• TomMon

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi ska adoptera ett syskonpar, i torsdags fick vi reda på att vi inte kommer att få hämta dem förrän tidigast september. Efter viss besvikelse kom vi att tänka på den andra stora kärleken i vårt liv; Thailand! Lite galna är vi nog, men vem orkar analysera? ;)

• TomMon

Tack! De är 4 och 3 år gamla.

Reglerna i Taiwan är sådana, de är mycket noggranna och därför tar byråkratin lång tid. Men såklart är jag och min man ett av de par som kommer att vänta längst, men vi är vana vid det här laget! :)

• TomMon

Vi bokar oftast ca 2 mån innan avfärd, åker alltid reguljärt. Bokade i söndags! :)

• TomMon

Jag har haft elever som har gått på Sanuk. De verkar mycket seriösa och noga med att dokumentera samt att delge framtida mentorer det deras elever åstadkommit under tiden de gick där.

• TomMon

Väskorna packade, om några timmar lyfter vi, Thailand here we come!

Efter det är vi hemma en vecka och sedan bär det av mot Taiwan för att hämta våra två små barn, mycket Asien blir det! :)

• TomMon

Tack ska ni ha!

Idag anlände vi i Ao Nang, det är soligt och varmt och vi kastade oss direkt i poolen. Nu blir det grillad kyckling och Som Tam från ett gatustånd och sedan lite vila innan det blir poolen igen! Ikväll ska vi överraska våra vänner som inte vet att vi är här!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)