mithrandil skrev 2011-09-02 11:49:17 följande:
Kommer inte alls ihåg tyvärr. Det var något närproducerat så det stod namnet på orten korvarna kom ifrån.
Har kanske kommit på problemet vi har här hemma. Har jag tur är det inte alls någon ny allergi, utan snarare så att allergierna missköts hemma hos pappa.
Alexander kom igår och sa "mamma, jag får väl inga havrekuddar?" Man får så dåligt samvete, men eftersom jag vet att han blir dålig fick jag ju säga att han inte får några havrekuddar för att jag inte vill att han ska behöva må dåligt. Så då svarade han "nej, hemma mamma får man inga havrekuddar och på dagis får man inga havrekuddar" så han förstår ju på sätt och vis. Men när han sa så så undrar man ju, så jag frågade honom om han får äta det hemma hos pappa och då sken han upp som en sol och sa att det fick han.
Så enkelt var det med det. "vetemagen" beror väl på vete då antar jag.
Hur kan man ta upp det här med deras pappa utan att vi för den delens skull ska behöva bli ovänner?
Varför ger han alexander havrekuddar när jag gett honom klara direktiv på vad han får och inte får äta? Struntar han bara i det eller förstår han inte? Förstår ju att ni inte kan svara på dessa frågorna, det är det ju bara Andreas som vet men man blir faktiskt ledsen.
Haft stormöte på förskolan idag med massor av chefer och de kom fram till att de ska plocka bort ägg från hela förskolan istället för bara avdelningen. Blir väl mest rättvist antar jag och det känns skönt att alla tar det på ett så pass bra sätt med tanke på problemen vi hade inför inskolningen.
Ta och visa honom två bilder tagna på Alexander, en nytagen med svullen mage och en annan. Han måste fatta, det är ju hans barn vi snackar om! Bra om han kan följa med till dietisten!
Sen hade jag inte skällt ut honom utan varit lite "smart" och sagt "Kolla på dess bilderna vilken skillnad det är på Alexanders mage. Han mår inte bra och jag undrar vad som är orsaken. Nu har vi haft stormöte på dagis och de kommer ta bort ägg helt. Så skönt att de vill göra allt för honom och för att han ska må bra. Jo, sen berättade Alexander att han fick havrepuffar hos dig, men det kan väl inte vara sant eller?
Typ något sådant så han fattar vilken jäkla idiot han är.
Alltså han måste ju ockås dra sitt strå till stacken för att hans barn ska må bra. Men skälla på honom tror jag bara gör skada för ert förhållande. Ge honom dåligt samvete istället....