Inlägg från: Bellatrix |Visa alla inlägg
  • Bellatrix

vi med många barn del 9

Mirkamu- du hade rätt. det var 3-dagarsfeber. Och nu är den över och hon har istället jätteont av nya tänder...

• Bellatrix

Zezzan: åh vad irriterande med en sån "onödig" utgift! Det är helt rätt att han ska få jobba i påsk!

Victorious- har också fått endel kommentarer, speciellt: men hur ska ni orka! Och det gör ju att man aldrig vill erkänna när man inte riktigt orkar sen...Hade inga problem med att be min mamma om hjälp förr, men nu när vi har fler barn gör jag det inte, tror då att hon tänker: ja men varför skaffade ni så många barn då!

Charlotte: jobbigt med halsbränna! Och så får man mer ont i ryggen, känner igen det där. Hoppas du hittar nåt som hjälper.

Plura: jag fick tillbaka mensen snabbare med de 2 sista barnen. Och fick plötsligt en mycket kortare cykel. Dessutom konstiga mellanblödningar och ibland riktigt ont vid äl. Sist jag pratade med bm sa hon att det kan förändras så med åldern. {#lang_emotions_surprised}

• Bellatrix

Bumblebina: Grattis!!!
    Ja man blir faktiskt sugen när andra får plus...{#lang_emotions_smile}

Barbamammans: låter jättekämpigt! Nä, nu får han väl komma ut, eller hur! Enligt dina beräkningar är det väl nästan dags också?

Camilla: Kände inte heller till 3 dagarsfebern förut då inga av mina äldre haft det. Men det är tydligen feber i 3 dagar och sen kommer en massa prickar över hela kroppen (som inte verkade klia) That´s it!

• Bellatrix

Haha jag var också "lastgammal" när jag fick första: 27. Andra 30, tredje 31, fjärde34, femte 36... Och nu går jag varje dag och undrar om det är för sent för en till eller inte!

• Bellatrix

Ja det är jobbigt att vara hos andra...passning hela tiden. Sist vi var hos pappa & hans fru åkte en tavla ner i golvet. Hon såg inte glad ut. Och då var de ändå jättelugna, råkade gå emot tavlan bara. Det är ju heller inte kul för barnen om jag säger: var försiktig, akta det, rör inte det... hela tiden!

I eftermiddag ska vi iallafall till mamma, men där är det rättså barnvänligt. Fast jag tycker det är jobbigt när känner det kravet att sitta still i en evighet och fika och prata när man egentligen behöver ta hand om barnen... om ni förstår vad jag menar- att de tycker man är osocial för att man far omkring och tar hand om barnen istället för att sitta och vara trevlig. 

• Bellatrix

Välkomna alla nya!

Vi har  en 8-sitsig bil, med 5 barn, så det finns ju en plats kvar... Skulle vilja ha en nyare bil egentligen men våran är så rymlig och praktisk så den blir nog kvar några år till.

Mammatre- fy vilken kommentar..."ryser"

• Bellatrix

Var på stan idag och köpte vårskor till 2 barn, vad dyrt det var-  hänger visst inte med i prisutvecklingen...länge sen jag köpte nåt nytt, de brukar ärva av varann.
    Sen fick de nya jeans av mormor{#lang_emotions_smile} skönt, ett problem mindre nu när vi har ont om pengar.

• Bellatrix
    7 michelingodingar skrev 2010-04-09 11:30:50 följande:
    uppdaterar lite snabbt, vi åker in till fl nu,har haft så mycket sd o inatt hade jag värkar med 10 min mellan trycker på nått hemskt nedåt så vi ska in på koll iaf!!
    Spännande! Lycka till!
  • Bellatrix

Pyret- usch vilka svärföräldrar. Jag skulle hålla mig undan från dem så mycket som möjligt. Om de bara gör dig ledsen, så träffa dem inte! Det där med glasögonen var ju så onödigt, bättre att inte ha med dem att göra. Det är ju deras förlust,eller hur.

• Bellatrix
    7 michelingodingar skrev 2010-04-09 18:46:05 följande:
    ja som ni ser är jag hemma, hade massor av sd som mättes på på ctg ,tappen är mjuk men har inte öppnat mig än o dom sa att det är bara hem o vänta,så länge bricanylen stannar upp det så är det bara en för jävliga förvärkar så nu knapras det bricanyl igen för gå så här utan att det händer nått blir jag galen på men dom sa att jag skulle ringa på en gång om det satte mer fart o hellre komma in en gång för mycket så ja vi får väl se.hade ju inga direkt onda sd när vi for in men på vägen in börja dom komma med 15 min mellanrum o på vägen hem var dom nere på 10 min mellanrum o så har det hållt på nu så får väl se hur länge man blir hemma
    Hur går det för dig?
    Det var liknande för mig med de tre sista barnen, väldigt svårt att veta när det verkligen var dags!  För helt plötsligt kan det ju gå snabbt. Ja- bättre att åka in en gång för mycket!
Svar på tråden vi med många barn del 9