-
-
Vad bra det ser ut! Det låter som rena himmelriket för rikigt känsliga barn. Har ni hittat barn nu?lessismore skrev 2011-08-15 15:36:07 följande:Osäker om jag informerat här om allergianpassad barnomsorg i Uppsala - sprid gärna vidare!
www.solvandanuppsala.dinstudio.se
Om vår son var mer känslig så skulle vi absolut vara intresserade men som det är nu så tror vi kan kommer klara att gå på samma förskola som storasyrran. -
Finns det fler färdiga köttbullar än mamma scans som är utan allt? Jag är trött på lukten av dem. :/
-
Tusen tack Miralicia!
Ang kaliumsorbat igen. Lillen reagerar med röda utslag runt munnen av http://bob.se/Vaara-produkter/Sylt-mos/Aeppelmos-Refill
men han tål icas torkade aprikoser med kaliumsorbat. Vad kan detta bero på? -
Tack för svar om köttbullar och äppelmos! Vilket pussel det är att vara allergiförälder. Tur att ni finns!
-
Sonen är konstaterat äggallergisk och fick ta det som vanligt på BVC, efter konsultation med barnallergimottagningen. Jag bad dock att få sitta i väntrummet i ca 40 min efteråt för säkerhets skull.mithrandil skrev 2011-10-12 11:02:17 följande:Har en snabb fundering.
Hur gör vi med 18mån vaccinet till Amanda?
Hon är aldrig testad mot ägg, men reagerade på barnmatsburk som kunde innehålla spår av ägg vid 3 olika tillfällen. Efter det så har vi inte gett mer ägg, eller ens haft det hemma. Ska jag be om att få testa henne först eller ska vi göra på något annat vis? vad kan hända om hon är allergisk mot ägg och får vaccinet? -
Tre-fyra burkar neocate bortskänkes emot avhämtning i uppsala.
-
Vi har provocerat med vete under en månad, dubblat mängden varje dag. Det har gått bra! *jippi* Men nu har vi börjat ge bröd (istället för vetekex) med mer gäst, sirap, fler sädesslag mm. Och sonen har fått väldigt smetigt bajs som luktar skumt. Bajsar lite oftare, men inte diarré. Inga andra symtom. Har försökt dra ned på brödet igen, och ge hans vanliga "Garbo Sport". Men det är nästan omöjligt att hålla honom ifrån vanligt bröd, som han har fått smak för och som syrran äter. Han blir väldigt ledsen och upprörd. Skulle ni ta bort, eller handlar det om att vänja magen?
-
Jag kan tillägga att jag själv har känt en "liknande förändring" när jag slutade amma och gick över från nat.glut.fritt till vanligt bröd. Jag fick också ballongmagesymtom men började äta loppfrön (och linfrön som jag brukar ta men hade glömt) och då kändes det bättre.
-
Han fick nog en halv macka första dagen (då hade vi vi ju introducerat vete redan långsamt och dietisten hade sagt att funkar vete så är det bara att släppa på med andra sädesslag), nästa dag en macka, därefter två mackor.skånegås skrev 2011-12-19 13:54:21 följande:Men gör man stora kostförändringar så måste ju magen vänja in sig. Iaf på mig. Jag märker i magen när jag slutar med mjölk att den reagerar (inte enbart positivt). Likaså reagerar den på om jag äter för mycket bröd/kolhydrater... Har hört samma sak av de som går över till eller från vegetarisk kost. Första gången man äter kött efter lååångt uppehåll så får man ont i magen, trots att man tål... Men har man vant in långsamt så borde reaktionen försvinna på en eller ett par dagar iaf tycker jag om det inte är allergi/överkänslighet...
Fick han lite bröd till att börja med också? eller en hel macka på en gång??