• Tibell

Allergitråden

Mithrandil : hur går det för lilltjejen ? Kom ni på vad som orsakat utslagen ?

Här hittade Bella 1 sketen liten godisbit ( som innehöll glukossirap ) och stoppade i munnen. Jag fick tag på den nästan direkt men likt förbaskat kom det nästan direkt "veteprickar" runt munnen... Bajs också!!!!

Dessutom fick hon springa bar i gräset idag

• Tibell

Vilket resulterade i massa prickar och eksem på kroppen + röda och irriterade ögon :(

Ska bli spännande att se vad allergitesterna visar på onsdag.
    Om det rör sig om allergi ( som för mig och Tilde ) eller bara känslig hud..

• Tibell

Nu behövs ni igen tjejer!!

Vilken salva är den bästa att använda om det uppstått sår i eksemen ??

Bellas knäveck ser mindre roligt ut =/
    Hon har, som ni säker ser, kliat så mycket att hon rivit sönder sig. Men vad ska jag använda ?? Försöka med locobase men det sved så mycket så vi fick tvätta bort det...
    Och nu har hon haft eksemen så många veckor att vi måste försöka smörja bort det en gång för alla..
    Tips??

• Tibell

Miralicia : nej det är inte speciellt stort som tur är.. Men rätt djupt :(
    Vi ska träffa hennes läkare imorgon och ska se om vi kan få något vettigt utskrivet !

Sen kör vi enligt det schemat du skrev.. Tack :)

• Tibell

Det blev en lååång dag på astma/allergimottagningen för vår del idag, närmare bestämt 2 h tog det ...
    Men bra gick det och jag är nöjd

Nya läkaren känns jätte bra. Hon är mer inriktad på astma än förra var, vilket är toppen för vår del!

Sen var det dags för vikt och längd. Och nu ska ni få höra tjejer.. sen Bella började med neocaten har hon ökat 800 g och växt 2 cm!!!! Helt underbart =)
    Sen kanske vi inte kan helt kan tacka neocaten för hennes förbättring av astman har nog ett finger med i spelet, men ändå =)
    Så nu är hon inte så liten helt plötsligt !!

Tilde växer däremot inte så bra på längden och har tappat på kurvorna..så en ny mätning i höst bestämdes för att se att den inte fortsätter neråt.
    Sen reagerade hon på Tildes stora mage och blev snopen när jag sa att den knappt var svullen jämfört men hur den brukar se ut =0
    Hon klämde och kände att det fanns massa luft där inne. Så nu ska vi sätta in movicol och se vad som händer...

Och så slutligen en bild på Bellas kurvor..inte helt tokiga va ??

• Tibell

Mithrandil : Stackars liten =( Kan han inte ha fått i sig sädesslag då? Äter han mjölk??

Det känns ju inte som att han borde ha reagerat med kräkningar av ägg i andra avdelningar.. Utan det låter mer son magsjuka. Vi har haft så vid ett flertal tillfällen här hemma, att bara en av oss blivit drabbad men ingen annnan ( oftast jag oturligt nog ;) )

Skönt att utslagen försvann, låter ju som att det kanske var något virus då..precis som Tilde hade som liten.

Hoppas Alexander snart mår bättre i sin mage <3

• Tibell

Men brukar man inte reagera omedelbart om det är luftburet ?? Och inte på natten ?
    Brukar han reagera med kräkningar när han reagerar på ägg ?

Super svårt när det gäller magen !
    Tilde ser ju likadan ut för jämnan :(
    Kanske majs ?

• Tibell
    mithrandil skrev 2011-08-31 18:41:33 följande:
    Jättesvårt för mig att veta.
    Hos mig sköter han magen varje dag. Han hade skött magen på dagis också, men om han gör det hos andreas eller inte vet jag inte. Brukar fråga men han minns aldrig när jag frågar.
    Hmm..lurigt

Kan ni se något samband med vad han äter ?? Kommer det direkt efter frukost/middag/mellanmål tex ? Blir han svullen varje dag ? Hur ser han ut på morgonen  ?
Svar på tråden Allergitråden