Inlägg från: Jensa1973 |Visa alla inlägg
  • Jensa1973

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Mia

Kikar in på bilderna från Chada, verkar ju som gudomligt härligt!!
    Och på den barnvänliga stranden..
    Så det blir nog en härlig semester!!

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

oj vi som precis kan boka våran resa mars - april...

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973
    YlvaD skrev 2010-05-09 21:08:54 följande:
    TessaG: Samma här:) Jag tror Khanom ligger på östsidan.            Resan som vi reserverat är 7/3 - 5/4
    Kommer ni vara på lAnta den första tiden av resan så kanske vi ses??
    VI åker med en kille som kommer fylla 2 år under resans gång!

Vi börjar på Lanta!
  • Jensa1973
    YlvaD skrev 2010-05-10 15:46:14 följande:
    Hejsan!Jensa1973: Vi har planerat de två första veckorna på Lanta. Är Ni där oxå under tiden 8-22 mars?
    Troligen 4-18:e mars någpt sånt!
  • Jensa1973
    YlvaD skrev 2010-05-10 15:59:38 följande:
    Ska ni åka vidare eller hem efter Lanta??
    Vi åker nog över till Phuket och så flyger vi därifrån till Kuala Lumpur för att ta oss vidare till Pherentian Island innan vi avslutar med några nätter i själva Kuala Lumpur

Någon som kan rekomendera ett billigt okej boende i Phuket..
    Vad vi är ute efter??

Kika lite, turista och sedan åka vidare, 2 el. 3 nätter...
  • Jensa1973

Tessa
    Jag håller med, vi har inte heller lust att gå runt i värme med packning och leta boende..Har bekanta som bott på resorten 2 år irad, bara för att det är barnvänligt..
    Eller boka bara 3 nätter och ska sedan flytta på oss..Känns bättre för liten att få bo in sig..

Jag tror dock vi skulle kunna få ett bättre pris, men nu vet jag vad det kostar, så det blir ingen överaskning..

Har beställt sprutor som jag ska hämta ut på apoteket och boka tid på VC...

Blir twinrix för oss alla 3, då har vi det "gjort"

Lilleman och jag gjorde ju pass förra året..

Till veckan ska vi betala resan. Efter det ska jag börja "räkna ner" hehehee

• Jensa1973

Ställer en fråga igen om okej bra billigt boende i Patong

Vi vill turista och handla lite innan vidarefärd till sagoöarna i Malaysia

• Jensa1973

Idag är resan BETALD!!
    Nu ska jag börja räkna ner..

KRAM ALLA!!

• Jensa1973

det blir avresa 3/3 ankomst Krabi 4/3
    sedan blir d Koh Lanta ca 2 veckor, Phuket några dar. Sedan till Malaysia och Pherentian ca 1 vecka oc avslutar i Kuala Lumpur innan hemfärd 3/4

• Jensa1973

ja jag funderar ju nu på att INTE boka i förväg mer än typ 2-3 nätter...
    Borde ju kunna gå att få bättre pris på plats och att man kan kika lite innan man slår till..???

Jag menar i mars kan det väl inte vara fullt överallt?

Och jag har fått ner priserna bara 10%, på ett ställe 15% om vi stannar mer än 2 veckor.. Men jag vill inte binda upp mej på tid redan hemifrån...

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)