Inlägg från: Bellatrix |Visa alla inlägg
  • Bellatrix

vi med många barn del 9

plura skrev 2010-09-06 09:04:11 följande
    -Önskar mitt liv var lika enkelt som en mans.

Haha ja de verkar absolut ha det enklare. Fick dagens skratt när jag läste det.
  • Bellatrix

Malin- jag gjorde det inte, och jag har för mig att du är yngre än mig...

Plura- det är bara bra att vara "mesig" med omkörningar tycker jag! Bättre komma försent än att inte komma alls...Är alltid orolig när min sambo kör eftersom han inte är ett dugg mesig på omkörningar tyvärr.

• Bellatrix

Nu sover de små "änglarna"...är jättenöjd att det funkar så bra fast sambon är bortrest. Hm...det funkar faktiskt bättre på sätt och vis- lättare att hålla ordning när man är ensam vuxen. Och ingen pappa som ska busa upp barnen precis innan läggdags...ingen som somnar mitt i läggningen och snarkar så inte barnen kan somna... Men visst ska det bli kul när han kommer hem. Men det är också skönt att vara ifrån varann ett tag.Glad

• Bellatrix

Bra att ni tog upp tvättmaskinsmärken, vi måste också köpa ny när vi flyttar tyvärr. Fy vad det kommer att kosta bara med flytten och allt som måste köpas.Rynkar på näsan

Kul med rödkålstestet! Nån mer som gjort det?

• Bellatrix

Ikväll var barnen helt hopplösa, eller är, för 3 st sover fortfarande inte.Usch va de har bråkat och skrikit ikväll.Rynkar på näsan Har för tillfället gett upp läggandet och tagit time out...lite skönt blir det kanske ändå att sambon kommer hem igen snart....Flört

• Bellatrix
    7 michelingodingar skrev 2010-09-11 10:46:50 följande:
    suck så var man så där snabb o klicka på skicka

igår fyllde abbe 4 år o vet ni jag hade sååå dåligt samvete för jag hade fått för mig att den 10 sept var på söndag så i torsdags kväll var det en mamma som panikhandla på konsum tur dom har lite leksaker o filmer!!

har gjort tårta med ploppfluff och hallongrädde o så ska det på marsipanlock sen ska ha kalas idag för honom!!
    inte så konstigt om man blandar ihop dagarna ibland- det är ju en hel del som man håller reda på eller hur. Konstigt att man inte missar mer än man gör!
    Hoppas ni får ett trevligt kalas!

Vi ska snart ha visning på lgh där vi bor-städa städa....Rynkar på näsanoch sen fyller äldsta 11 år på torsdagGlad

Förresten vad gör man med en 4-åring som tar all energi och bara skriker så fort något går fel.Hela förmiddan har hon varit ursinnig för alla möjliga saker och det går inte att hjälpa henne. Hon skriker då så högt hon kan, jättelänge. Det är rena plågan för alla andra och hon blir helt blockerad och går inte att prata med eller hjälpa. Suck.
  • Bellatrix
    Bumblebina skrev 2010-09-11 11:30:59 följande:
    Jo, det är sant! Själv glömde jag bort 2 st utvecklingssamtal för vår äldste samma vinter... Var iofs gravid så man kanske kan skylla på det då... Min man däremot har en tendens att glömma bort att hämta våra barn här och var... Han kommer hem ensam och man frågar "men var är NN?". Då ser man riktigt hur "lyset tänds" och "jaaaa, just det!"... Han är hopplös...
    Gladhahaha ja det är bara en tidsfråga innan min sambo gör så.
  • Bellatrix
    Spaceray skrev 2010-09-13 08:52:00 följande:
    Hej hej tjejer! Hoppas allt är bra med alla!! Idag åker jag in på förlossningen!!  
    Känns helt sjukt, nu  när det är dax, haha!! Men själva snittet är ju inte förrän imorrnbitti, lite förberedelser idag bara!!
    Ha det bra alla!!!
    Åhh vad spännande! Lycka till!!
    plura skrev 2010-09-12 08:40:36 följande:
    Vi har en 2 och en 6 åring som är helt omäjliga här hemma. DEn större vägrar allt. Han ska inte klä sig, borsta tänderna. lägga sig, bada gå till skolan, gå upp på morgonen, äta, gå hem från skolan osv *suck*
    Det blir alltid bråk på morgonen och om man har en tid nånstans att passa. Nu är han i gott sällskap då hans kompisar verkar (enligt deras mammor) vara likadana. Lilla fröken tjurskallig kan man ju iallafall förflytta, även om hon sparkar och ska bitas. 
    Kan tillägga att dessa 2 barn kan inte heller vistas i samma rum utan att börja slåss -aaaahh!

Min plan är att vänta ut dem -och överleva under tiden
    Ja bra plan...man har ju inget annat val hellerGlad Här är det också två som inte kan vistas i samma rum...6-åringen och 4-åringen.
  • Bellatrix

Förresten, vill gärna ha tips på bra tvättmaskin! Ni som är nöjda med er- vad har ni för märke?

Svar på tråden vi med många barn del 9