Allergitråden

Vi fick f-ö rådet att börja med 10 ml (2år, 9 kg) för detvar bättre att börja regält så detskulle lösa sig och man sen kunde trappa ner. Risken annars att man får öka o öka o till slut hamnarpå en höre nivå. Vi ger nu 2½ ml om dagen, men inte varje dag.
Trollmor: *kram*
Vad tror ni om detta? Jag tål inte mjölk, visaringet på RAST, har inte testat prick eller lapp. Jag kan äta lite smör, men ingen grädde osv. Reagerar bara med magen på det, iallafall på små mängder. När jag fick astmamedicin med mjölk i blevdock astman sämre. Nu funderar jag på att testa hårvård med mjölk i. Bör man avstå pga allergi, eller ska jag utgå från att jag hat en lokal reaktion i magen så hårbotten inte kan reagera på det?
Idag fick vi höra att dottern ätit sååå bra på dagis, de hade aldrig sett henne äta så mycket tidigare. Jippi tänkte vi innan de sa hur mycket: 3½ köttbulle och lite potatis. Äter hon inget annars? Vi som tyckt att matvägran vänt lite... Faktiskt tyckt hon börjat äta bättre sen vi börjat testa mjölk - eller så beror det på lomudalen. Fast klart - länge var en normal portionsstorlek 1 msk mat. Och jämfört med det är faktiskt 3½ köttbulle mycket. Nu är det dags att testa mjölk även på dagis. Håll tummarna!!