-
Kombinationen kanske vore något men jag vill ändå bara säga att underhudsfett tyvärr inte hjälper om man är frusen, tro migBlå Flygare skrev 2010-10-28 22:00:25 följande:Bambu och ull ihop? För bambu är ju svalt. Det hade jag ju i blöjorna till A för han får ju svamp annars. Har också i strumpo och det känns verkligen att det är svalt. S behöver något varmt till vintern Nu har hon visserligen underhudsfett vilket hon inte hade förra vintern så hon bör ju inte vara lika frusen.
-
Jo det är just det som ställer till det. Jag är väl en av världens mest frusna människor men när jag klär mig varmt och skönt så börjar exemen och jag har t.o.m lyckats få inflamerade hårsäckar pga exemet.
Kanske du kan ha flanell på henne om hon inte är lika känslig mot värme men ändå är kall? Det är mjukt tycker jag
-
Kavat: Jorå nästan *tappar tungan* svårt när man inte får sova att leva som man ska....
-
Som det är del i Cloetta och jag pratade med dom i veckan så säger jag vete.Tibell skrev 2010-10-30 09:20:25 följande:Någon som vet om karamellpojkarnas klubbor innehåller vete? Det står glykossirap på... Är det från vete?
-
Pratar du oldana sockerkaksmix?Tibell skrev 2010-11-01 21:12:04 följande:Minstingen fyllde 1 i fredags och har således fått äta lite tårta . Bakade på en färdig sockerkaksmix från glutenfria hyllan. Istället för ägg använde jag no egg. Istället för grädde använde jag rapsy vaniljvisp med karamellfärg i. Detta borde väl hon kunnat äta utan reaktion?? Är allergisk mot mjölk, soja, sojasläktingar, baljväxter, vete och havre!!
Rapsy tål inte C
Karamellfärg känns en aning farligt men ok det är väl inget hon redan reagerat på, eller?
Vad är det mer för fyllning? -
Mama Law: jag förstår dig! Just det där med kommunicering är något jag saknar i vb-sammanhang numer. Här får man nu bara beslut och måste överklaga osv. Mycket bättre att få varningen så så man iaf kan försöka tala för sin sak utan överklagan och allt det innebär. Jag har vbsamtal nästa vecka tror jag det är... Önskar man bara fick slippa allt sånt extratjaffs dessutom
-
Men den pastan från Organ som är hirs och ris innehåller selleri om jag inte missminner mig och det skulle jag nog vara lite försiktig med om man har en sån fin allergirepetoarKavat skrev 2010-11-08 10:58:50 följande:Protopic är motsvarande kortison3 salva men utan kortison. Den tycker jag är superbra.
Leta i min blogg, men mycket är majs.. Finns dock lite pasta från organ som är ris och hirs. Samt lite annat som Loprofin (äggersättning), fiber husk. Du får fråga om det är något specifikt du undrar.
Vi får inte kalktabletter, men tror andra har fått det? -
Jag har köpt den en gång för att testa och då innehåll den selleri. Men nu när jag tittar på innehållet på dom som allergimat säljer så är det utan. Dock har jag för mig att den påsen jag hade var röd eller hmm..... minnet du vet... Så det finns nog både med och utan kanske beroende på hur lång koktid det är eller formen, ja jag vet inteKavat skrev 2010-11-08 13:44:47 följande:Äeh, nej, inte vår...? Nu har jag bara ris-pastan kvar, men inte innehåller den selleri? Vad heter det på engelska?
-
Skönt! Dom kanske har bytt recept, det är något år sedan jag köpte så jag har liksom bara tänkt ja ja funkar inte sedan dessJPL skrev 2010-11-08 15:27:19 följande:Inte vår heller. Innehåller bara rice and millet.
-
Jag har bara använt det som normala ägg men då utan att först försökt vispa ihop det med sockret. Dvs allt i byttan och sen vispa tills det blivit smet och sen i formen. Har funkat bra förutom att det tar mycket längre tid i ugnen tycker jag... och man ska gärna köra den på eftervärme 5-10min när den visar på kladdfri sticka för den kladdar ihop en del när den kallnatTwixie skrev 2010-11-09 17:50:15 följande:Någon som bakat med linfröavkok istället för ägg? Ska man blanda det som man blandar ägg och socker "på riktigt"? Jag blandade bara ut det i smeten lite fort och det lade sig bara som en oljehinna över hela kakan. Den blev aldrig "kakig" utan höll sig så hela tiden i ugnen. God blev den däremot