Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

vi med många barn del 9

emrejosana: tycker absolut att du skaringa bup för och få tillen utredning där samt att ni kan få hjälp råd och stöttning i hur ni ska hantera eran son!!
    Det du beskriver är lite som att läsa om våran son och han har svår adhd/damp medicineras nu med rätt så stark dos för att öht kunna re ut vardagen.

• 7 michelingodingar
    Malin 79 skrev 2010-09-30 09:26:36 följande:
    Här är nu de små kidsen åter på dagis och jag bor i matteboken =(
    alltså matte B e fan inte roligt,, men har gett men fasen på att klara den,, de måste bara gå denna gången
    usch för matte då sitter jah hellre med näsan i svenska B boken som jag läser nu ska göra 3 uppgifter och jag bara sitter o stirrar på en tom skärm o vet fsen inte hur jag ska skriva!!
  • 7 michelingodingar
    Malin 79 skrev 2010-09-30 09:59:41 följande:
    haha svenskan e inte rolig heller,, men matten e ett måste för att kunna söka vidare,,

hur gick de på skolan ?

suttit o bräknat lite på f-kassans sidan om f-ledigt,, tycker om att veta innan,,
    svårt att veta hur jag skall ta ut dagarna,, hur har ni gjort,,
    funderar på att ta halva dagar eller tre fjärdedels dagar för att kunna vara hemma längre men de e inte många kronor man får =(
    ja det är samma med svenska b ett nödvändigt ont för o kunnasöka in på utbildningen som jag vill gåFoten i munnen

jaa du min man fick åka till skolan med sonen så han tog ju aldrig upp att han blivit  slagen men förutom det så ska dom göra en ny dyslexiutredning på honom, sen ska han få en ny dator och dessutom har han själv fått välja vilka timmar han vill gå till lilla gruppen eftersom  han inte klarar något ämne så måste ju något göras men denna hjälp har han ju fått sen 7:an o ändå så blir han inte godkänd han fick ju gå i sommarskolan oxå o inte det hj'älpte honom ens så vi ska ha nytt möte i slutet på okt och har det inte ändrats då så måste andra åtgärdersättas in(dessa åtgärder anser jag skulle ha kommit redan på mellanstadiet när dom såg hur illa det funkade för honom eller ja t o m innan dess oxå då han aldrig varit godkänd i ämnen eller klarat målen)
  • 7 michelingodingar
    plura skrev 2010-09-30 12:20:18 följande:
    Visst blir man galen att det ska vara så svårt att sätta in resurser i tid.
    Sen sitter de där några år senare och säger att vi borde kanske bla bla bullshit.
    Själv tänker man "vad var det jag sa" men man säger det ju inte, för det handlar inte om vem som hade rätt, utan det handlar om ens barn.
    Ibland räcker det inte hur mycket man än stålsätter sig och kämpar på, ibland önskar man att skolan kunde gå först och visa vägen, så att man bara kunde vara förälder, så att man bara kunde räcka till som mamma.
    Jaja det verkar vara samma var man än är -hoppas att ni kommer fram till nåt bra.

Gillar nog matte bättre än svenska *hmm*
    Märkligt för det känns som jag är bättre -på att uttrycka mig i ord, än vad jag är -på att klara min ekonomi.
    Same shit eller.....
    suck ja man är så less på o behöva fajtas för sina barns rättigheter men denna skola som sonen går i nu är den första under hela hans skoltid som tagit tag i saker o ting och gör vad dom kan trots att dom bytt personal och det vbästa av allt är att DOM tagit på sig ansvaret att se till att sonen blir godkänd!!
    Malin 79 skrev 2010-09-30 13:08:05 följande:
    ja du , de e helt sjukt hur lång tid allting skall ta och vad man måste tjata sig till allt,,
    hoppas de fortsätter gå åt rätt håll nu då
    ja jag hoppas det oxå för hans egen skull!!

slänger in 2 bilder ett kort på vårat badrum innan renovering och ett på hur det ser ut just nu

före

och efter, fattas ju en del fortf men förhoppningsvis är det klart till helgen
  • 7 michelingodingar
    Lizzyzz skrev 2010-10-01 07:45:25 följande:
    haha jag gör också Svenska B! (på distans)
    Dock tycker jag de 2 första uppgifterna ja gjorde va rätt lätta..
    Läser ju svetskurs också på kvällarna

Plugga när man har en liten hemma på heltid är inte de lättaste jag åtagit mig.. men det går
    ok jag läser ju på halvtid just för o kunna hinna med när man har snmå hemma med o första skrivuppgiften har jag fastnat med suck blir tokig,kommer ingenstans, personliga brevet är klart och texten man ska översätta är med klar men sen när man ska gämföra o analysera suck ja där är jag nu o har kört fast
  • 7 michelingodingar

emrerjosana: men det är så typiskt ju st för adhd att dom tar allt bokstavligen, sonen är likadan samma sak så kan man inte säga kanske till honom utan man måste vara precist i det man säger så det är JA eller NEJ som gäller.

tack,jag ärjättenöjd så här långt iaf med badrummet, nu ska det köpas träpanel som ska sättas på snedtaket samt biten i taket sen ska det in spotligts, en duschvägg och toastol samt handfat medbadrumsskåp och en bård ska dit oxå!!

