vi med många barn del 9
allt gick bra fast hon låg högt upp.
personlig åsikt så tycker jag inte det är värt dom pengarna
lizzyzz:duktig du är på o måla!!
här höll vår dotter freya på o mista sitt finger igår vi har ju 3 vuxna igelkottar samt 5 ungar som bor här på vår gård o som fått lite mat av oss och den ena där som är en vuxen hane är lite påstridig o inte alls skygg utan går gärna fram till oss o kliver över våra fötter jagar oss osv var på altanen här igår em och freya var ute på altanen med abbe och rätt var det var hör vi att hon börjar gråta/skrika så jag trodde hon o abbe var i luven på varandra så jag gick ut o där hänger denna stora hanne i freyas finger o biter/tuggar frenetiskt
vi har sagt till barnen att dom inte ska klappa eller peta på igelkottarna just för att man inte vet vad dom kan ta sig till men så är det ju alltid att säger man inte röra så bara MÅSTE man röra
han bet ju hål i fingret på henne o hon var ju ledsen o rädd men det ser fint ut idag iaf!!
zezzan:ja maken såg ena ungen gäspa o han sa att det var nog dom största tänder han sett o en vuxen har väl då större tänder o kan bita hårt!!
vad jobbigt att din brors flickvän fick mf samtidigt som du blev gravid, det gör det ju ännu svårare o berätta för man vill ju inte att dom ska bli ledsna(även om jag tror att dom kommer glädjas med er så finns ju sorgen där för dom iaf)
min syrra går igenom en liten "kris" nu då hon fick mf och samtidigt så plussade hennes bästa kompis o även om hon är glad för deras skull så finns ju sorgen där o vad man själv mist
Lizyzz: ringmask har jag inte hört eller ens läst att dom kan överföra till människan så men däremot så har dom otroligt mycket ohyra på sig så man ska ju inte plocka med dom o dessutom så ska man helst inte låta ens husdjur vara dom nära heller och vi har ju påtalat många ggr för barnen att inte röra dom för man vet ju inte om dom bits eller om man får ohyra på sig osv men ja barnen har svårt för o låta bli o särskilt då igelkottarna är så påstridiga o vill komma fram till ens fötter
men ja hon låter väl bli dom förhoppningsvis nu!!
dessutom verkar dom ha flyttat för den enda som syns till o kommer fram om kvällarna är just den hanen som bet henne, lite sorgligt för det var verkligen jättekul o stå o se på igelkottsungarna
Bellatrix : det är som här då ser ju oxå ut o vara gravid fast man inte är det men vad tusan ska väl synas att man fått ett antal barn
bumblebina:hehe jag är en riktig hönsmamma men försöker o inte låta det påverka barnen allt för mycket
men det är klart man vill veta vad det är för fest o hos vem osv ena dottern blev inbjuden till en klasskompis(hon är nu 11,5 år) och när vi fick veta vem det var hos så sa vi tvärt nej då vi vet vem henns föräldrar är o langa sprit o gud vet vad o pappan fått snedtändningar o gått bärsärkargång m.m så då sa vi nej det varf inte ens o diskutera och det visa sig att endast 4 barn hade fått komma på den festen för sina föräldrar
oftast relaterar man ju till sig själv när man var i den åldern o jag ser på äldsta nu han är fyllda 14 år så jag bara väntar på att det ska komma
ena dottern som blir 10 den damen kommer jag hålla med strypkoppel ser tendenser redan nu på vilket h-vete vi kommer o få med henne när hon kommer upp i tonåren
likaså hon som är 11,5 år där bara väntar jag på att grabbar som är äldre kommer lägga märke till henne då hon börjar bli lite för välutvecklad kroppsmässigt DÅ kommer jag väl vara hönsmamma värre än nånsin
spaceray:åhh vad kul,inte så jättelång tid kvar nu då liten kan ju komma innan dess oxå
10 sept vore väl en bra dag då fyller våran ena grabb år med