• Tibell

Allergitråden

Finns det någon här med äldre barn som inte tålde pollen som små men som växte ifrån det ?? Hur mycket hopp vågar vi ha ? Bella är ju inte testad än utan ska göra det i höst men vi ser en klar reaktion ändå.
    Tilde är testad positiv både iår och förra året, Nu är hon 4.
    Är SÅ trist om det inte kommer växa bort =/

Såhär rolig ser Bella ut i ögonen efter lite lek ute. Förutom att hon är irriterad och kliig i ögonen samt att de är lite små svullna så blir hon tok prickig runt ögonen och även på kinderna, syns dåligt på bilden dock. Någon som varit med om det ??

• Tibell

Kavat : det undrar jag med. Bella har massa prickar runt ögonen och på kinderna. Så blir det alltid vid fint väder och allra värst om hon leker på gräsmattan...
    Sen blir ju hennes ögon knas med.. Bild ser du ovan!

Jag blir bara prickig där jag kommit kontakt med gräs, men det måste ju vara olika ?

• Tibell

Tildes mage idag efter middagen ( inte ätit sädesslag på hela dagen ) Och då åt hon ändå en STOR portion med mat, hon som annars prukar peta i maten.

Lite skillnad om man jämför hur hon ser ut efter att ha ätit sädesslag..

Behöver man inte vara blind för att se skillnaden ;)

• Tibell
    Allrona skrev 2011-07-03 19:30:48 följande:
    Älsklingen87 - Wiii jag ser dina bilder i mobilen Vilken skillnad!!!!
    åh funkar det nu ?? Du har iphone med eller ? Jag tycker aldrig man kan se bilder..

Ja det är verkligen skillnad...
  • Tibell

Smillamilla: men lilla gumman då :( men är det något hon får i sig hela tiden hon inte tål? Jag har inte riktigt fattat..
    Har ni gjort pricktest/rast och tagit reda på vad hon inte tål ?

• Tibell

Intressant. Låter lite som det jag har fast i mildare form. Det börjar med en jobbig klåda, efter en stund dyker det upp små vita "bett" med rött runt om. De kan klia i ett par timmar för att sedan försvinna..
    Har sett samband med dusch, stress och tryck tex.

Så hennes utslag måste inte ens vara allergirelaterat ? Fy så jobbigt..
    Kan det växa bort ?

• Tibell

Kan glatt meddela att Bella nu bajsar igen =) Och alla röda fläckar i ansiktet är borta de med.. härligt!!
    Vet dock inte vad allt berodde på denna gång, misstänker starkt havre. Men sen reaktion i såfall..

Däremot mår hon inte alls bra av pollen =( Trots en dos aerius på morgonen undviker vi att vara på gräsmattor och leka. Runt ögonen blir hon alldeles rödflammig och det kliar, de blir även något svullna. Lite tungandad utomhus och det räcker men 1-2 minuter ute innan näsan står som en öppen kran. Ett under att hon ens har aptit med tanke på allt snor hon hinner svälja när det rinner så...
    Vi har ju avamys hemma som Tilde tar med god effekt ( hjälper inte fullt ut men mycket i allafall )
    Vågar vi ge Bella ?? För såhär kan vi inte ha det hela sommaren...

Hur mår alla andra här inne ??
    Mithrandil : Har ni kunnat införa fler livsmedel ?? Mår Alexander bättre ? Tänker på er *kram*

• Tibell

Cars islgass från triumfglass. Visst borde den funka ?
    Men det är något i den som gör att Bella vaknar och är ledsen på kvällarna.. Testat 3 ggr nu så något måste det vara ??

• Tibell
    Kavat skrev 2011-07-10 20:40:57 följande:
    Druvsocker som jag gissar är från vetemajs?
    Ja det kan det kanske vara...
    Men jag tror hon ätit druvsocker innan utan att reagera..fast blev osäker nu! Aja, den struntar vi i nu iallafall..

Och bajseriet är sååå bra nu =) Helt ofattbart att lactulosen står på hyllan OANVÄND =)
    Men det verkar som att hon är väldigt känslig mot det mesta. För minsta lilla miss och det blir stopp direkt..

Och denna jävla pollen....
  • Tibell
    Kavat skrev 2011-07-10 20:48:44 följande:
    Gbs filur funkade för min mellan tror jag. Men det står ju att deras glassar kan innehålla spår av mjölk, nötter mm har jag för mig...? Men det är inget fejksocker= vete i den.

Har du provat TRIUMFS isglass Kalas hallon/kola? Jag tror ju även att de funkar. Fast han har haft svårt att somna. Men vet inte om det var den eller tillfällighet, men inga eksem.
    Nej vi har inte testat någon annan glass. Swipper ( eller vad den nu heter ) verkar funka så vi får nog hålla oss till den..

Spår av mjölk funkar inte...
Svar på tråden Allergitråden