nej billigt är det då rakt inte med badrum men vi har kommit undan rejält i pris då maken har kontakter och en är mattläggare så han har varit här o fixat badrummet o idag fick vi räkningen för jobbet, jag blev glatt överraskad då det slutade på under 2000 kr(vi tog hit en firma som gjorde ett kostnadsförslag o dom skulle ha 2400 kr/timmen medans den här tar 150 kr/timmen ) så just nu har det kostat oss 9700kr och då har vi rivit ut väggar o golv och lagt allt sånt nytt så ett par tusen till kommer det kosta oss men vi hade räknat med 20.000 kr

• 7 michelingodingar
    6barnsmamman skrev 2010-10-01 11:59:00 följande:
    Vi är jättesugna på o fixa våran toa/dusch härnere, för vi använder inte duschen där nu eftersom våtrumsmattan har börjat lossna från väggen. Men det är ju det där med pengar...... Visst är det våtrumsmatta ni har satt in? Vad kostade den? (per kvm) Var hittade ni den? på dom stora byggmarknaderna verkar dom bara ha kakel, men det måste väl bli dyrare? Kan du inte skicka hit era hantverkare, lät ju som ett kanonbra pris!!!!!!Skrattande
    ja det är våtrumsmatta vi har satt in och vi kiollade på detta med kakel men herregud det var så mycket regler kring det och så kostade det bra mycket mer än matta.
    vi fick ge 180kr/kvm så vårat kostade 4600 kr det är fårbo forshaga vi åkte runt till lite olika ställen (golvaffärer där du kan köpa färg osv finns det o kolla på) och kollade på vad vi skulle kunna tänka oss och detta var det enda vi kunde hitta som vi verkligen gillade!!

haha ja bor du inte allt för långt bort så tror jag inte han är svår
  • 7 michelingodingar

vi har rullande schema för våra barn att dom har vissa sysslor vissa dagar för o få sin månadspeng,sköts det inte så dras det av eller uteblir beroende på hur mycket dom bråkar o trilskas med görat!!

m,en de små får hjälpa till utefter sin förmåga o städa osv

annars är det jag som sköter allt här hemma, ibland kan jag få hjälp av maken på helgerna men det beror på vilket humör han är på men oftast hjälper han till om jag då ber honom!!

dessvärre blir ju städandet lidande o jag kan känna att det är kaos här hemma men då får det liksom vara tills jag har tiden till o städa inte så kul alltid men jag prioriterar allt annat först

ibland mutar jag barnen med en summa om dom t ex plockar upp på golven åt mig

• 7 michelingodingar

emrejosana:ni har haft det tufft och jag kan tala om att ni är inte ensamma vi har gått igenom ett helvete minst sagt och än är det inte över men man blir stark av det hela visst....
    jag beklagar mig inte för omgivningen direkt för jag har flera tillfällen fått kastat i ansiktet "själv göra, själv ha" utan jag har ofta skrivit av mig i en viss tråd som jag hänger i och där fått MYCKET stöd och råd som gjort att jag orkat utan dom tjejjerna hade jag nog varit ett vrak!!

din mamma kanske ser att du ärtrött!!

visst känner man sig trött och sliten emellanåt och då brukar jag bara låta allt vara somdet är klagar någon ja då får dom väl städa,diska tvätta åt mig då nu har ju jag börjat träna zumba 2 ggr/vecka och det är mest för att få komma hemmifrån o bara få vara en stund dessutom har jag bara 2 små hemma 3 dagar i veckan vilket gör att man får lite vila iaf, jag försöker o komma i säng senast 22 om kvällarna för jag orkar inte annars och försöker släppa alla dessa måsten.

• 7 michelingodingar

emrejosana:vad bra,tänkte bara så du inte kännerdig ensam

jo men så är det ju har man 1-2 barn då har man "RÄTT" att få klaga men har man fler än så ja då ska man bara knipa käft och ta skiten som man får,det där retar mig till vansinne!! det kvittar väl för tusan om man har 1 barn eller femtonObestämd men jag har börjat ge igen med samma mynt min svägerska är expert på o vräka ur sig att vi inte ska klaga men hon har själv 3 barn o klagar hon ja då får hon höra av mig själv göra själv haDemon

verkar som din mamma är lite extra rädd att du kanske ska få en sån depression igen!!

ni får försöka upprätta ett "schema" så alla hjälps åt med hemmet, sätt er ner med barnen o fråga vad dom kan tänka sig att göra o skriv ner det så barnen får känna att dom är delaktiga i dom besluten,gör upp ett belöningssystem kanske som får dom o känna sig lite sporrade till o hjälpa till och ställ krav på dom stora,dom kan faktiskt hjälpa till

Det är samma sak här många som frågar HUR jag orkar,HUR jag hinner och jag får mycket pos respons för många tycker jag är så himla lugn och har tålamod stressar inte upp eller blir hysterisk om barnen råka ut för något osv.
    samma sak med städat,jag tycker vi lever i kaos mer el mindre medans många säger hur hinner du hålla så rent o städat
    man kanske ställer högre krav på sig för att man har många barn och utmärker sig på den fronten så för o visa andra att det faktiskt går o kombinera barn o hem så kritiserar man sig själv.

samma sak så tror många att jag går som hemmafru bara för att vi har så många barn men när dom sen får höra att nej jag jobbar faktiskt så blir dom helt ställda o bara gapar och är förundrade över att vi får det till o funkaDrömmer

Svar på tråden vi med många barn del 9