Inlägg från: Camilla D |Visa alla inlägg
  • Camilla D

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hoppar in här!
    Nu är resan bokad!!! Kamala Beach (sunwing resort) den 19/3. Är borta 2 v. Reser från Landvetter.
    Skall bli helt underbart!!!
    Min man, jag och våra 4 barn (11, 9, 5 och 1 år)
    Nu hoppas vi bara skolan beviljar ledigt med!!!

Kul att läsa alla packningstips och annat matnyttigt!

Någon som varit i Kamala beach? Utflyktstips? Hur långt är det till Khao lak?

• Camilla D
    miaik skrev 2011-10-07 09:35:42 följande:
    Vi var i Kamala en månad förra året, på sommaren. Så det fanns inget vidare utflyktutbud då.
    Men vi gillade det jättemycket och kommer åka tillbaka nästa sommar när vår bebis som inte 
    kommit ut än är lite större.

Finns massor av god mat (som överallt i Thailand) och väldigt mysig och hemtrevlig by.

Vi åkte till Patong när vi skulle shoppa, det var smidigt och nära och där finns Jungceylon... 
    Ett grymt bra shoppingcenter enligt mig. 
    Åh låter ju toppen!!! Längtar till mars nu
    Hade ni barn med er när ni var där? Eller är det första bebisen som är på väg?

Såg att ni diskuterade vaccinationer. Skall man ta det?
    Vi har varit i Turkiet, 2 ggr Teneriffa och Cypern med barnen, men aldrig tagit någon vaccination. Är det annorlunda i Thailand?
  • Camilla D

Helt oerfaren Thailandsresenär som jag är, så vet jag ju inte ens när det är hög/låg säsong.
    Är högsäsongen fram till mars/april??? Börjar? När är regnperioderna, maj???
    Hur varmt är det där i mars?

• Camilla D

Yes!!! Skolan beviljade barnens ledighet! Nu kan man börja längta och drömma och hoppas det går fort till mars
    Har varit lite orolig över detta, de är ju så jäkla stränga nu med den nya skollagen!

• Camilla D
    Caffreys skrev 2011-11-03 18:14:22 följande:
    Om ni är i Kamala och ska hyra moppar rekommenderar jag  CHEAP RENTAL Motorbike and Bicycles for rent, adress - 110/21 Moo 3 Kamala Kathu Phuket 83150. Ligger intill FantaSea, de levererar till Bangtao och Surin ocksa.  Det är mina kompisar som hyr ut, de öppnar nu på måndag.
    Har du varit i Kamala? Skall dit i mars och vill ha massa tips och info
    Hyra moppe får vi nog hoppa, har med 4 barn mellan 1-11 år... Annars hade det varit kul!
  • Camilla D

Ni som skriver om de billiha resorna som är nu. Är det bara flyg då? Eller restresor? Vad ligger de på?
    Skall ju åka i mars så det är ju inte aktuellt för oss, jag är helt enkelt bara nyfiken

• Camilla D
    3 härliga killar skrev 2011-11-21 12:22:08 följande:
    Någon som kan hjälpa mej i ge svar?vi får inte ta ledigt från skolan för vår sons rektor pga nationella prov o vi har inget avb skydd ...jag betalade hela resan m visa kortet(56000)får man tillbaka nånting om man avbokar el tar dom alla pengar????
    Usch så trist! När skulle ni åkt? I vilken årskurs går barnet som inte blev beviljat?
    Har nämligen själv blivit beviljat ledigt för min son i 3.an trots att vi åker under de nationella proven. (I årskurs 6 och 9 är de inbokade på samma dagar i hela Sverige, då beviljas aldrig ledigt, men i årskurs 3 bestäms datum av lärare och rektor och ligger mellan v.11-20, där är de inte lika hårde med ledigheten. När jag snabbskummade din press fick jag intrycket av att din son gick i 3:an? Gå in på skolverkat och kolla!)

Annars kan det hända att avbeställningsskydd finns i hemförsäkringen. Vi valde en tilläggsförsäkring (reseförsäkring) på vår hemförsäkring (otroligt mycket billigare än resbolagens försäkring) och där ingår avbeställningsskydd. Kolla upp det!
  • Camilla D
    Millans hustru skrev 2011-11-21 19:03:01 följande:
    funkar de? i så fall är det kanske den man ska köpa? finns den på plats i thailand också elelr ska man köpa med hemifrån?
    Den solkrämen är väl rätt ny? Såg reklam för den i somras första gången. Skulle nog köpt den här hemma. Har för mig att jag läste i någon tidning att den funkade sådär, men säkert bättre än inget.
    Haha, många "kanske" "har för mig" "ev" ni märker ju hur säker jag är 8-D
  • Camilla D

Skumt det blev på slutet, skulle gjort en glad gubbe men vette sjutton vad jag tryckt på! Hoppas detta går bättre, haha.

• Camilla D
    3 härliga killar skrev 2011-11-21 12:22:08 följande:
    Någon som kan hjälpa mej i ge svar?vi får inte ta ledigt från skolan för vår sons rektor pga nationella prov o vi har inget avb skydd ...jag betalade hela resan m visa kortet(56000)får man tillbaka nånting om man avbokar el tar dom alla pengar????
    Hur går det för er?
    Är det så att er son går i 3.an så hade jag övervägt att sticka ändå! Pratade med en gymnasielärare om detta och han sa att det inte händer någonting alls som man sticker ändå.
    Ingen rolig lösningen, men jag hade nog gjort det...tror jag.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)