Inlägg från: Jensa1973 |Visa alla inlägg
  • Jensa1973

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Jag vill en sväng till Phuket för att ev gå hos t andläkaren och sedan handla upp oss lite inför Malaysia

Är det nära till Patong från Kata och Karon..Jag hade nog tänkt att bo i Patong, men kanske man inte bör göra det med små barn!

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973
    Thegran skrev 2010-07-21 18:58:44 följande:
    Imorgon är det dags för dotterns första twinrix dos. Tråkigt såklart, då hon blir ledsen, men ändå är sådana här små steg på vägen sköna för då märker man att tiden tickar!
    Henrik har tagit de 2 första. Han är så duktig och den andra märkte han inte ens att han fick tror jag.
    Eftersom vi vetat om resan så pass länge så beslutade jag att vi tar i så pass god tid att vi hinner ta alla 3 sprutorna innan vi åker!! Måste ju ändå tas förr eller senare
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

Läste någonstans..Eller det var föresten från Jordenresor..

De sa att om man hade en liten smidig sulky så kunde man ha den ända ut till planet.. Och de lägger in den. ALltså inte som handbagage...

Vi har köpt en Baby Jogger,,

• Jensa1973

Tessa Jag räcker upp handen

Jag har ännu inte köpt väskan men varit och känt och klämt och burit och dragit på den MASSOR av gånger.

Och jag tror inte man kommer behöva bära på ryggen..Men ifall att...

Sedan får man ju självklart tänka till att inte packa allt i den väskan såklart

Gillar också de på Jorden..Snabba svar!!

• Jensa1973

Tessa

Förut för ett bra tag sedan innan jag hängde som mest i tråden så mailade jag de och hade lite funderingar...
    Fick inget svar så efter 2-3 veckor mailade jag igen och bara undrade om de fått mitt mail..Ff inget svar..

Förresten kanske är lite sen..Men vi köpte till lilleman en dvd på Classe Ohlsson..Tror inte de har kampanjpriset ännu men ordinarie är 1500
    Den drivs på batteri några timmar, strömsladd och ciggkabel. Det är dubbla monitors men vi har bara använt den ena. Man kan ha skivor, usb minne samt sd-kort. Vi har dock märkt att den inte tar alla köpta filmer som vi har. Men en bränd musik skiva med avslappningsmusik inför läggningen tar den.
    Ska gå in och prata med de om varför den inte tar dessa köpta dvd..

Men vi kör på filmer i USB minnet få plats en del och tar ju ingen plats

• Jensa1973

Hej

Nu har jag skummat, funderat och blir lite fundersam över hur jag ska göra med vagn.
    Tessa, det kanske var på andra forumet som det sas att inte Baby JOgger city mini ev inte gick igenom säkerhetskontrollen.. Vi tänkte nog INTE checka in vagnen..

Någon som har erfarenhet av Ullareds sulky och resa??

• Jensa1973
    cillae skrev 2010-09-14 20:33:14 följande:
    Vi har haft två vagnar med ett par ggr, har då flygit med Thai, och ett barn under två. Dock inte en typ Brio liggvagn utan en Emmaljunga scooter och en carena sulky. PÅ Arlanda har vi aldrig fått ha n¨n vagn till gaten utan allt ska chekas in, däremot i Thailand har fått ha vagnarna til gaten, både med Thail, Air Asia, Finnair, KLM
    Märkligt för det sägs ju att man får ha en sulky med till gaten..

Frågade Jorden Resor också som vi bokat via och de har svarat att man får det.
  • Jensa1973

Min kille fyllde 1 i mars och han fick såna röda ringar till sommaren och han klarar absolut av att hålla sig flytande. Han älskar att bada

Jag börjar fundera på att hitta en annan sulky att ta med, som man kan ha till gaten..

Tessa
    När ni har varit nere så kan du väl rapportera hur mycket ni använde vagnen i liggläge...

Undrar om man bara ska köpa sån superbillig vagn...

• Jensa1973

Ja det är lite så jag tänker.
    Tror också vi kommer vara inomhus en stund på dagen då det är dags att sova.

Sedan så somnar ju lilleman i bilen eller cykelstolen, och där "Lutar" det ju inte..

Aja jag vill verkligen ha en "stroller" så det går att ta med till gaten..

Någon som har erfarenhet av att använda bärstol(Bär-rygga) på resor??

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)