Allergitråden
Man behöver kanske inte ge äpple flera ggr i veckan men någongång då och då ska nog gå bra
Hon åt alltså äpplet i Lördags
Utan skal..
Tova : stackars liten :( hoppas det vänder fort och att han snart mår bra igen !
Här hemma har vi också haft en kass natt :( ska se om Bella kan tänka sig en liten vila efter middagen.. Då ska jag passa på att vila lite jag med ;) blev inte mycket av den varan i natt...
Tova ; skönt att han redan är bättre :) gör så ont i mamman när de små är ledsna och har ont !
Bella har varit en riktigt gnällmaja idag.. Och det är INTE likt henne :/ hon är i normala fall den gladaste tjejen i byn.. Det enda hon gått runt och sagt idag är " Bäja Bella mamma, bäja mig "
Såg att hon är prickig och röd på underlivet och illröd i rumpan :(
Hur det nu går till då hon inte ens bajsat idag ?
Ja det kan det kanske vara.. Stackarn är snustorr och illröd i både underliv och rumpa.. Ser nästan sårigt ut.
Prickarna sitter på ovansidan ( mot magen ) på underlivet
Usch då :( hoppas han inte mår allt för dåligt ! Han reagerar inte luftburet längre eller ? Och inga kräkningar mer ?
Mithrandil : ja absolut. Bella måste vara väldigt dålig innan vi håller henne hemma.. Annars gör vi inget annat än vabbar.
Så så länge det bara är rossel hade jag låtit henne gå :)
Mithrandil : Håller med 3bus att inte endast pulmicort, det kommer inte göra nytta! Så testa att lägga till airomir. Sen fick vi även tipset att ge koksaltlösning i näsan på Bella när hon var som rossligast. För att det skulle rinna ner och på något sett göra nytta ? Kanske värt att testa. Eller mollipect som är slemlösande ?
Sen måste jag rådfråga er om Tilde.
Vi började testa mjölk för flera veckor sedan och märkte aldrig någon reaktion. Så i förra veckan kunde vi ge mjölk fullt ut och sa till köket på dagis att mjölk kunde återintas i hennes kost..
Hon äter inte mycket mjölk då vi till största del har mjölkfritt här hemma och hon vägrar dricka annat än rismjölken
MEN, nu har hon börjat få eksem =/ Hon har haft det ett litet tag så det har kommit smygande. Men det var först i helgen jag la märke till det ordentligt..
Såhär ser det ut
Eksemen går över nästan hela ryggen, ut på axlarna och börja komma fram på bröstet
Magen hennes är svullen fortfarande..mycket svullen dessutom =(
Men, nu till min stora ( och kanske korkade fråga ? ) måste vi ta bort mjölken igen ?
Hon är inte det minsta besvärad av varken eksem eller den toksvullna magen ? Magen är ju alltid svullen så den kanske hon inte tänker på längre ? ( Läkaren tycker inte vi ska göra något åt den för tillfället ? )
Och hon kliar eller klagar inte över eksemen ?
Hon är sååå glad över att få äta samma mat som kompisarna på dagis, och fått smaka "riktigt" glass.
Hur ska vi göra ??
Mithrandil : Ge en airomir innan pulmicorten.
Vet inte hur eran underhållsdos ser ut men tippar på 1 airomir och 1 pulmicort morgon/kväll.
Hoppas det hjälper henne :)
Här hemma är vi fortfarande tveksamma till Bella och hennes symtom. Ingen hosta, men indragningar och ibland bukandning vid lek samt sin "hålla-andan-och stöna" andning.
Samt att hon nästan bara använder munnen när hon andas
Vill få komma till Gbg NU :(