-
Det håller vi tummarna för.ViFrånLandet skrev 2010-10-11 21:18:39 följande:Det var värre de första dagarna, det är fortfarande lika rött men med salvan på skaver det väl inte lika mycket antar jag... Han har sovit som en kratta sedan fredagsnatten (var då på kvällen han fick ananasen)... Får väl se hur natten blir, hoppas verkligen han får sova ordentligt!
-
Glöm inte att ta med den faktiska merkostnaden för ersättningsprodukter inom mejeriet nu får man ju ersättning för hela och inte det schablonbelopp som tidigare varit.Kavat skrev 2010-10-11 20:32:49 följande:Ni som har vårdbidrag och sökt på nytt. Måste man skriva om hela ansökan på nytt eller går det att skriva typ att allt från tidigare kvarstår men att det här och det här är nytt?
-
Vi strider som attan för att få högre. Det verkar inte som om de på fk förstår eller har kunskapen vilket arbete vi lägger ner. Här kommer en ny ansökan skickas in trots att vi inte fått beslut än på den som vi skickade in i februari, då vi kommer kunna lägga till lite mer problematik genom intyg från bup.Snutten skrev 2010-10-12 18:26:16 följande:Det är en helt ny ansökan. Alltså måste man skriva om allt och beslutet kan bli ett helt annat. Vi fick ju avslag på vår nyansökan trots större problem med astman osv. De tar inte hänsyn till om man har haft vb tidigare eller inte.
Har ni överklagat ansökan eller hur har ni gjort? -
Va skönt att hon är bättre. Blir kul att höra va länsrätten säger iaf tycker jag.Snutten skrev 2010-10-12 18:56:43 följande:Det ligger hos länsrätten nu, Tror inte vi får beviljat och nu är inte Siri lika känslig längre så som hon var när jag sökte för 1,5 år sedan. så nu ligger jag lågt. Får vi det godkänt i länsrätten kommer jag inte att söka nytt igen sedan.
-
11 Maj bär det av mot Alanya turiket genom MIN STORA DAG- det ser vi verkligen fram emot...
Ang vb inget beslut än och kommer nog inte bli innan oktober är slut då jag skickade in synpunkter på kommuniceringen så nu blir det glapp iaf.... HATAR FK
-
Så sitter man här igen och försöker få ihop en vårdbidragsansökan och det är lika jobbigt varje gång. Bläää.
Nu får ni brainstorma mig på idéer som ska tas upp, har kört fast och vet just nu att jag ska ta med den faktiska kostnaden för mejeri produkter? Men sen då, jo locobasen..... GAAAAHH
Har ju inte ens fått beslut på det jag sökte i februari så jag hoppas den nya handläggaren jobbar betydligt fortare.
-
Håller tummarna!Kavat skrev 2010-10-27 10:25:01 följande:*Jublar* Jag är klar med vb-ansökan! Jag kunde nog skrivit/begärt mer osv, men någonstans får man sluta. Så skönt att ha den biten avklarad, har hänt över mig i flera månader. Återigen ska det bli intressant att se hur de bedömmer den Denna gång har jag åtminstonde lite mer stöd i KO och annat och jag har en ny kontakt på fk om jag förstod det rätt, kan nog inte blir sämre hoppas jag.
Tack alla ni som hjälpt mig!
Min är äntligen lämnad för beslut. Så bara beslutet har kommit ska jag skicka in den nya ansökan. Nu när jag lus läst svenska celiaki förbundets vårdbidrags häfte har jag hittat mycket smått och gått att ta upp och kunna styrka mina argument med.... ska denna gång ha ett privat möte för att kunna förklara ingående hur MYCKET jobb och tid allt faktiskt är och tar. -
Fick ny kommunicering idag efter synpunkterna jag skickade in. Förra förslaget låg på 1/2 vb med 36% merkostnader. Nu är förslaget på 3/4 vb med 36% merkostnader. Får lågt anser jag men ska ju skicka in ny ansökan bara jag har fått beslutet så godtar det och dundrar in med en ny så fort beslutet dimper ner i lådan.
-
jag har fått glutenfrikost i mina merkostnader. I svenskceliakiförenings handbok för vårdbidrag står det att man ska jämföra specialkost med medicin och utesluter man specialkosten så blir barnet sjukt. Jag har de sidorna på datan om du vill att jag skickar dom! Inboxa bara din email adress då. Man kan inte få allt på livsmedelsanvisning.JPL skrev 2010-11-04 08:03:21 följande:
Jag har fått mitt nya beslut om vårdbidrag. Som vanligt ¼ för medtid och avslag på merkostnader. Den här handläggaren tycker att jag inte har någon som helst merkostnad för glutenfri kost eftersom barn under 16 får livsmedelsanvisning *rullar med ögonen*. Hur bemöter jag detta?
Jag tror också att det kan intressera er att jag fått beviljat både mjölkersättning och kalciumtillskott! Tror att det hänger på att jag bad läkaren vara tydlig i läkarintyget ang det.
-
Idag ska det äntligen fattas beslut i mitt vårdbidragsärende. Det är på tiden, håll en tumme eller två att det blir en höjning som de föreslog i kommuniceringen.
Bara jag får beslutet ska jag skicka in nästa ansökan får se om den ska ta lika lång tid, Förhoppningsvis så blir det inget glapp iaf.
22 Nov läggs W in för utredning på Sachsska Barnsjukhuset i Stockholm hoppas på nåt vis att man ska komma fram till någonting som underlättar för w och oss. De vill iaf att vi ska diskutera om att testa saker som inte gett utslag på blodproverna.
W mår inte bra just nu utan ser mest ut som en röd fotboll i ansiktet hela tiden. Huden är sönder kliad och irriterad. Misstänker att det är årstiden men är jobbigt att se honom så här.
Hoppas att det är bättre med era små!