ifent skrev 2010-10-11 08:17:22 följande:
Hej
Ang att bo i hus och på landet. Vi flyttade från stan ut på landet när döttrarna var 8 och 4, mitt på landet med en mil till buss och 5 km till lanthandeln. Där e sedan de 3 andra barnen födda. Vi köpte ett gammalt hus med mkt gjrt på utsida, ny el inne, bergvärme, nytt tak och fasad sedan fanns det inne att göra om man ville.
Vi tyckte det var kanon på landet i alla fall tills dess att alla barnen började dagis och skola, och började med aktiviteter och jag började plugga. Då insåg jag att 10 mils skjutsande varje dag och en gubbe som var borta 5,30 till 17,30 det var ohållbart i längden.....
Vi gav upp landet och bor nu mitt i stan i lgh.
Det som e bra med det är att när man har äldre barn så har man lite koll och de kan vara hemma hos oss på kvällar med kompisar. På sommaren har vi villavagn så man har ju ändå utemöjligheterna på sommaren.
Kände att det blev mer krav än vad man hann njuta av att bo i hus.....
Men man är en erfarenhet rikare
Catta
kan förstå att ni ville flytta in till stan istället när det var så långt o köra!!
7småtroll skrev 2010-10-11 08:18:37 följande:
Men ni kan inte hyra ut det hus ni äger? Då får ni in hyra som täcker lånen och lite till kanske. Vet ju inte hur attraktivt det är där du bor men det måste väl finnas de som vill hyra hus då de inte får lån osv.
jag sa det oxå till maken att vi kan ju hyra ut huset först o liksom känna på o bo där ute i skogen såna fall men han är rädd att det kommer bli problem och att vi kanske inte kommer få hyran för huset av dom som hyr osv men som jag sa till honom att man får ju kolla upp dom som vill hyra i såna fall!!
husen här på orten står inte osålda länge kan jag säga!! utan dom säljs väldigt fort och just där vi bor mitt inne i samhället med nära till allt tror jag är ett atraktivt hus iaf!!