Allergitråden
Va jag inte förstår är hur han kan reagera så kraftig när han redan har hästdoser av alla allergi mediciner och hur ska vi göra för att han inte ska reagera så kraftigt. Jaaa det blir till att jaga som vanligt i morron.
Va jag inte förstår är hur han kan reagera så kraftig när han redan har hästdoser av alla allergi mediciner och hur ska vi göra för att han inte ska reagera så kraftigt. Jaaa det blir till att jaga som vanligt i morron.
så här ser wiking ut i kväll, vet inte vad han reagerat på han har urtikaria på hela kroppen och har sån klåda....
Misstänker att han reagerade på gräs, då han lekte i det.
Jag bara spyr på allt som har med allergier just nu Wiking ser bedrövlig ut och är snart sönderkliad över allt utom på ryggen och magen. Knävecken är snart stora sår...... dags med penicilling snart igen. Börjar med en betapredkur i morron för att se om jag får ner reaktionerna och kanske dämpar rinnandet i bägaren lite.
Har fortfarande inte fått beslut från FK. Har legat för beslut sen i Juni så nu ska jag fixa en anmälan så ska jag återigen ringa i morron och undra hur lång tid det ska ta. Skickade ju trots allt in papprena i slutet av feb och sista utbetalningen sker i september så börjar bli lagomt förbannad.
Ja och min stora dag verkar bli en resa till gran canaria första veckan i december hade ju hoppats på att slippa trixa och tänka på mat hållning men inte då, det verkar som om vi får fixa och betala det själva. Men resan blir ju betald så det blir ju bara en bråkdel iaf. Hoppas den blir bra så vi kan söka bidrag/fonder för en resa i sommar sen.
Hoppas ni har det bättre i af för här hemma är det fullt kaos.
Jag har 1/2 Vb + 36% i merkostnader på mina 2 killar vilket är på tok för lite för den egentliga mer tid vi lägger ner på dom varje dag. Och under den här sommaren som har varit piss för wiking och hans akuta reaktioner så har vi inte vågat släppa honom längre än en meter i från oss för att han reagerar i tid och otid. Han äter just nu ytterligare en betapred kur för att få hans kropp att lugna sig lite det lyckas så där men klådan han har vet jag just inte va jag ska göra med.... just nu har han jobbigt med astman också.
Alvin fick vi åka till akuten med i tisdags morse efter att ha inhalerat *flera varje timme hela natten lät bedrövlig och vi blev i frågasatta varför vi inte åkt in tidigare... va gör dom som inte jag gör hemma.
Har i år även sökt på towa minstingen i familjen för hennes mjölk allergi och hennes svåra astma som blossade upp från 0-100 förra våren/sommaren.
Hoppas på att få ett beslut snart som jag räknar med att få överklaga, fk måste ha nåt emot mig då jag skickade in ansökan i slutet på fk....
Va mina killar inte tål står i min profil.
Är fly förbannad. Ringde åter igen i onsdags till FK för att höra hur det går med mitt Vb. Antingen så har de något emot mig eller så är min ansökan så mycket mer komplicerad än andra att få ett beslut på. Den är inlämnad för kvalitetssäkring och beslut i juni och den är inte kvalitetssäkrad än och än mindre ett beslut taget. Får min sista utbetalning i september och hoppas jag slipper glapp. Skickade in ansökan i månadsskiftet feb/mars.
Här är det annars som vanligt Wiking reagerar på precis allt som vanligt och äter betapredkur på kur och jag vet att det inte är bra men va ska jag göra för att dämpa hans reaktioner när inte salvor och andra mediciner hjälper. Alvin mår inge bra det märks skriker och är allmänt arg precis som han blir när han är sämre i grunden. Towa har vi testat mjölk på men funkar inget vidare... Hoppas era små mår bättre!!