vi med många barn del 9
Camilla- jaaaa, va med! Jag ska kolla isåfall!
Vi har inte blivit tillfrågade men folk har sagt att vi borde vara med...fast vi har ju "bara" 5!
Barbamammans- låter verkligen dumt! Man måste ju få sköta tänderna! Vi har fått ledigt 2 veckor för en resa, trodde inte de kunde neka för en sån kort stund som ni behövde. Ta upp det med rektorn!
Jenny- välkommen! Jag har 5 barn, födda -99, -02, -03, 06, -08
Ni som inte orkar... det är ju inte så konstigt att man tappar energin ibland med allt man gör jämt- organiserar, planerar, bakar, lagar mat osv osv! Det kanske ändå är bra att man inte orkar nån gång så man tar det lite lugnare. Orken kommer nog tillbaka snart...
Är trött på alla matsäckar som jämt ska fixas! Hela maj är det bara massor av avslutningar (medtag matsäck) och utflykter på skola och dagis. Längtar också efter sommarlov! Tänk att kanske få ligga kvar i sängen lite med yngsta medan de stora går upp med 3½åringen...
Malin- hoppas allt är ok!
Skönt att du tog tag i det!
Men nu fick jag dåligt samvete... här ser hemskt ut...men det är så svårt att städa när barnen blir osams hela tiden! Våran 3½åring hittar på nåt dumt så fort man vänder ryggen till. Reta lillasyster eller störa stora tjejerna alltid är det nåt!
Lizzyzz åh va tråkigt att bli påkörd- men ingen blev ju skadad iallafall.
Äldsta dottern 11 år har fått massor av prickar på magen och sidorna+ lite på ryggen. Har haft vattkoppor, detta ser inte ut som det heller utan är mindre prickar, och fler. Som bebis reagerade hon på tvättmedel, kanske har det funnits tvättmedelsrester kvar i kläderna...nån som har nåt förslag?
Vi har haft en bra helg, i lördags var vi iväg hela dagen på äldsta tjejens balettuppvisning. Efter uppvisningen var vi ute och kollade på sevärdheterna och lekplatserna i staden. Precis när vi hoppade in i bilen för hemfärd bröt regnet o åskan ut.
Längtar efter varmare väder!
Stackar alla sjuka- krya på er!!
Tack för tips om dotterns prickar! De har fortf inte gått över, hon har haft dem sen i lördags. Kan inte komma på nåt nytt hon utsatts för...har samma tvättmedel som alltid mm. Hon är inte sjuk på nåt sätt- väntar och ser vad det blir av dem.
Nu börjar sommarlovet närma sig!! Och nu har värmen kommit (iallafall hit) också! Ikväll har vi den sista klassträffen/avslutningen sen har alla skol och dagisbarnen haft, skönt! Orkar inte baka mer!
Ztampe-lycka till!
Pyret- va kul...inte så långt kvar.
Två av våra barn bara bråkar och bråkar! Jag blir snart tokig av detta! Blir tråkigt för alla när de hela tiden retas,tjafsar, tom. slåss! Men snart är det sommarlov och de kommer träffas ännu mer...kanske blir det bättre av det iallafall.
Ztampe- grattis!!
Tidvis- lycka till på intervjun! Ja vi pusslar också och det är inte kul.
Tidvis- grattis! Nu slipper du pussla så dant!
ÄÄÄÄntligen sommarlov!!
Inget barn ska iväg på morgonen!
Så skönt att avslutningen är avklarad. Verkar som om jag behöver sommarlovet nästan mer än barnen.