Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

vi med många barn del 9

idag har barnhabiliteringen varit o gjort hembesök här
    PB240714.JPG
    här är agathons "nya leksak" det är en mat/lekstol som vi ska anv oss av för att han är ju muskelsvag bl a och sen för att han ska avlasta huvudet för det får inte ligga/luta sig mot något underlag när han är vaken. hon fotade massor för o bedöma om hans snedhet i huvudet är bättre stackars liten han var helt slut här nu!!

• 7 michelingodingar

sånt där har vi oxå varit,med om här bara för nån månad sen så gick det varningar härom en man i ensvart bil glömmer ju aldrig när våra 3 äldsta gick på dagis o det satt stora lappar uppsatta med varningar om en man som försökte locka med sig barnen och när jag kom till dagis föro hämta minabarn så var barnen ute men INTE en enda personal fanns med ute utan dom satt inne o hade drop in fika

måste fråga vilka av er bloggar?? bloggar ni här inne på fl eller nån annanstans? kan ni inte länka så man kan få läsa?? jag bloggar här inne på fl men funderar på o starta nån annan blogg där man kan göraen rolig presentationssida o lägga in foton o grejjer!!

• 7 michelingodingar
    http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b123029.html
    Malin 79...sevenkids.bloggplatsen.se
    mecce...http://minstorafam.blogg.se

Mirkamu...www.tiobarnsmamma.blogg.se

vet inteom det kommer funka nu annars kanske nån annan är duktigare på o klistar in länkarna!!

Mirkamu: har det alltid varit 2 bebisar vid ul du gjort???? du får ta ett allvarligt snack med hans simmare eftersom han inte har pli på dom skönt iaf att allt såg bra ut!!
  • 7 michelingodingar

suck näähää fick visst inte länkarna till o funka

• 7 michelingodingar

malin:jag har haft det o det har inte varit nån fara men ta kontakt med din BM o be om en kontroll om du är orolig!!

evanor:jag bloggar inte dagligen utan mer när jag känner för det och tycker det är roligt än så länge iaf tror att om man känner att man MÅSTE blogga varenda dag såblir det nog jobbigt till slut.

• 7 michelingodingar
    Bumblebina skrev 2010-12-03 15:04:48 följande:
    Nu har lillprinsen anlänt! 01.28 inatt kom han, 4140 g tung och 51cm lång. Skriver mera när jag kommer hem imorgon. Ville hem idag, men skrutten hade bajsat i fostervattnet och då har de någon regel om att man måste stanna kvar 24 timmar... :-/
    Grattis det gick snabbt!!!
  • 7 michelingodingar

plura: dom 3 stora sköter ju sig själva i stort sett ändå tar det 1 timme för dom o bli klara o då med tjat från oss sen de 4 små tjaa det tar ca 1,5-2 timmar ibland mer!! vi börjar runt ca 6.45 och är det dagsidags så är vi oftast klara o ute i bilen 8.50!! som idag när vi äe lediga så får det ta sin lilla tid o ibland blir vi aldrig klara utan går i mjukiskläder okammade o bara tar det lungt

• 7 michelingodingar
    plura skrev 2010-12-06 15:55:16 följande:
    Ja då är de inte bara vi som segar på, måste bli bättre på att komma upp i tid bara.

FAAN! har blivit kallad som vittne på torsdag! WOW vilken framförhållning!
    I nov förra året så blev ju en kille misshandlad och jag och min mamma  skrek ju åt honom att sluta -läskig typ som stirrade på oss -tänkte att jag får försöka skydda mig och magen med kryckan (var gravid och halt) om han gör nåt. Som tur var så gjorde han inte det.
    Nåja nu har jag fått en kallelse av tingsrätten -blä! har varken lust eller tid att vara duktig samhällsmedborgare. Är för sliten och det är för mycket för det nu.
    Men man slipper ju inte undan *suck*.
    men fy vad hemskt!! det finns undantag då du kan få vittna via telefonen istället!! jag o barnen blev ju påkörda bakifrån när jag var gravid med freya och blev kallad till rättegång ca en månad efter hennes födelse alltså jag skulle infinna mig i rätten då hon var en månad gammal men pga barnen så fick jag vittna via ett telesamtal istället, kolla om du inte kan få göra det annars!!!
  • 7 michelingodingar

Mirkamu:det är just såna kommentarer som gör att jag velar om att skriva en meroffentlig blogg än den här inne jag kan bli så jävla förbannad på alla dessa kommentarer och bara för att man har många barn så får man inte klaga och jag har med reagerat¨på att de med färre barn är dom som klagar mest dessutom!! men då är det ingen som säger något minsann för ojj vad synd det är om dom då!!
    men herregud vad fan gör det omnellie är ett år när nästa kommer det är inget hon dör av undrar vad folkskulle säga om en annan då som fått 4 barn supertättDrömmer äsch skaka av dig deras urbota dumma kommentarer vi vet bättre eller hur

• 7 michelingodingar
    tilj75 skrev 2010-12-10 15:24:02 följande:
    Hej alla barnkära.
    Tänkte om jag kunde hoppa in här och få lite feedback. (har kanske varit här och snurrat förut)
    Hur bor ni med många barn? Har barnen eget rum? Bor ni "på landet" eller "i stan"? Är en av er hemma hela tiden? Hur många barn har ni och vill ni ha fler?

