MamaLaw: det såg inte roligt ut alls

Johanna har världens blåklocka över vänster öga efter ett litet myggbett på kinden igår
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
    ;Myggorna är tyvärr inte att leka med och de verkar bli hemskare för varje år
  • Mama Law

Jag bara spyr på allt som har med allergier just nu Wiking ser bedrövlig ut och är snart sönderkliad över allt utom på ryggen och magen. Knävecken är snart stora sår...... dags med penicilling snart igen. Börjar med en betapredkur i morron för att se om jag får ner reaktionerna och kanske dämpar rinnandet i bägaren lite.

Har fortfarande inte fått beslut från FK. Har legat för beslut sen i Juni så nu ska jag fixa en anmälan så ska jag återigen ringa i morron och undra hur lång tid det ska ta. Skickade ju trots allt in papprena i slutet av feb och sista utbetalningen sker i september så börjar bli lagomt förbannad.

Ja och min stora dag verkar bli en resa till gran canaria första veckan i december hade ju hoppats på att slippa trixa och tänka på mat hållning men inte då, det verkar som om vi får fixa och betala det själva. Men resan blir ju betald så det blir ju bara en bråkdel iaf. Hoppas den blir bra så vi kan söka bidrag/fonder för en resa i sommar sen.

Hoppas ni har det bättre i af för här hemma är det fullt kaos.

• Mama Law
    Eligrabbarna skrev 2010-08-21 16:20:56 följande:
    Först måste jag bara (vet att jag upprepar mig men det betyder så mkt!!) säga att i dag när jag satt och tänkte på hur bra sonen mår med vetefritt så kom det över mig, hade jag INTE hittat denna tråden så hade sonen antagligen ätit vete fortfarande och mått pyton. Läkarna trodde ju inte på mig och jag hade ingen aning sjläv vad det kunde vara. Det var bl a kavat som berättade om likheterna med min son som fick upp ögonen för veteallergin!!!! Det känns sååå skönt. TACK!

Nu till saken Sonen mår ju bra nu, fin mage, ingen förstoppning och inga direkta eksem (visst ibland efter han sovit eller på kvällen blir han lite röd på kinderna men det kan ju vara vanlig "värmeutslag" som många får. ibland svårt att se skillnaden) och är på strålande humör

I somras så skulle vi ju testa råg och korn och havre. Havre gick bra, sen fick han testa råg och vi märkte inget direkt på magen (ingen tydlig förändring i alla fall) och inga eksem i ansiktet. Vi fortsatta då med råg och havre i kosten. Vi var hos mina föräldrar o han hade strikt vetefri kost men han fick som sagt rågmacka varje morgon.  Han hade HEMSKA utbrott när vi var där. Han blev galen om nåt gick mot honom och han kunde skrika i 45 minuter utan problem. Då vi inte såg något annat direkt så tänkte vi att det var åldern o hans vanliga hemska humör. Sedan fick han ju vete när vi var hos svärmor och humöret blev hemskare.

Nu har han strikt vetefritt och vi har även tagit bort råg igen (då miralicia ju sa att det kunde vara vattenglaseffekten ). Nu mår han PRIMA!!! Han har inte alls sånt där humör längre. Han blir ALDRIG arg på det sättet. Inte  en enda gång på flera veckor faktiskt!!! Så antagligen tål han inte råg heller.

Nu till min fråga (efter mitt långdragna inlägg ) hur vanligt är det att ett barn inte tål vete och råg men tål havre??? (korn har vi inte testat än). Låter lite konstigt i mina ögon, eller kan det  vara så??? Någon som vet?
    Min Alvin tål inte vete och råg men han tål havre!! Så det går!
  • Mama Law
    Eligrabbarna skrev 2010-08-21 17:29:12 följande:
    Ok då kanske det är så då. Vet inte ens om jag vill testa korn...inte så mkt som innehåller korn som inte innehåler de andra sädesslagen han inte tål. Vad tror ni? Är det någon idé? Skulle väl vara för diagnosens skull isf?!
    Vi har inte testat korn då han hade kraftiga utslag på RAST och avråddes från det. Det måste ni känna själva hur ni vill göra.
  • Mama Law

Jag har 1/2 Vb + 36% i merkostnader på mina 2 killar vilket är på tok för lite för den egentliga mer tid vi lägger ner på dom varje dag. Och under den här sommaren som har varit piss för wiking och hans akuta reaktioner så har vi inte vågat släppa honom längre än en meter i från oss för att han reagerar i tid och otid. Han äter just nu ytterligare en betapred kur för att få hans kropp att lugna sig lite det lyckas så där men klådan han har vet jag just inte va jag ska göra med.... just nu har han jobbigt med astman också.

Alvin fick vi åka till akuten med i tisdags morse efter att ha inhalerat *flera varje timme hela natten lät bedrövlig och vi blev i frågasatta varför vi inte åkt in tidigare... va gör dom som inte jag gör hemma.

Har i år även sökt på towa minstingen i familjen för hennes mjölk allergi och hennes svåra astma som blossade upp från 0-100 förra våren/sommaren.

Hoppas på att få ett beslut snart som jag räknar med att få överklaga, fk måste ha nåt emot mig då jag skickade in ansökan i slutet på fk....

• Mama Law

Va mina killar inte tål står i min profil.

• Mama Law

Är  fly förbannad. Ringde åter igen i onsdags till FK för att höra hur det går med mitt Vb. Antingen så har de något emot mig eller så är min ansökan så mycket mer komplicerad än andra att få ett beslut på. Den är inlämnad för kvalitetssäkring och beslut i juni och den är inte kvalitetssäkrad än och än mindre ett beslut taget. Får min sista utbetalning i september och hoppas jag slipper glapp. Skickade in ansökan i månadsskiftet feb/mars.

Här är det annars som vanligt Wiking reagerar på precis allt som vanligt och äter betapredkur på kur och jag vet att det inte är bra men va ska jag göra för att dämpa hans reaktioner när inte salvor och andra mediciner hjälper. Alvin mår inge  bra det märks skriker och är allmänt arg precis som han blir när han är sämre i grunden. Towa har vi testat mjölk på men funkar inget vidare... Hoppas era små mår bättre!!

Svar på tråden Allergitråden