Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

vi med många barn del 9

pyret11 skrev 2010-07-29 23:19:04 följande:
    igår kom våran lilla tjej kl 15.44 hon vägde 4110 g och 52 lång.
    allt gick bra fast hon låg högt upp.
    Grattis!!
    gutegirl skrev 2010-07-30 00:43:43 följande:
    Funkar AL-s VÄrld för alla möjliga åldrar? Vi har tonåringar och bebisar.
    Nu var inte fråga riktad till mig men vi bor bara några mil därifrån o har varit där 2 ggr och enl min åsikt så skulle jag säga nej det passar inte direkt för tonåringar utan mer för småbarn.
    personlig åsikt så tycker jag inte det är värt dom pengarna
  • 7 michelingodingar
    Bumblebina skrev 2010-07-30 08:21:06 följande:
    Jag kom hem med en vagn igår, men tyckte allt att de kunde bemödat sig att torka av den lite iaf... Men det är ju ett mindre bekymmer, så jag ska fram med VIM, Vanish och skrubbsvamp (och ev lite bilvax till underredet) idag tänkte jag. Medan jag orkar och kommer ner... Den blir kanon!

Nu är bara nästa fråga hur vi ska få med oss vagn när hela familjen ska iväg när bebis kommer, då blir vi ju 7 st... Har en 7-sitsig bil, men bagaget är ju sådär. Packning kan man ju stuva undan lite här och var, men har vi alla sätena inne, får vi inte plats med ens den vanliga vagnen... Vi funderar på att skaffa en liten släpvagn. Det skulle se ut va? "Hmm, vi ska till strandpromenaden, fram med släpan!" Hur gör ni andra?
    vi har ju en opel cintra 7 sitsig och på våran bil är bagageutrymmet katastrof enl mig jättelitet så ska vi åka nånstans så får vi plats med liggvagnen till agathon om vi lägger den på sidan och tar bort hjulen samt att sätena framför bagageutrymmet flyttas fram så mycket som möjligt utan att barnen för den delen måste sitta med böjda ben eller på tok för trångt med benen och sen får vi ställa väska eller vad det nu är vi har med på golvet där småbarnen sitter i sina bilstolar för där når dom ju inte ner med fötterna så då kan man ju lägga lite där.
    haha ja en släpvagn vore kanske nått o dra på annars är det väl eg en större bil som behövs

vi är ju 2 pers för mycket för våran bil och kollar efter större bil o kikar en del på opel vivaro just nu så får väl se om det blir en sån så vi alla får plats
    Bumblebina skrev 2010-07-30 08:11:32 följande:
    Jo, vi tycker det funkar för alla från 0-100 år! Det är definitivt värt pengarna, vi är där för 3 gången nu och hela familjen ser fram emot det varje gång. I år fick min svärmor tom övertalat svärfar att han MÅSTE med... Rekommenderas VARMT!!!
    oj jisses vi blev sååå besvikna på ALV och tyckte bara det var skittråkigt där inne
  • 7 michelingodingar
    Bumblebina skrev 2010-07-30 09:33:35 följande:
    Neej. Vad synd att ni blev så besvikna...  Vår dotter började gråta när vi skulle åka därifrån hon ville vara kvar ett par dagar till! Vår äldste (11½) frågade redan i våras när vi skulle åka till ALV igen! Svärmor frågade när de skulle planera semestrarna på hennes jobb så hon skulle kunna följa med. Alla får lika mycket ut av den resan hos oss iaf.

Nej, någon Opel blir det definitivt inte för oss. Vi har haft en, min mor 3 och mina svärföräldrar en och alla har det bara varit problem med, oavsett årsmodell... Dessutom trivs vi så bra med våran Peugeot, så den gör vi oss nog inte av med i första taget. Så det lutar nog mer åt en släpvagn...
    ja vi hade ju hört att det skulle vara något speciellt med ALV och många åker ju dit men tyvärr nää vi blev besvikna och tycker det är hutlöst dyrt o gå in där, jag och några av barnen var där en vinter då dom hade julmarknad och det var riktigt mysigt men då var ju inte husen öppna så barnen kunde springa in o ut i dom utan då var det ju mer marknadsstånd o sånt.