Vi har sex barn, två tonåringar och fyra småpojkar (-07, -08, -09, -09). Vi har sålt vårt hus och ska flytta. Till saken hör att vi har svårt att bestämma oss vart. Det ska vara inom pendlingsavstånd till min mans jobb. Flyttar vi en kort bit så är husen dyra och jag måste kanske börja jobba igen tidigare än vi tänkt, flyttar vi en lång bit är husen billiga och jag kan vara hemma. Kanske skippa dagis helt. Vet inte. Känner mig så osäker. Och alla häromkring tycker vi är knäppa som funderar på att flytta från orten.

Det här kanske egentligen hörde hemma i en egen tråd men vill gärna ha svar från familjer med barn och kanske samma tänk som mig.

Nu är det slagsmål här..... återkommer
    Hej!
    Vi har 7 barn och bor i en villa på 5 rum o  kök (150 kvm) här är det bara äldsta som har  eget rum (mkt pga hans diagnos) sen har vi 3 barn i ett rum och 2 barn i ett rum och så har jag o maken ett  rum o där sover även minsta med oss än så länge. vi bor hmm i en mindre byhåla mitt i centrum eller vad man ska säga maken jobbar heltid o mer därtill emellanåt och jag är mammaledig har varit det sen -06 pga barn som kommit tätt och nu kommer jag vara hemma tills nov-11 då är minsta 1 år o 7 mån OM jag nu inte kommer in på högskolan som jag ska söka till för då börjar jag den i aug nästa år okommer jag inte in så blir det tillbaka till jobbet som är på 65% i nov. Jag skulle vilja gå hemma på heltid och vi får välse framöver om det blir möjligt
    Ni måste ju känna er fram själva hur ni vill göra och även om ni flyttar från orten så kanske du kan ta dig in på olika aktiviteter så du inte blir helt låst.
    Jag tar ut så lite fp jag kan för o vara hemma så länge som möjligt men vi klarar oss med plusminusnoll och så länge vi gör det och inte går back så är det ju bra sen jobbar maken på en del provisionsbaserad lön o den gör så vi emellanåt kan leva lite extra lyxigt
  • 7 michelingodingar

inte här heller har fullt upp md snoriga ungar som hostar lungorna ursig o är genomförkylda

måste ta julgranen snart bara ja får tid så

i morgon kommr min nya spis o fläkt hem så i helgn kanske jag hinner julbaka ugnen är paj på vår nuvarand spis

• 7 michelingodingar

önskar er alla en god julTomte

• 7 michelingodingar

Mirkamu: vet ju att du läser ibland och jag vill bara beklaga ditt MF
    kul att få se er i ännu en säsong av familjen annorlunda

sinfulmist:välkommen hit

tilj:ajaj lät inte för skönt med inflammationen

emrejosana: usch inte kul o ha det så  kallt o med strejkande tvättmaskiner

idag är en sån där dag då jag bara vill "slänga in handduken" och ge fan i allting

• 7 michelingodingar

välkommen hit alla  nya!!

muskedalen och emrejosana Grattis till er!!

god fortsättning på det nya året till er alla!!

återkommer till tråden framöver vet inte vad som händer med mig just nu om det är en depression på g eller bara en dum  svacka just nu

• 7 michelingodingar

plura: jag har VB för äldsta som har diagnos samt en liten del för 4 åringen du kan väl inboxa mig med dina funderingar och om du vill ha hjälp det är enormt svårt med såna ansökningar!!

Vet inte om det bara är jag som funderat o reagerat på att denna tråd inte längre har samma mysiga stuk som tidigare nu för tiden så är det ytterst fåav er som kommenterar någon annan mer än nån enstaka gång och ett par av er som kommenterar dom flesta men annars är det som om ingen verkar bry sig om nån annan utan enbart skriver om sitt och så var det inte alls från början i denna tråden och jag känner att det är skittrist och jag orkar inte ens bemöda mig o skriva i tråden längre för det känns som att prata med väggarna kan jag göra härhemma så jag lämnar tråden för tillfället får se om jag inflikar med något inlägg då o då

men ha det så bra tjejjer!!

