Allergitråden
Älsklingen: Om (jag säger så för jag är liiiite för trött för att söka i tråden eller mitt minne så jag vet inte) hon reagerar på en hel del produkter och saker så varför inte ta det lite lugnt med saker som man vet är vanliga allergener? Du kommer annars få massor med falska reaktioner för kroppen testas för nytt ofta. Jag ska erkänna att tex ärtor har C aldrig fått för jag vet hur allergent alla baljväxter är när dom är sojaallergiker och det kändes som lite onödigt då det finns massor med andra grönsaker som är bra att äta. Nu har jag dessutom fått att hon svarat på tester så hon får/ska/bör inte testa som hon reagerar på soja och förtjockningsmedel och andra baljväxter tex Lupiner men iaf.
Barn behöver inte nya spännande maträtter var och vannan dag utan kör en safe väg och prova basvaror med jämna mellanrum. Dessutom måste ni vara stenhårda och supernoga och läsa på allt, inte tänka ja det är nog rent. JAG läser ännu på allt och C är snart 4, det finns inget som är rent i en affär brukar jag tänka om det är någon som gjort något med produkten.
Snutten: Men lilla S då... hon som inte var stor ens att börja med. Lillfian då, hoppas det löser sig och har någon helt naturlig orsak. Tycker du hon äter mindre sen introduktion? Försök öka berikningen med olja och annat rent så du inte ökar på mjölken mer än det naturliga i er mat så hon får mer kcal