Allergitråden
http://www.dt.se/nyheter/orsa/article897228.ece?pageNumber=1#comments
Idag har jag varit i kontakt med lokaltidningen om allergianpassningen. Så i morron ska jag dit för att berätta om varför anpassningen måste till. Ett försök att minska okunskap och få en förståelse för de speciella behov som föreligger. Är nervös men det ska nog gå bra.
Har idag pratat med lokaltidningen, artikeln kommer ut på måndag. Samtidigt förbannar jag mig själv som går in och läser vad som kommenteras fortfarande. Jag blir så arg, ledsen och besviken. Måste orka kämpa för min son, men snart vet jag inte om jag orkar kämpa längre. Jag byter gärna med dessa människor som har friska barn så dom får uppleva en vecka i vårt liv för att dom ska fatta.....
Idag har artikeln publicerats. Ni får länken här. Extra möte i kväll så vi får se hur det blir efter det!
http://www.dt.se/nyheter/orsa/article904448.ece
Kavat Hur går det med E och neocaten hoppas han är bättre.
Ja det där med medicinskåp.... Vi har fyra barn alla har egna astma mediciner, det är aerius på alla, singulair på 3, anapen på 2, melationin och equasym på 1, ögondroppar på 2 och avamys på en. just nu äter 1 även penicillin. blääää säger jag bara för mediciner samtidigt som det är bra att dom finns. Känns som om det inte finns en vrå där det inte finns medicin. Ja så har vi ju neocate på en med.
Hej allihopa hoppas att ni kan njuta av det härliga vädret. Vi har åkt upp till mina föräldrar i fjällen så vi slipper lite pollen vilket gör att barnen kan vara ute.
Tänkte uppdatera om mitt vårdbidrag som alltid krånglar den här gången tog det "bara" 6 månader men det är ju en förbättring i af. Den här gången kom de fram till 1 helt vårdbidrag med 69% i merkostnader så det är en höjning med 1/4 och 33%. Egentligen är det för lite men nu orkar jag inte tjafsa mer, det är ju endå mer likt det vi har i mertid än tidigare. Detta gäller från nov-10 til okt-12 så nu kan jag lägga det åt sidan ett tag om de inte ändrar sig vid beslutstagandet.
Här har vi även nedräkning till turkiet resan som wiking fått genom min stora dag. Den 11 maj är avrese dag och vi hoppas på högtryck när vi kommer ner så vi kan bada hela dagarna och bara njuta.
Wiking äter ju sin första penicillin kur och har hunnit äta i 1½ månad när vi åker så hoppas slippa den när vi väl åker.
Kram och GLAD PÅSK på er alla.