Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

vi med många barn del 9

bellatrix: kan ju alltid hoppas det forts som det gör med hans sömn, våran grabb på 1 år har vi precis fått till o sova hela natten samt slutat med nattmat så jag hoppas denna lile plutt kommer sova hela nätter innan 1 års ålder iaf o inte äta nattmat allt för länge

usch ja krävande 3 åring finnes här oxå samt en 2 åring som hamnat i nån jäkelskapsperiod samt en 1 åring som oxå börjat trotsa men vad vore livet utan allt detta

• 7 michelingodingar

hemmafrun: hejhej
    4 barn klart man klarar det har man 3 kan man lika gärna ha 4 o har man 4 kan man ha 5, för min del tycker jag bara det blivit lättare för varje barn man fått!! (har precis fått vårt 7:de barn)
    vad omgivningen tycker strunta i det för det är vad dul/ni vill som räknas o kan sen inte omgivningen glädjas med er ja då är det deras förlust. Men visst har en gruvat sig för vad omgivningen ska säga o dom 4 sista barnen har jag inte fått ett grattis av nån mer än min syster,har t o m varit så att min ena svägerska vägrat ta i barnen men nu har hon väl accepterat läget så nu var hon här o snusa nyfödd

hur pas sför tidigt finns risken att barnen föds?
    det är ju så svårt o säga vad nån ska göra eller inte göra men är ni villiga att gå igenom en graviditet där risken finns så kör på säger jag

kan berätta att när barn nr 4 skulle födas så kom han 1 månad för tidigt via katastrofsnitt där både jag o han höll på o dö, läk rek mig en sterilisering men jag var inte alls redo för det o 5 mån efter katastrofsnittet vart jag oplan gravid allt gick bra men även nu tjatade läk om sterilisering men jag vägra, så vart jag gravid tätt inpå igen barn nr 6 föddes o nu var läk ifrån sig o prata om hur dom gjorde förr med tvångssterilisering o gu vet vad men jag forts vägra var inte alls redo för ett sånt stort steg så maken sa att då gör han ingreppet MEN jag var förtvivlad för jag ville ha en till o joo då jag vart gravid o fick plus 2 veckor innan maken skule göra ingreppet
    men denna graviditet som jag nu genomgått har varit fruktansvärt tuff o jobbig och lilleman ville komma ut redan i v 28 så det har varit massiva insatser för o hålla honom kvar där inne o det gick ända fram tills för 13 dagar sen då vår grabb föddes i v 35+5 men en sak är säker o det är att det helt klart varit värt varenda uppoffring för o få sonen o stanna kvar där inne men nu kände jag att det fick vara bra o steriliserade mig i samband med snittet( o läk jublade säkert )

så gör det hjärtat säger

• 7 michelingodingar
    Utopia skrev 2010-04-24 15:10:21 följande:
    hej får man hoppa in här ?? har fyra barn och vill ha flera om jag lyckas övertala manen.
    ja då välkommen hit bara o prata på
    hemmafrun skrev 2010-04-24 15:03:18 följande:
    Woow vilket härligt svar jag fick, you made my day!!!Låg och tänkte på det i går kväll och vaknade just (bor i usa).You are my HERO!!! So häftigt att det finns super människor som kan uppfostra 7 ungar!I går på affären kom en kvinna in med 4 små killar plus två flickor i vagnen, jag rusade fram (skrämde väll henne..) och berättade hur mycket jag tyckte att hon rockade för att hon fixade att stor handla med 6 små barn.-Här i vårt villa kvarter kan inte kärringarna byta glödlampa själva än gång en mindre storhanla (med eller utan barn..)Hon tittade inte änns på mig, stackarn vart väll livrädd när jag stod där som en frälst idiot haha!Du frågade om hur tidigt de kan komma, med de tv sista har jag varit i sängvila sedan v. 26 och 28 med förtidiga värkar kom sedan ut v. 33 och v. 35Om vi ska ha ett till barn måste vi nog hitta en ny läkare, förra sa att hon inte ville ha det ansvaret.-Här i USA är allla läkare så rädda att bli stämda..Frågade min man igår lite..-Han svarade att det var inte hans sak att bestämma utan mitt..-Är det inte ett gemensamt beslut?!Hur gjorde ni, var era barn överrasknings barn eller planerade ni att få många?ha en underbar dag!!!
    kul o kunna glädja nån med mitt svar
    haha kan tänka mig att hon undra vad du var för nån
    inte lätt alla gånger o fostra 7 st men det går över förväntan endå värst är väl just nu då man har en i 3 års trots en i tvåårstrots samt en 1 åring som vet vad han vill men vad vore livet utan allt detta,rätt tråkit skulle jag tro
    ja man har ju hört om att läk i usa är så rädda o bli stämda men vad hånder eg om du kommer dit o säger att du e gravid nekar dom dig vård eller hur funkar det???