ahh ok vad olika det kan vara,vi älskar våran opel o trivs kanonbra med den,har inte haft några större problem med den heller!!
  • 7 michelingodingar
    Bumblebina skrev 2010-07-30 10:49:07 följande:
    Aha, vi åker sommartid. Då finns ju alla figurerna på plats och bjuder in i agerandet så barnen får vara med i berättelsen. Vår äldste hjälpte bröderna lejonhjärta att befria Orvar ur Katla-grottan och dottern satt med Ronja i skogen i 1½ timma. Vintern tillåter kanske inte detta fullt ut. Testa att åka dit en sommar istället. Bäst är första skolveckan... Då får visserligen barnen ta ledigt från skolan, men det är betydligt mindre folk, så barnen får träffa sina favoriter lite lättare. Särskilt dyrt vet jag inte om jag tycker det är heller. En 5-bäddsstuga, 2 nätter med två dagars inträde gick löst på ca 2300:-. En heldag på Liseberg med åkpass går loss på lika mycket. Så vi tycker det är väl värt pengarna.

Pyret11: Grattis! En liten klump då! Åh, längtar...
    vi har varit där sommartid oxå men nää inte alls värt pengarna tycker vi,åker då hellre till ölands djurpark t ex eller liseberg DÄR finns det bra mycket mer o göra för barnen o för alla åldrar tur vi tycker olika alla sen en 5 bäddsstuga skulle inte räcka åt oss så för vår del skulle det då kosta nästan det dubbla för vår familj
    ölands djurpark t ex är ju både djurpark,tivoli samt vatten land och på tivolit åker man ju gratis och alla barn under 1 meter går in gratis så för vår del skull ett inträde dit gå på ca 1500 kr och då får man allt på en o samma biljett

plura:surt med bilen o semestern men jaa har man inkomster har man utgifter
    vi gjorde ett "kap" har ju som sagt en opel cintra och vissa reservdelar till den bilen är svåra o få tag på o kostar multum (skulle byta några grejjer som gått sönder o dom kosta oss 15.000 kr ) fick åka 15 mil till en enda butik som hade dessa reservdelar och det kändes ju inte så kul, sen fann vi en exakt bil på blocket som skulle säljas för 12000 kr såldes den inte så skulle han skrota den så vi var väl lite fräcka där o erbjöd 4000 kr för bilen och han tog priset så nu har vi en reserdelsbil som vi plockar delar av när det behövs för endast 4000 kr kanske ni kunde "fynda en reservdelsbil" ni oxå

tips på semester jaa har ni nått äventyrsbad nära så kanske en dag på det vore nått, åka till en camping o tälta , något lekland nära som inte kostar multum......
  • 7 michelingodingar

lizzyzz:duktig du är på o måla!!

här höll vår dotter freya på o mista sitt finger igårTyst vi har ju 3 vuxna igelkottar samt 5 ungar som bor här på vår gård o som fått lite mat av oss och den ena där som är en vuxen hane är lite påstridig o inte alls skygg utan går gärna fram till oss o kliver över våra fötter jagar oss osv var på altanen här igår em och freya var ute på altanen med abbe och rätt var det var hör vi att hon börjar gråta/skrika så jag trodde hon o abbe var i luven på varandra så jag gick ut o där hänger denna stora hanne i freyas finger o biter/tuggar frenetiskt vi har sagt till barnen att dom inte ska klappa eller peta på igelkottarna just för att man inte vet vad dom kan ta sig till men så är det ju alltid att säger man inte röra så bara MÅSTE man röraObestämd han bet ju hål i fingret på henne o hon var ju ledsen o rädd men det ser fint ut idag iaf!!

• 7 michelingodingar

zezzan:ja maken såg ena ungen gäspa o han sa att det var nog dom största tänder han sett o en vuxen har väl då större tänder o kan bita hårt!!

vad jobbigt att din brors flickvän fick mf samtidigt som du blev gravid, det gör det ju ännu svårare o berätta för man vill ju inte att dom ska bli ledsna(även om jag tror att dom kommer glädjas med er så finns ju sorgen där för dom iaf)

min syrra går igenom en liten "kris" nu då hon fick mf och samtidigt så plussade hennes bästa kompis o även om hon är glad för deras skull så finns ju sorgen där o vad man själv mist

