• Tibell

Allergitråden

Ja hon klarade inte av altheran. Men det tog nog ett år innan det gjordes något åt det . Hon hade ju förstoppningsproblem som vi försökte behandla med 15-20 ml lactulos dagligen.
    Nu äter hon neocate sen ett tag tillbaka
    Nu får hon ingen lactulos alls och bajsat hyfsat ändå.
    Men fortfarande lite knasigheter kring hennes bajseri. Ibland kan hon sköta magen 1 gång om dagen i flera dagar. Sen tar det stopp och hon blir jätte hård i ett par dagar för att sedan vara bra igen.
    Vi fattar just nu ingenting...

• Tibell

Du har ingen bild på hur utslagen ser ut ?
    Vi kanske kan se skillnad på om det är allergi prickar eller värmeutslag ?
    Lägger de sig något under natten tex ? Eller är de lika ilskna hela tiden ?
    Ni har inte tillagat något med något han är allergisk emot senaste dagarna ? Kanske luftburen allergi?

• Tibell

Min stora hade mycket värmeutslag som liten och de såg ut som din sons. Men det måste ju inte betyda att det är det :)
    Det kan ju likaväl vara nya allergier :(
    Men hoppas ju på att det beror på annat.
    När min dotter fick sina värmeutslag kunde de sitta i i flera dagar :(

• Tibell

Hur går det för alla små och stora här inne ? Mår era pollenallergiska barn bra ? Mina barn mår faktiskt riktigt bra. Tilde märker jag inget alls på. Bara Bella som blir sådär fläckig i ansiktet ibland när det är fint väder och vi leker mycket ute.
    Men annars inget :)

Därmot har vi testat med kärnmjöl lite försiktigt men det funkar inge vidare.
    Hon blir ju inte skit kass men har fått eksem på mage, under armarna, nacken och i knävecket. Inga större mängder i mina ögon men vet att ni kanske inte tycker lika ;)
    Sen blir hon sämre i magen. Har bara testat 2 ggr och lägger det på hyllan i 6 månader till...
    Får se om vi gör någon ny provocering på tex ägg snart.
    Man hade ju hoppats att det mesta börjat växa bort..

Mithrandil : Tänkt på er massor. Hur går det med allt ? Kommit fram till vad barnen tål och inte ? Har Amanda haft några med astmabesvär ??
    Kram

• Tibell

Kavat : usch då med liten som inte mått bra :( ska hålla tummarna att det INTE är majs, hemska tanke!

Här blir det nog att testa ägg som nästa steg. Vi hoppas som sagt på att någon utan alla allergierna växt bort.
    Vete är det ingen idé än eftersom hon fortfarande reagerar på glukossirap. Så de andra sädesslagen är nog ingen idé heller.. Eller vad tror du ?
    Och sen är ju mjölk kvar och det kommer inte heller funka. Soja tror vi inte heller på men kommer ändå testas...

Och snart ska vi tillbaka på ny vikt och längd kontroll. Hon hade inte växt något alls vid sista kontrollen och vägde då ( vid 20 månaders ålder ) 8.7 och vad 77 lång..
    Min lilla lilla höna :(

• Tibell

Suck suck suck
    Precis haft en av de jobbigaste nattningar av Bellabusan
    Antagligen har hon fått i sig något galet och skulle INTE sova
    Tillslut gav hon upp och somnade på mage med benen uppsträckta under sig och med rumpan i vädret. Precis som hon alltid gör vid magont =(

Och såhär ser hon ut i ansiktet...

Syns kanske lite dåligt men det sträcker sig från under ögat, ner på kinder, runt munnen och vidare likadant på andra sidan. Gillar INTE när det sätter sig i ansiktet =(
    Hennes ena öga var svullet med upptäckte jag sen men det kanske lika gärna berodde på att hon varit ledsen så mycket ??
    Vi har i allafall tid till allergimottagningen den 31:e då nya tester ska tas och vi ska få träffa hennes nya läkare.
    Ska be om en ny födoämnespanel ( + lite till ) och se om några av siffrorna ändrats sedan sist ( januari tror jag det var )
    Då visade hon pos på cashew och mjölk..
  • Tibell

Alrro : Stackars liten =( Hoppas ni kan komma underfund med vad reaktionen kommer ifrån..

Här la sig hönans utslag under natten. Lite små prickar kvar men inte alls som igår. Ögart var fortfarande lite svullet i morse men det la sig med under förmiddagen. Vet vad det kanske var hon reagerade på...lite lite plopp. Både mjölk, glukossirap och spår av nötter. Jippi..rena giftet för bellabus =/

Kan utslagen ha varit nässelutslag ?? Med tanke på hur fort de gick över ??

• Tibell

Alrro: synd ;) ville jämföra lite med Bellas. Tycker de låter väldigt likt...
    Muta funkar inte ;)

Svar på tråden Allergitråden