• 7 michelingodingar

skrev inte för att ni "nya" ska dra er ur tråden absolut inte menat så på nått sätt utan det är jättekul med nya här men jag har upplevt det under en jättelång period nu,  innan så kommenterade i stort sett alla det alla skrev även om det inte var en lång harang av ord men liksom  bara en tanke åtminstone till den som skrev men nu ja jag vet inte men jag upleveratt jag iaf blir väldigt nonchalerad i tråden och därför har jag beslutat för o dra mig ur istället för o  känna att jag blir besviken för skriver jag ett inlägg så får jag nästan aldrig någon som helst respons har skrivit frågor bl a som inte en endaste ens bemödat sig till o svara på men ja det kanske bara är jag som tycker o känner så så därför drar jag mig ur.

ang ts så har många försvunnit ur tråden o skriver ingenting inte förrens det varit tal om en ny lista till TS för då dyker det upp flera som vill vara med men som sen inte bemödar sig med inlägg i tråden och vill man bli tillagd i ts eller att man gör en ny lista så har man bara kunnat säga till så har jag fixat det.

men som sagt inget ont mot någon i tråden!!!

• 7 michelingodingar

ser att ni vill uppdatera TS jag kan göra det om NI vill det annars är ju alt att starta en ny tråd och att någon som hänger kvar startar den (jag läser om er men kommenterar inget)??!! vill  ni att jag uppdaterar så fylli ALLA som vill stå med och även om ni vill att bloggarna ska vara med så fixar jag det i såna fall

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter
  • 7 michelingodingar

ok har alla skrivit i de som vill vara med i TS nu? kollar in senare ikväll eller imorgon och är inga fler uppskrivna så fyller jag på med er som skrivit iaf

• 7 michelingodingar
    Fourz skrev 2011-05-19 08:17:50 följande:
    Tack så mycket :) Är det bara mammor här just nu?
    välkommen hit!! fasen vad kul att en pappa hittat hit ja det är bara mammor här just nu!! jag själv håller mig i bakgrunden så tänkte kolla om du vill vara med i TS en ny uppdatering den är på gång nämligen.

Jag hann inte med o fixa uppdateringen igår men har ALLA som vill vara med fyllt i nu?????

listan som ska uppdateras i TS ser ut så här nu då:

Storafamiljen: Flicka -92, Flicka, -94, Pojk -96, Flicka -04. Bonusbarn: Pojke -00, Flicka -04, Pojke -09. 
                               Bor i Uddevalla, planerar fler barn. Hemsida: uddevallafamiljen-rebecca04.blogspot.com/
    Muskedalen mamma till Flicka 91, Flicka 97, pojke 05, Flicka 06, Pojke 09, väntar en pojke med BF 26 aug ska dessutom bli mormor i juli till en pojke! Bor i Bullaren i Tanums kommun
    Mirkamu med 10 barn : Kevin-97, Linnéa-99, Jennifer och Benny-02, Selina-04, Victor-05, Alice och Oliver-06, Thor-08, Nellie.10. Bor norr om Stockholm. Blogg: minbebis.com/blogg/tiobarnsmamma
    Malin 79, Robin-93,Dennis-99, Emil-01, Emma-03, Rasmus-05, Max-07,Casper-09,och lilla Tove-11
    Vi bor i norrland, Kramfors blogg : sevenkids.bloggplatsen.se
    Emrejosana: Flicka -95, Flicka -97, Pojke -02, Pojke -04, Flicka -06, Flicka -09. Gravid BF 30 aug -11
    Bor i Sjuhäradsbygden.
    Bumblebina: William -99, Samuel -00, Elvira -05, Ester -09 och Melker -10. Bor i Uddevalla.
    Blogg här på fl: www.familjeliv.se/Hem/bumblebina/blogg.php (periodare...)
    tildasplace, Dotter 2003, Son 2008, Dotter 2009, Dotter 2010,Bebis nov 2011, Bonusdotter 1999, Bonusson 2001 , Bor utanför Västerås.
    Mymy mamma till Flicka E -96, flicka N -00 och pojke T -01. Liten pojke i magen BF 11/9. Bor i NV skåne
    Min blogg: flerbarnsmamma.bloggplatsen.se
    Barbamammans familj: 7 barn, Fredrik -96 , Alexandra -99, Filippa -00, Albert -06, Freya -07, Alwin -08, Agathon -10 ,Bor i småland
    Min blogg: http://sjuhuliganmammans.blogspot.com/2011/05/tankte-presentera-oss.html?spref=fb
  • 7 michelingodingar

TS är uppdaterad med de som nu ville bli tillagda hojta till om nån e glömd

Svar på tråden vi med många barn del 9