Inlägg från: Jensa1973 |Visa alla inlägg
  • Jensa1973

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Oj så annorlunda det såg ut nu!!

Jag fick rekomendationer att använda vitt myggnät och prova gärna med ett universal till en dubbelvagn så kan man få runt det om vagnen ännu bättre!

Fungerar bra på våran då man har den i liggläge!

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

Fick svar av Jordenresor ang bagage!!

Precis vuxna får 20kg och bebis 10kg i check in bagage.

För handbagage så är det 7kg per person.

För barnvagnen så går det att checka in, men om det är mindre exempel paraplybarnvagn så behöver man inte checka in den.

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

oki tessa

Hur tidigt i förväg måste man beställa det??
    Vi har ju redan betalat..
    Kanske ska provpacka någon dag framöver...

Vi har ju alla pratat om väskor.
    Vi har nu kommit fram till att vi ska köpa en sån här..
    http://www.stadium.se/sport/lagsport/hockeyutrustning/086680/reebok-7k-wheel-backpack
    Tror inte vi behöver bära på ryggen på speciallet många ställen. Men bara ifall att...

Sedan köpte jag en sån här billigt på stadium (just "min" verkar vara slutsåld
    http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/vaskor/045015/everest-travel-bag-70l

Sedan svarade Jorden såhär ang vagnen
    Man kan ta med sig upp till planet och personalen kommer att ta hand om den tills landning.

• Jensa1973
    Thegran skrev 2010-07-02 15:01:36 följande:
    vet du hur många liter den översta väskan är på?
    Nej jag vet inte hur många liter den är på.
    Men någon som är duktig att räkna kanske kan trolla fram.
    Mått; 43x66x41 cm

Har vart in i butiken ett antal gånger och provat och klämt å så. Kändes att detta var väskan jag letat efter..
    Jag KAN ha den på ryggen om man inte lägger ALLT tungt i den.. Sedan använder vi den mindre på 60 l som andra väska.. Priset helt okej också
    Som sagt flytvästen tar ju plats men lämnas ju kvar och jag tror inte vi behöver bära så ofta...

En hockeytrunk borde ju dessutom kunna tåla lite.

samt att jag känner att denna kommer jag använda även hemma på kortare resor!!
  • Jensa1973

jo jag skulle ju skriva ang hur stor väskan var.
    Vi ställde en 70 liters duffelbag bredvid och den är kanske någonstans mellan 100-120 liter..??

Tror inte den blir så stor som 2 duffelbagar... men betydligt mer än 1st...

• Jensa1973
    Thegran skrev 2010-07-05 18:28:28 följande:
    det är kul att upptäcka att biljetterna för samma flyg som vi åker med  nu kostar ca 3000 kr mer per person än när vi bokade! :)
    Tessa
    Får inte ni betala de 3000:- mer eftersom ni inte betalat resan??

Så fattade jag att det var iallafall??
  • Jensa1973

Tessa

Jaha så tolkade ju inte jag, men det kvittar eftersom vi gjorde klart allt.
    Nej han pratade om att bränsle tillägget slulle höjas, Och någon annan skatt så det kändes bäst att veta exakt var vi hamnade!

• Jensa1973

Jag ska "bara" mellanlanda i BKK och känner inte någon oro än iaf..

• Jensa1973

Ni som nu varit på Lanta... Är det bra kläder till de små och oss vuxna där?
    Måste man ta sej till marknaden??

Funderar på att det är kanske inte det jag vill göra fösta dagen att springa runt och leta shorts, t-shirt eller linnen.. Men kanske dag 4!!  ;)

Nej annars måste jag försöka handla på mig lite nu innan sommarkläderna försvinner...

• Jensa1973

Oki då tar vi med lite sommarkläder och shoppa lite granna...
    Å i Phuket kanske istället..

Men framförallt i Kuala Lumpur

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)