• TomMon

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Big C är en stor Supermarket som har stort utbud av allt.

• TomMon

Jag kan inte komma på någon rätt som har komjölk i sig, det är mest kokosmjölk eller sojamjölk. Men fråga för säkerhets skull; "nom nua"?

• TomMon

Jag har bott där (åt det hållet) flera ggr. Dock ej med barn. Jag uppskattar en promenad några ggr om dagen, men jag hade inte bott där med barn, då hade jag valt ett hotell vid stranden med pool, tex golden Beach. Jag hade undvikit att åka tuc tuc. Vi har pratat om att det nog blir golden Beach för oss nästa gång, min kompis har en restaurang/bar i närheten så vi är där länge varje dag.

• TomMon

Vi älskar Ao Nang, men det kan bero på att jag jobbat där och att många av våra vänner bor där!

Tittade på bloggen, färgar de verkligen kycklingarna?! Gud vad hemskt...

• TomMon

Min kompis har lite olika verksamheter, men restaurangen heter Blue Orchid och baren heter Blue Water. De ligger vägg i vägg med varandra på den lilla gågatan på hörnan mitt över Phra nang inn och Ao Nang villa. Någon som varit där? Kan rekommendera det! Hon är noga med att inte använda onödiga tillsatser i maten, såsom glukamat som annars används flitigt på restauranger.

Absolut vet jag bara en bar som heter, den ligger nedanför hotellet The Small, på vägen mot Hat Nopparat-stranden. Är det en svensk som har dykfirma? Kan vara Stefan på kon-tiki i sådana fall, han har en restaurang som heter blue mango.

• TomMon

Halvblod: kul att jag hade lite koll, de är för övrigt jättetrevliga!

• TomMon

Millans hustru: det är rätt vanligt att kläderna slits upp fortare än nödvändigt. De tar även hål i kläderna för att sätta garnbitar i olika färger (för att hålla reda på vems som är vems), finns det då ingen etikett så görs de hålen i själva plagget. Jag har flera ggr dessutom varit med om att mina kläder färgats i diverse oönskade färger. Men, det är ändå skönt att slippa tvätta själv, så lämna finkläderna hemma! ;)

• TomMon

Jag brukar få tag på rätt ok viner när jag är där. Nu är jag ingen vinkännare men Cabernet Sauvignon från typ Australien har vi nog hittat på några olika ställen. Min kompis är galen i rött så hon har en hel arsenal av fina viner i sin restaurang, i alla prisklasser.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)