Inlägg från: Jensa1973 |Visa alla inlägg
  • Jensa1973

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Lycka 1 skrev 2010-04-07 09:37:46 följande:
    Jag mailade 5 hotell på koh lanta igår och har idag fått svar från 3 av dom. Det bästa priset jag fått är 1900bath/natt för bungalow nära stranden och med pool.Är det ett bra pris?Är det de priset som gäller eller ska man försöka pruta med ett nytt mail?har ju ingen erfarenhet av att bokahotell själv så här så det är inte så lätt att veta.
    Jag har inte fått ner nåt alls mer än de 10%

Jag har som sagt frågat efter Best Price,,Fått svar att eftersom jag bokar via internet, eller long stay så får jag 10%
    Har då gått ner lite till om jag fick svar på 1800 (vanliga priset 2000)
    så tänkte jag 30% av utgångspriset 1400 THB Så skrev jag tillbaka att om vi får betala 1400 för 2 veckors vistelse så bokar vi på en gång..

HÄR hade jag velat att de kom tillbaka med svare "Nej vi kan bara erbjuda 20% från utgångspriset alltså alltså 1600 THB"
    Men nej jag har bara fått Tyvärr kan vi inte ge bättre pris än såhär!
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973
    Lycka 1 skrev 2010-04-07 12:50:33 följande:
    Ok vad tråkigt.Vilket är det billigatse alternativet du fått? Vilket hotell alltså?
    Vi har ju frågat efter ca 2 veckors vistelse och vi vill ha kyl, a/c och dusch..

Men alternativet med en bunge på stranden har vi fått putta lite på.

DR Lanta
    1800THB (mini suite)

Kaw Kwang 2250 THB (Deluxe room)

Lantavilla 1900 THB extra bed 300 (Deluxeroom)

Lanta Lanta 1900 THB Beach Bungalow

Banana Garden family bungalow (double bed)1200 THB ingen extra säng EJ POOL

Så för att ha råd med resan så lutar det åt Banana Garden,
    trots att det inte finns pool..
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973
    nadi skrev 2010-04-07 14:44:54 följande:
    Hej! Någon som har haft en ergo baby carrier sele till sina små? Funderar på att köpa en sån med tillhörande ryggsäck att ha med på resan, men undrar om det kanske blir för varm ... ska iofs bara ha den på flygplatsen och vid transfern eventuellt vid någon utflykt där nere ... //Nadja
    Hur liten??

Vi har köpt en på Babyproffsen som inte sitter SUPERskönt...500:-
    Man bär på höften, som en axelväska... Det jag tyckte var så bra med den var att man har armarna fria. Samt att man kan ha den som stol på bord /sack´n seat

Tänkte att den var så bra då man bara behöver ha med 1 sak på vagnen istället för kanske både sack´n Seat OCH en bärsele..

tror den heter baby carry?? eller nåt sånt, kan kolla hemma..
    Men man bär ju inte superskönt. Men kortare sträckor helt okej..
  • Jensa1973
    nadi skrev 2010-04-07 15:21:47 följande:
    Han kommer vara 15 månader när vi åker och han väger ca 10kg nu ... 500 spänn låter ju bra .. helt klart billigare än ergobaby .. Vore jättesnällt om du kan kolla vad det var för märke så kan jag ju googla den! Tack!
    Tror det finns en bild på babyproffsens sida..

Ska försöka sätta dit nåt litet mjukar skydd över den axeln som man har själva "axelremmen" på...

Längst ner till höger på sidan 21..

http://www.babyproffsen.se/katalog_2010/index.html
  • Jensa1973
    nadi skrev 2010-04-07 19:45:44 följande:
    Tack! Den verkar ju väldigt praktisk med så många användningsmöjligheter, ska definitivt gå förbi babyproffsen o kolla in den!
    Ja jag tycker den är bra. Har burit liten (11.5 kg) från bilen och 3 våningar upp med enbart trappor. Tungt javisst. Men mera ergonomsikt än att bära...
    Vi vill ha den just på flygplatsen, och vid andra tillfällen då vagnen inte fungerar lika bra. Sedan är den ju som sagt som en sack´n seat. Hade jag vetat om denna tidigare hade jag aldrig köpt en sack´n seat...

Men som sagt. Det finns säkert skönare alternativ...
  • Jensa1973

Vi har planer på att köpa en Baby jOgger city mini. Men det är ju för att använda hemma också. Packar in den rejält på ARL så borde den ju hålla. Tänkte ta en beg hockeytrunk. Lägga vagn, flytväst och blöjor i den..

Vi tänktetillbringa 3 nätter på Koh Lipe innan vi beger oss vidare till Langkawi..

Någon som har ett bra boende på lur på Koh Lipe? A/C känns som ett måste.. Men annars verkar det ju nära till båda stränderna och ingen pool känns som det behövs där.

• Jensa1973

Ja vi hade en babytravel vagnsväska å en graco mojo i somras då vi var i Turkiet 2 veckor. Men sålde den vagnen då den känns så plastig, samt att det inte går att öppna upp när man har den i liggläge.. Ingen genomströmning alls..

Så den vagnsväskan kommer inte passa denna vagn då mojon blev lååång och denna mera fyrkantg.

• Jensa1973

Vi vill gärna ha pool på Lanta där vi kommer vara ca 16 nätter.
    Var ju ett tag inne på att bo på Banana och sedan andra veckan flytta oss till ex Good Days..
    Sedan på Lipe vill vi absolut bada i havet. När vi kommer till Langkawi blir det ställe med pool eftersom vi där känner att vi vill kika runt lite på saker omkring på ön.
    Detsamma gäller ju Kuala Lampur. mitt i storstan måste vi ha pool.

• Jensa1973

HEJ

Ni som kommer med flyg till Krabi. Har ni bokat transfer med Lanta Divers då?
    Eller finns det någon annan??

Vad kostar det?

• Jensa1973

Jag har ju varit i kontakt med de 2 omgångar ang boende och inte fått svar.
    Men någon här inne sa att de hade mycket att göra.

Oki

Budgeterar lite bara.. Blir nog samma boende som er, men är väl inte helt nöjd med prutningen, men de kanske vet att de får uthyrt ändå ex 5 - 21 mars??
    16 nätter..

Det andra bende alternativet har vi inte fått svar av än, billigare från början men dock utan frukost... Det andra stället har också transfer för 2300 THB
    Samt en dagutflykt till PhiPhi och några stopp där på Maya och i grottan bla..

Har Lanta Divers sån utflykt också kanske..

Det som jag nu väntar är ifall vi kan få fram när tusan de tänker köra Formel1 loppet i Malaysia nästa år..Efter det kan jag göra en exakt resa utifrån datum!

Maken är F1 fantast och detta året kördes loppet 4 april. Så är vi i Kula Lampur så kan man ju anpassa resan med en vecka hit eller dit!!
    För det lär ju inte inträffa så många fler gånger att han får se ett F1 lopp!!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)