usch ja sängläge är ju inget vidare fick jag erfara denna gång men är du/ ni redo för en till så kör på
    sen joo det är ju ett gemensamt beslut men din man låter som min här typiskt karlar eller bara våra{#lang_emotions_tongue_out}

min man sa när vi träffades att han ville ha 11 st jag vråla att med mig kommer han aldrig få några barn men första barnet var inte planerat utan vart gravid pga ett dumt vad eg var endast 17 år gammal när han föddes, andra barnet var planerat likaså tredje o fjärde men efter fjärde barnet sa vi aldrig mer för då höll både jag o sonen på o dö pga moderkaksavlossning men 5 mån senare var jag oplanerat gravid igen sen är nr 6 och 7 planerade.
    efter 3 barn var vi nöjda men jag började sukta efter en till efter några år fick 2 missfall efter varandra så det tog drygt 2,5 år innan jag vart gravid o sen har det bara kännts som att man ville ha fler o då körde vi på men nu är det sista barnet för vår del o det känns som rätt beslut
  • 7 michelingodingar
    Mirkamu skrev 2010-04-26 15:50:06 följande:
    Hej hej alla supermammor Ville bara berätta att imorgon har jag tid för en igångsättning, är då i v. 38+5 Ser såå mycket fram emot lill-tösen En fråga bara? Många tycker att jag har typisk pojkmage men jag har ju gjort fvp och det visade att det är en tjej. Inte kan väl fostervattensprovet visa fel heller?? Blir lite orolig då en dagisfröken sa idag att hon hört om en tjej där det visade fel!??Kramisar
    lycka till i morgon

ett fvp ska väl vara 100% tillförlitligt..... har aldrig hört om nån som fått felaktigt kön när dom gjort ett sånt prov så tror inte du behöver oroa dig

plura:jobbigt både med suka barn o att ni e less på varann hoppas det snart blir bättre!!

bumblebina:håller tummarna att allt ska gå bra denna gång och att nu snart mår bättre!!

var på bvc med agathon idag o nu e han bara 30 gr från att nå sin födelsevikt 3330 gr och 50,7 cm lång, värre är det med hans mage då han fått förstoppning så nu får han bifidusersättning o har inte den hjälpt till onsdag så ska han få laktulos samt ev ett klyx
  • 7 michelingodingar

ang detta med inkomster(har ju varit uppe i tråden om fler som har det rätt tajt ställt o pengarna räcker knappt) så tänkte jag dela med mig o se om fler får det bättre om jag skriver detta

vi har för första gången i vårt liv fått ihop en buffert/ ett sparande vi skulle klara oss på enbart makens inkomst just nu då han tar ut 5 dag/v med föräldrapenning o jobbar 2 dag/vecka så jag skulle inte behöva ta ut nånting just nu!! så från 0 kr på vårt sparkonto så har vi nu sen förra månaden fått ihop lite mer än 5000 kr o jag fick en sk blöjpeng från jobbet på 3300 kr som jag skulle kunna slänga in där oxå men dom ska gå till lite kläder åt barnen samt ev en ny gungställning åt dom.

så just nu känns det extra kul när man SER att pengarna verkligen räcker o att dom även räcker till ett sparande!!!!!!

