Inlägg från: Jensa1973 |Visa alla inlägg
  • Jensa1973

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi har inte bokat, men tror första veckan blir på Kaw Kwang faktiskt

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

Uscha vad svårt jag har att bestämma mig.

Vi kommer inte ha världens bästa budget, och jag vet inte om jag vill bo på ex DR...

Nu funderar jag lite på Banan Garden, Kaw Kwang, Lanta Island Resort

Snälla ni som varit på plats, eller är där nu och har kikat lite..
    Kom med tips och synpunkter

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

Nej jag vill gärna bo på något ställe med lite lägre kostnad.
    Annars tror jag DR är ett perfekt alternativ, speciellt om man har barn i åldern som leker med andra barn.

Okej då ställer jag mig i samma frågeställning som mattispadd, kan man gå till annan resort och betala en lunch eller liknande?

Just nu lutar det åt Kaw Kwang..

Sedan tror vi att vecka 2 kör vi nog annan strand, annan ö eller så...Eller så blir vi kvar om de har plats och vi trivs..

• Jensa1973

Jaha Vi har fått 1700 bath för 11 nätter, men fick inte säga nåt till någon... ;)

Jag vill helst inte betala mer än 400:- / dygn
    Inkl. frukost  och (helst) pool.
    Hur är priserna på andra ställen (På Lanta) eller Phi Phi...Eller vart vi nu tar vägen innan Phuket...
    Tar gärna emot tips!

Sedan när vi kommer till Perenthian så vill jag bo "på stranden" så allt  vi sparar i Thailand blir bonus till Malaysia.

• Jensa1973

DR var 1700 / natt om vi bokade 11 nätter.. ;)
    Alltså 300 billigare, det var en mini suite..

NU ska vi bara bo i 6 nätter och har inte frågat om nåt nytt pris.

Lutar verkligen åt kaw kwang

Malaysia
    Vi åker till östkusten Perenthian ISland och de har stängt fram till feb/mars och har för mig att jag läst att de har mera högsäsong på våran svenska sommar...

• Jensa1973

Ja absolut, men som sagt alla små päningar som kan sparas in på boende på vissa ställen ska vi "lyxbo" på stranden på Perenthian!! Hade jag inte behövt tänka på pengar så hade jag valt annat boende på alla platser!!
    Men vill som sagt bo bra på Perenthian och även avslutningsvis i Kuala Lumpur

• Jensa1973

Ja först var ju mening3en fler nätter men så blev det bara 11, Och nu har jag inte vågat fråga..
    Men det var ju bra pris ni fått

På Kaw Kwang har vi fått 1500, för 6 nätter inkl frukost för oss alla..

det är ju inte stor skillnad men lite. Sedan tar vi oss runt en dag och kikar på Long Beach tänkte vi och flyttar på oss i 6 nätter till...Eller så blir det att vi bor kvar på Kaw Kwang eller kommer till DR....
    Jag tycker det är så svårt.. Vågar inte ha is i magen och INTe boka hemma heller.. Men vi bokar bara de 6 första. samt på Perenthian

• Jensa1973

Vi kommer vara på Lanta i 2 veckor ca.. Sedan kommer jag absolut behöva lite "puls" så vi ska till någon av de lite lugnare stränderna på Phuket.. Vet inte vart än bara...

4-5 nätter är väl tanken så vi kan bunkra lite inför Perenthan flyger till KL från Phuket och därefter blir det väl runt 8 nätter på Perenthian innan vi avslutar med mera "puls" 5 nätter i Kuala Lumpur.. sedan har månaden gått å vi far hem via BKK

Lugn, puls, lugn, puls..
    Tror jag blir lagom!!!

• Jensa1973

Vilken signatur har hon/de som varit några månader i Thailand och bla bodde på Kaw KWang.
    Hon la ut länk till bloggen deras, 3 pojkar tror jag de hade

någon som vet?

• Jensa1973

ska kika

TACK TACK!!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)