Allergitråden
Kollade duscholjan jag har hemma (nivea) och även den har soja som andra ingrediens. Tur vi tål det
Kollade duscholjan jag har hemma (nivea) och även den har soja som andra ingrediens. Tur vi tål det
Jag undrar vad S har för utslag, inte för jag tror det är allergiskt men kan det vara atopiskt? : www.familjeliv.se/Forum-3-22/m55278590.html
Var till bvc idag för utslagen. Hon trodde inte att alla röda fläckarna (om än flera) var mollusker, och blafforna trodde hon var vanligt eksem. Hon var lite osäker, så jag kanske borde ringt till barnmedicin ist. Nu fick jag iaf två sorters kortisonkräm att smörja med, och om det inte blir betydligt bättre till på måndag ska jag höra av mig. Men då ringer jag barnmedicin.
Fick med mig en liten bok om eksem, ska läsa igenom den. Har redan hittat lite saker som var nytt för mig. Har väl inte velat se att S har eksem, bara tänkt att hon har torr hud. Hon har ju haft eksem några ggr innan, och säkert lite på gränsen ibland som jag inte velat kalla eksem.
En av sakerna jag dock ser blir svår var avrådan från ylle. Jag älskar ull! Det var räddningen förra vintern när det var så kallt. Och denna vinter hör man ju bara ska blir så kall. S reagerade inte på ull förra vintern, men då var ju huden mycket finare. Jag hade minimundus och den är verkligen mjuk, mycket bättre än t.ex. det som säljs på coop (pierre robert). Nu är jag på väg att beställa ett nytt ullunderställ eftersom förra årets är aningens litet och jag gärna vill ha ett extra (bl.a. för att S inte vill ha det som är från coop - antagligen för att det är sticksigt). Vågar jag beställa? Annars tar jag gärna emot tips! Silkesunderställ under ull?
Jag har själv torr hud och på gränsen till eksem, men jag upplever att en bra mjuk ull är bra för huden, att ha bomull mot huden känns visserligen bra för stunden, men jag tycker det torkar ut huden mer än när man har ull.