Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

vi med många barn del 9

malin: jag är en brio fantast älskar deras vagnar men nu köpte vi en herqules razor som jag bara ÄLSKAR så den vagnen har vi nu samt en brio syskonvagn.

ring säljaren och tala om att du är så besviken för att den är solblekt!!

• 7 michelingodingar

vet ni maken kom hem igår o hade fått ett erbjudande men sa att han inte var intresserad men när jag hörde så blev JAG intresserad av det!!

maken vart erbjuden o få hyra en bondes boningshus för nästan inget alls och dessutom verkar huset ha fler rum än det vi bor i nu vilket skulle innebära mer plats och de större barnen kunde få eget rum!!
    lite o göra invändigt så klart men betydligt finare utvändigt än det vi bor i nu

nackdelen är en flytt ut en bit i skogen men barnen skulle gå kvar i samma skola/dagis m.m men nu bor vi mitt i samhället med 10meter till affären,gångavstånd till skola m.m så det innebär ju mer körande på barnen

jag känner bara gud vilken chans till o få större o maken säger hade vi sålt vårt hus hade han absolut köpt det huset!!

har bett att vi ska kolla på det iaf men han vill inte

fasen hur hade ni gjort?

• 7 michelingodingar

jag tog med mig maken o barnen igår o så åkte vi förbi o kollade på huset och vilken TRÄDGÅRD den var nog 4 ggr så stor som våran,huset såg större ut, ett litet gästhus vid sidan av huset samt en ladugård/stall som var kanonfint utvändigt
    jag sa till maken att ringa bonden så vi kan få kolla invändigt för det är rätt gammalt o behov av renovering men frågan är HUR stort är det invändigt,inte ens bonden hade koll på detObestämd är det större än vårat så är jag bar sugen på det MEN ett jäkla stort MEN finns och det är att en står Å går nedanför huset det drog ner min iver en aning!! men jag vill absolut kolla invändigt iaf!!

det ligger 6 km ifrån samhället,skolan,affären m.m men barnen får ju skolskjuts och så får man väl börja planera sina inköp bättre i såna fall

nää men vi får väl se vad som händer o sker maken är väl inte så på det som jag är sa att vi kan ju hyra ut vårt hus till o börja med för o se hur vi kommer trivas där i såna fall men jaja det märks vad som händer framöver!!

• 7 michelingodingar

fler bilder på vårt nya badrum inte helt klart men snart så

www.facebook.com/album.php&id=1042177136&saved#!/photo.php?fbid=1527486980758&set=a.1527485740727.2070968.1042177136&pid=1546671&id=1042177136

• 7 michelingodingar

emrejosana jo visst finns det åar överallt men inte i närheten där vi bor nuFlört tycker sånt är lite otäckt eftersom jag själv höll på o drunkna som litenRynkar på näsan men det går o sätta upp staket iaf.
    har fått maken o gå med på o kolla på huset så han ska höra med bonden om vi kan få kika nästa helgGlad

misstänkte att länken inte skulle funka men kika här så ser ni

www.familjeliv.se/Hem/barbamammans_familj/galleri.php

• 7 michelingodingar
    7småtroll skrev 2010-10-10 20:53:01 följande:
    Så fint det blir!
    tack
    Bellatrix skrev 2010-10-10 22:16:27 följande:
    Barbamammans - låter ju jättespännande! Vi ska ju flytta ut på landet nu- 3 km till skola f-6 och förskola, och 2 mil in till stan där jobb och skola från 6:an/7:an finns... Är lite pirrig för hur det ska gå med allt skjutsande då våra barn har massor aktiviteter i stan...och vi är den mest oplanerade familj jag känner till...Handlar mest varje dag nu.Förvånad De måste ju byta skola och allt. Men, tänker att i allra värsta fall om det inte funkar får vi väl flytta tillbaka, det är ju hyres. Man måste ju  våga chansa ibland! Jag har alltid drömt om att ha stall och det kommer vi ha nu.Glad
    Vi har också en å nära. Gillar det inte! Men den ligger inte precis vid trädgården.
    Vi får nyckeln nu på fredag, ska bli så spännande. Kommer knappt ihåg hur det såg ut, såg huset i aug

Varför är sambon inte intresserad? Min ville först inte pga att det är så jobbigt att flytta. Men klart ni måste kolla iallafall!.
    min man känner inte för o flytta o liksom börja om från noll då detta hus vi bor i nu var ett riktigt renoveringsobjekt och vi har llagt ner massor av tid  och pengar på det ,det är väl det som gör att han inte ärså sugen sen har vi ju en del i avbet kvar på huset och maken är tveksam att vi kommer få så pass för huset så det täcker lånet!!
    men han ska prata med bonden så vi kan få komma i kolla på det i helgen iaf, maken har alltid sagtatt han vill bo lite mer avsides och han säger själv att detta är perfekt och att hade vi inte haft vårat hus så hade han alla ggr flyttat dit!!
  • 7 michelingodingar
    ifent skrev 2010-10-11 08:17:22 följande:
    Hej

