Allergitråden
Råkade snubbla över detta recept på knäck utan nötter när jag letade recept till adventsfikat. Inte hittat något till adventsfika än dock
www.arla.se/Default____17653.aspx
Råkade snubbla över detta recept på knäck utan nötter när jag letade recept till adventsfikat. Inte hittat något till adventsfika än dock
www.arla.se/Default____17653.aspx
Miralicia: Synd med guaren, har inte koll på sånt eftersom vi tål det. Lättare att hacka solroskärnor än göra eget ströbröd Märker av det med recepten. Helt hopplöst att hitta något matigt till adventsfikat som inte innehåller ost, cremefraich eller dyl Hjälp!
Städat, bakat och ståtti, och nu en dag innan adventskalaset är båda småsjuka. Inställd julfest och antagligen blir adventsfikatinställt eftersom det ska komma småbarn och en nykläckt. Jagär så j-a trött på dessa förkylningar - har inte haft en hel VAB-fri vecka på hela hösten Just lämnat in 6 intyg till dagis från den senaste månaden. Snart tar väl dagarna slut...
Har denna hösten/vintern varit lika överjäkling för er andra med eller utan astmabarn? Om det ändå bara varit A, men S har ju varit lika illa hon.
Jag är inte så haj på att baka mjuka kakor som är glutenfria, men hittade ett småkaksrecept med saffran i De blev riktigt goda! Tyvärr inte så snygga som i orginalreceptet eftersom det inte funkade att trycka ut dem med pepparkaksformar (jo, det gick, men inte att få upp dem i en eller ens två bitar sen).
Nu är bara frågan vilket som är bäst: förvara i skafferi (17 grader) eller frys, så de inte blir sega och tråkiga till jul.
www.nogg.se/blogg.asp