Inlägg från: Jensa1973 |Visa alla inlägg
  • Jensa1973

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

men nu...
    Jag har tänkt ställa frågan sååå många gånger och varje gång glömmer jag.
    Och det är ju bland de viktigaste sakerna i ens liv dessutom Flört

Hur tusan är det med kaffet i Thailand. Är det som hemma eller ska man idas ta med sig??
    Vi hade med oss till Turkiet så vi fick i oss morgonkoppen på rummet...

Men nu ska vi ju vara borta länge. kan ju inte släpa med flera extrakg i kaffe..

I-lands problem kallas det visst hihihi Kaffe

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973
    ulligulli skrev 2011-01-23 13:48:55 följande:
    Vi hade med oss en pressokanna och prezzokaffe ifrån Zoegas. Fantastiskt gott med riktigt kaffe på morgonen och efter bad Kaffe

Vi har en sån här www.bagarenochkocken.se/shop/?cat_id=121,
    men funderar på att köpa en sån härmed termos till nästa resa www.cervera.se/Laga/Produkt/?pid=4555
    Finns det pulver att köpa i butikerna iallafall??
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

Jag är också intresserad att veta om man kan använda sladd på flyget  (Thai Air)
    Eller om man kan gå iväg och låna en kontakt och ladda upp ex, bärbara dvd´n

• Jensa1973

Milesa mamma

Om du skulle rekomendera vad känns bäst för en barnfamilj då
    Karon el. Kamala

Vi söker inte lugnet, men inte heller det värsta ståhejjet

Kunde man köpa kaffepulver  i affären

• Jensa1973

Vi kommer tillbringa 10 nätter norr om kao lak, Koh Kho Khao,

Kan rapportera i mars ;)

de 10 dagarna före det stoppet är ff inne på Kamala Beach, det är väl inte för lugnt där

Hur är det med vågor/bada i havet?

Vi har börjat använda "gå"selen lite hemma nu i helgen, dels för att kolla om Henrik accepterar den, och dels för att få känna på lite i hemmiljö

Det fungerar superbra och precis i samma veva säger han ju GÅ så han börjar nog lessna på att sitta i vagn, synd tycker såklart mamma!!
    Lite lustigt man hör folk kommentera till mig och även OM mig(oss)
    En som jobbar på Kapp AHl tyckte det var smart så han inte försvann bakom något hörn
    Sedan idag hörde jag, "men gud titta de har barnet i koppel"

Och jag kan väl säga att det kanske inte ser så roligt ut, men Henrik fullkomligt älskar att få gå omkring, jag kan känna mej lugn för han kommer ju liksom ingenstans, i butiker, på trottoaren. osv
    Så numer åker selen med när vi ska iväg, lika självklart som skötväskan.

Dessutom var ju denna så otroligt bra att sätta fast i kundvagnen på Ica också.
    Behövdes ju inte tas av när man förflyttar sig en bit i vagn eller bil heller..

Det är en sån kombinerad enkel vagn/gåsele!!

• Jensa1973
    humlan l skrev 2011-01-30 22:32:29 följande:
    Nån som har någon erfarenhet av solglasögon till 9 månaders (typ...) bebbe? Vet att det är viktigt att skydda de känsliga ögonen men går det ens att få en sån liten att ha dem på sig?
    Vi köpte såna med band runt hela huvet, men då var vi i Turkiet och Henrik var endast 4 månader.
    Enda gången han accepterade att ha de på sig var när han badade, blev ju så ljust av allt blänkande i vattnet i poolen

Ang sele
    Jag funderade också på en sån med ryggsäcken för den såg ju så bra ut i "spännena" men tänkte att det blev så knöligt när han "hoppar" i vagnen. Den här kändes att han kunde ha på sej hela tiden liksom!!

Någon som har koll på Kamala? Med strand, vågor och "puls"
  • Jensa1973

Teo mamma, tar också tacksamt emot adress till företaget då vi ska förflytta oss från någon av stränderna till Koh kho Khao..

Desto mer som det pratas om Karon så väljer vi nog kanske Kamala..

Men asch så svårt!

Vi kommer ju vara 10 nätter uppe i Koh Kho Khao och vill därför inte ha det "för" lugnt dessa 10 nätter..

• Jensa1973

annojb

Det är mycket man inte "får"
    När lilleman var 4 månader och vi var i Turkiet så "fick" han inte använda solskyddskräm heller.
    Men vi valde att smörja in honom med det ändå. Kändes bättre med dessa kemikalier än en sveda på lilla bebishuden. Ändå låg han under dubbla parasoller, blev dock lite skär på stjärten ena dagen eftersom vi hade smörjt in honom MED blöja på, och när han låg och sov på sånt uppblåsbart sködunderlägg från IKEA så fick han sova nakenfis! Men det la sig ganska fort och dagen efter var det inget rosa alls..

Men det är såklart helt upp till sej själv. Vi valde detta..

Vi kommer ha med oss MyggA eftersom det finns hemma, lillkillen fyller 2 medan vi är borta..
    Behövs det kommer jag stryka på även honom..

• Jensa1973

Vi har snart bokat boende för hela vistelsen, det känns ändå bra.
    Tycker inte jag hittar några prisvärda boenden och vet inte om jag vågar chansa att åka utan boende heller..
    Vi kommer ju röra på oss endel..

Det som ff är kvar som vi funderar på är ju de 10 nätterna Kata/Karon/Kamala...

Har fått pris på ett boende i hus med egen pool 2 sovrum, v-rum osv.
    Vi skulle få bilder mailade till oss, samt att jag frågat "hur det ligger till" mot stranden osv..

Men har vi pool så kanske vi kan ta oss till stranden om det verkar vara bra väder.

Vad tror ni Karon-folk??

• Jensa1973

Mileas mamma:

Jag har inte fått mailsvar av honom än, men hade tänkt att spana av med dig om du visste var det kunde vara, återkommer!

Ja jag är en planerare ut i fingertoppen också..

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)