Nu behöver jag er hjälp med min tidigare ickeallergiska dotter. Hon är fem år och och har alltid haft känslig hud. När hon var 1-3 år hade hon klåda vid blöjkanten, men inga synbara eksem. Testade neg på pricktestpanel. Hon har reagerat allergiskt på flera solcremer, men tål denna
www.lovelula.com/pd-badger-unscented-sun.cfm
Vi smörjer hennes relativt torra ben och höfter med MIniderm varje dag. Dottern har tidigare haft problem med förstoppning av och till, men under senaste året har det varit under kontroll. I somras hade hon ljusröda fläckar på bröstkorgen, som försvann med Mildison, Nu under jullovet så har fläckarna blossat upp mer, och hon har haft ont i magen vid något tillfälle varje dag senaste veckan (men bajsat varannan dag som vanligt). Fläckarna är inte torra eller sträva, och är ljust ljust aprikosfärgade. De sitter på bröstet och runt armhålorna, och är en eller några cm i diameter. Hon har inte klåda.
Hon äter allt, fast mkt sällan nötter, mandel och jordnötter (har inte det hemma pga sonen och förskola serverar inte detta). Hemma äter vi inte ägg, förutom köpepannkaka nån enstaka gång till dottern och maken. På förskolan äter hon allt. Nu på jullovet har hon ätit äggfritt, utom pannkakor en gång (och det var iofs efter det som utslagen blev värre, men å andra sidan äter hon ägg i mat på förskolan). Det enda som jag kan komma på att vi har gjort annorlunda är att hon oftare har ätit yoghurt med müsli, och därmed fördubblat sitt mjölkintag, och börjat med psylliumfrön för magen.
Det var svårt att fånga dessa ljusa fläckar på bild, de syns mycket tydligare i verkligheten. Men det känns inte normalt att hon har dem.
Tacksam för tankar!