• 7 michelingodingar
    precious76 skrev 2010-04-27 12:12:07 följande:
    Hej tjejer!Får man vara med i erat gäng? Har fyra pojkar födda 99, 04, 02 och 09. Har också en bonusdotter född -95.Planerna finns på en liten till .
    väkommen hit
  • 7 michelingodingar
    Spaceray skrev 2010-04-27 14:37:02 följande:
    Åh hoppas det går bra idag mirkamu!! Vill också få bebis nu, perfekt årstid för det juh! Men jag får vackert vänta 20 veckor till! :-/ Men sommaren brukar ju gå fort så... Här är det fortfarande halvtungt och kommer nog  vara så ett tag, lilltjejens tumör var av en väldigt aggresiv art och läkaren gav henne 50% chans att överleva. Sen har dom redan tagit bort 80% av hennes vänstra hjärnhalva så man vet ju inte riktigt hur allt kommer att bli även om hon klarar sig... Men än är det ju inte kört iaf! Vi försöker hålla hoppet uppe!Lilleman sparkar på mer och mer i magen, så underbart!! Jag är så sugen på att fara i väg och tokshoppa massa pojkkläder och andra prylar, har ju ingenting sånt!! Men ska vara tålmodig och vänta till efter nästa UL och se om även den läkaren ser att det är en kille, kan ju säga att jag är lite skeptiskt... trodde inte vi kunde göra sånna! särskillt inte denna gång då det måste ha varit en riktig "survival-spermie", haha!
    fyy så hemskt orättvist en liten skrutta som inte alls förtjänar en sån sak o stackrs föräldrar samt ni andra som är nära i omgivningen hoppas ni får mycket stöd i allt detta o jag ska hålla tummarna så dom vitnar för henne!!!

härligt att du kommit till v 20 nu kul att ni får en pojke med förstår att du vill köpa en massa
  • 7 michelingodingar

Bellatrix: i vanliga fall så klarar vi oss med nöd o näppe på min lön samt makens inkomst men nu när han plockar både FP och jobbar så får enbart han ut vad vi i vanliga fall får ut tillsammans när han jobbar heltid!! så nu skulle vi klara oss enbart på hans inkomst!!
    jisses vad ingår i den "hyran" som ni betalar?
    vi har huslån på 4000 kr/mån sen tillkommer ju då elen,vatten/avlopp sophämtning samt uppvärmningen men sen har vi ju en massa andra räkningar som äter upp våra pengar men vi har ju själva satt oss i den sitsen men det är lätt o va efterklok!!
    känner samma som dig,blir oxå galen av att pengarna aldrig räcker men nu för första gången har vi då kunnat lägga undan pengar o dom ska vi banne mig inte röra i första taget

är så himla glad för vår dotters skull idag, hon o hennes klass är med o tävlar i nånting som heter schackfyran o för nån månad sen vann dom kommunmästerskapen, idag vann dom länsmästerskapen och går nu då vidare i tävlingen o ska åka o spela schack i globen i stockholm nu i maj
    dottern vann en tävling, förlorade två och en vart oavgjord för hennes del då men det tycker jag är jättera jobbat av klassen iaf o vinna så här långt!!!

• 7 michelingodingar
    Mirkamu skrev 2010-04-28 18:42:12 följande:
    Vill bara säga att förlossningen gick bra och kom hem på förmiddagen Kommer att skriva om förlossningen på min blogg inom kort Ut kom en liten tjej i alla fall
    Grattis{#lang_emotions_flower}
  • 7 michelingodingar

ztampe:meen visste väl att det var nån/några som inte fyllt i sig på listan men skriv i dina uppgifter så lägger jag till dom i TS!!!
    kul o se dig förresten

spaceray:krya på er fy för magsjukan!!
    kul med klädinköp älskar o shoppa barnkläder var på lindex o där gick det en hel del pengar nu

plura:jobbig sits o med tanke på att du är ensam i veckorna oxå så blir det ju betydligt svårare!!
    en tanke är om skolan kan hjälpa till så han får mer hjälp o fler timmar i de ämnen som han har svårt för? eller går det o fixa så dom andra gör sina läxor samtidigt som 8 åringen?

här är agathon nu 3,5 vecka gammal väger 3500 gr och är 52,5 cm lång en nöjd o go bebis men har fortf problem med bajseriet trots bifidusersättning och laktulos

igår var vi på ögonmott med abbe och nu visade det sig att han har sämre syn än vad som tidigare visats

har oxå fått svar på alwins EEG och det visade ingenting utan det är barnmigrän han lider av!!

Svar på tråden vi med många barn del 9