Lizyzz: ringmask har jag inte hört eller ens läst att dom kan överföra till människan så men däremot så har dom otroligt mycket ohyra på sig så man ska ju inte plocka med dom o dessutom så ska man helst inte låta ens husdjur vara dom nära heller och vi har ju påtalat många ggr för barnen att inte röra dom för man vet ju inte om dom bits eller om man får ohyra på sig osv men ja barnen har svårt för o låta bli o särskilt då igelkottarna är så påstridiga o vill komma fram till ens fötter

men ja hon låter väl bli dom förhoppningsvis nu!!

dessutom verkar dom ha flyttat för den enda som syns till o kommer fram om kvällarna är just den hanen som bet henne, lite sorgligt för det var verkligen jättekul o stå o se på igelkottsungarna

Bellatrix : det är som här då ser ju oxå ut o vara gravid fast man inte är det men vad tusan ska väl synas att man fått ett antal barn

• 7 michelingodingar

bumblebina:hehe jag är en riktig hönsmamma men försöker o inte låta det påverka barnen allt för mycket
    men det är klart man vill veta vad det är för fest o hos vem osv ena dottern blev inbjuden till en klasskompis(hon är nu 11,5 år) och när vi fick veta vem det var hos så sa vi tvärt nej då vi vet vem henns föräldrar är o langa sprit o gud vet vad o pappan fått snedtändningar o gått bärsärkargång m.m så då sa vi nej det varf inte ens o diskutera och det visa sig att endast 4 barn hade fått komma på den festen för sina föräldrar

oftast relaterar man ju till sig själv när man var i den åldern o jag ser på äldsta nu han är fyllda 14 år så jag bara väntar på att det ska komma

ena dottern som blir 10 den damen kommer jag hålla med strypkoppel ser tendenser redan nu på vilket h-vete vi kommer o få med henne när hon kommer upp i tonårenTungan ute
    likaså hon som är 11,5 år där bara väntar jag på att grabbar som är äldre kommer lägga märke till henne då hon börjar bli lite för välutvecklad kroppsmässigt DÅ kommer jag väl vara hönsmamma värre än nånsin

• 7 michelingodingar

spaceray:åhh vad kul,inte så jättelång tid kvar nu då liten kan ju komma innan dess oxå 10 sept vore väl en bra dag då fyller våran ena grabb år med

• 7 michelingodingar
    CharroLine skrev 2010-08-15 19:20:38 följande:
    Hej!

Jag hoppar in här också om det är okej.

Är 27 år och har 6 underbara barn.
    Tristan -04, Yelina -07, Miirabelle & Devin -08 och Miilo & Zelda -10.
    Väntar nu mitt 7:e barn som är beräknat till 25:e november.
    Vi bor i skåne
    välkommen hit jäklar 3 barn inom samma år inte illa pinkat
    är sj'lv snart 32 och fick vårat 7:de barn i april i år mina e födda juni96,jan-99,okt-00,sept-06,nov-07,nov-08 och sista nu då april-10
    Spaceray skrev 2010-08-15 19:14:00 följande:
    Ja 30 dagar kvar nu, det är ju faktiskt inte så värst länge egentligen... Men nu är jag så less så jag tycker det känns som en hel eeeeeeeeevighet!
    Men jag mår ju bra och så, så jag ska väl inte klaga egentligen!!
    Jag hämtade hem babyskyddet idag som jag har köpt av en kompis, alltid kul när man får göra nåt sånt. Då känns det som ett steg närmare bebis!
    usch sista tiden är ju så dryg!!! men snaaart så har ni honom hos er ju har ni kommit på nått namn än?
  • 7 michelingodingar
    Spaceray skrev 2010-08-16 09:37:56 följande:
    Ja vi funderar på Marlon, vad tycker ni om det?? Min mamma tycker det är avskyvärt, haha!
    Min man är fast i det förflutna, kör gamla bilar, tittar på gamla filmer och lyssnar på gammal musik... Vår första dotter Julie är döpt efter Shakin Steven's  "Oh Julie"! Och detta är väl nån slags hyllning till Marlon Brando, som förövrigt kör samma motorcykel som maken, i nån gammal film... haha... Ja ni fattar vad jag menar! Hur som så tycker jag det är lite coolt!

Välkommen CharroLine!!
    haha det första jag tänkte på var hem till gården är inte ena killen där kock o heter Marlon........sen tänkte jag på marlon brando
    tycker det är ett fint namn lite annorlunda så kör på det
Svar på tråden vi med många barn del 9