Ang att bo i hus och på landet. Vi flyttade från stan ut på landet när döttrarna var 8 och 4, mitt på landet med en mil till buss och 5 km till lanthandeln. Där e sedan de 3 andra barnen födda. Vi köpte ett gammalt hus med mkt gjrt på utsida, ny el inne, bergvärme, nytt tak och fasad sedan fanns det inne att göra om man ville.
    Vi tyckte det var kanon på landet i alla fall tills dess att alla barnen började dagis och skola, och började med aktiviteter och jag började plugga. Då insåg jag att 10 mils skjutsande varje dag och en gubbe som var borta 5,30  till 17,30 det var ohållbart i längden.....
    Vi gav upp landet och bor nu mitt i stan i lgh.
    Det som e bra med det är att när man har äldre barn så har man lite koll och de kan vara hemma hos oss på kvällar med kompisar. På sommaren har vi villavagn så man har ju ändå utemöjligheterna på sommaren.

Kände att det blev mer krav än vad man hann njuta av att bo i hus.....

Men man är en erfarenhet rikare

Catta
    kan förstå att ni ville flytta in till stan istället när det var så långt o köra!!
    7småtroll skrev 2010-10-11 08:18:37 följande:
    Men ni kan inte hyra ut det hus ni äger? Då får ni in hyra som täcker lånen och lite till kanske. Vet ju inte hur attraktivt det är där du bor men det måste väl finnas de som vill hyra hus då de inte får lån osv.
    jag sa det oxå till maken att vi kan ju hyra ut huset först o liksom känna på o bo där ute i skogen såna fall men han är rädd att det kommer bli problem och att vi kanske inte kommer få hyran för huset av dom som hyr osv men som jag sa till honom att man får ju kolla upp dom som vill hyra i såna fall!!
    husen här på orten står inte osålda länge kan jag säga!! utan dom säljs väldigt fort och just där vi bor mitt inne i samhället med nära till allt tror jag är ett atraktivt hus iaf!!
  • 7 michelingodingar
    7småtroll skrev 2010-10-11 09:09:19 följande:
    Men man kan ju inte säga att det inte går om man inte provat. KOllar man dessutom upp den som ska hyra så är det säkert inga problem. Som jag sa så finns det idag många unga som inte kan köpa och det beror ju ofta på att de inte har ngn kontantinsats att lägga vid husköp. Det är helt enkelt svårare att få lån idag.  Sedan finns det ju de som har betalningsanmärkningar och skulder hos kronofogden och de får inga banklån. Sedan betyder inte det att de är sämre på att betala. Det kan vara olyckliga omständigeter som gör att det blivit så....typ separationer där en husförsäljning gått med brakförlust (känner en där det blivit så).
    det är så jag med resonerar men samtidigt förstår jag maken oxå och vi har så mycket otur med allt så då känner man sig pessimistisk men om man inte vågar satsa så vinner man ju inget heller

jaja vi får väl se iaf,maken ska prata med bonden o höra om vi kan få kika på huset åtminstone så fårv vi se vad som händer efter det!!
  • 7 michelingodingar
    Mirkamu skrev 2010-10-13 12:12:04 följande:
    Hej alla gamla och nya på tråden
    Det var lääänge sen jag hade tid att skriva nåt här men försöker hinna läsa nästan dagligen

Jag har en fråga till er som hyr ett hus!
    Vi har hittat ett hus att hyra (äntligen*S*) och undrar lite på vad som är bra att få med i kontraktet?
    Är ju helt novis på detta och som alla kanske förstår så är det inte bara till att flytta med 10 barn så vi vill ju då ha en så bra kontrakt som möjligt så att det känns tryggt för alla parter
    Tips??
    vad kul att ni hittat något större
    dessvärre kan jag inget alls om sånt där men jag tar tacksamt emot tipsen du får med tanke på att vi ev själva kommer hyra ett hus och ev kommer hyra ut vårt hus!!

men usch inser att om vi som hyr ut huset ska stå för reparationskostnader,skötsel av ev snöskottning, värme vatten avlopp m.m ja då lär aldrig någon hyra vårt hus jag menar man måste ju ändå ta ut hyra som täcker alla dessa kostnader i såna fall!!
  • 7 michelingodingar

här är det 3 barn i ena rummet, 2 barn i det andra rummet, äldsta har eget rum och så jag o maken har ett där även agathon sover, sen är det ett stort vardagsrum(dumt bara med ett trappsteg mitt i vardagsrummet o sen är det långsmalt så svårt o möblera det bra bara) sen är det stort kök som jag älskar, en hall som vi vill ha större,en groventre som anv som tvättstuga samt en toalett sen är det en hall uppe som barnen har små fåtöljer i o även en tv som dom kan kolla på sen är det ett nytt fräscht badrum där oxå

bil har vi en opel cintra 7 sitsig och på tok för liten!!

Svar på tråden vi med många barn del 9