Eshack skrev 2012-03-19 09:52:25 följande:
Mjukiskläder till alla, jag satt i jeans=oskönt. Ladda med dricka på planet, de tar ockerpriser, ingen dricka ingår. Pyssel till barnen. Ombyte lättigängligt, ni får troligtvis inte rummet direkt. Och ta ut hälften av kläderna, man kan lämna in för några kronor och få det samma dag. sedan är det bra med lite plats i väskan om ni vill shoppa. Ha en toppensemester, jag längtar tillbax!
Ja, mjukisbyxor blir det! Jag tänkte resa i en bekväm jeanskjol, men glömde av att jag gått ner 9 kg så den var tokstor! Har dock en mammajeanskjol som jag knappt kunde ha som gravid då resåren är rätt tajt, men den kan jag ha nu, mjuk och skön och ingen kan se att det är en mamma modell. Fattar inte att den sitter bättre än mina vanliga kjolar. Är lång och rätt smal, men men, den blir nog bra.
Har med shorts och t-shirt i handbagaget så barnen byter om på planet innan vi går av.
Vi landar ju strax efter 15 lokal tid, kommer ju ta ett tag innan vi är på hotellet, så då skall rummen vara tillgängliga enligt Ving (efter 14 får man dom)
Har med lite kläder (i mina ögon sett
) Får köpa resten där. Plats i väskan får vi när alla blöjor och välling är borta, hahaha skönt!
Angelica77 skrev 2012-03-19 10:11:36 följande:
Idag har det varit igenmulet hela dagen här i Khao Lak. Gör mig inte ett dugg då jag är ett vrak med förmodad öroninflammation/hörselgångsinflammation. Ska till clinic längs gatan om en stund och träffa läkaren.
Varmt o gott är det ändå så vi har legat vid poolen mest hela dagen.
Sen några minuter hörs ordenliga åskknallar och det är alldeles mörkt över bergen så oväder lär komma.
Ni som lämnar in kläder på tvätt...gör ni det på Laudry ni ser ute på gatan?? Alltså, det står skyltat utanför vissa affärer. Vågar man det så kläderna kommer tillbaks??
Vi lämnade in på hotellet men det vette 17 om det var så superbilligt. 329baht för nån t-shirt, två linnen, ett par strumpor och ett par shorts. Ca 80 sek.
Nej inte mulet
Nu skall vi visserligen inte till Khao lak men ca 10 mil där i från. Hoppas det blir bättre väder snart!
Usch, stackare, det som gör så ont! Hoppas du får bra medicin/salva av läkaren och kryar på dig snabbt!