Inlägg från: Jensa1973 |Visa alla inlägg
  • Jensa1973

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tessa

OJ i maj!!! shit!!!

Papsen med fru skulle åka från Tyskland tillbaka till Rumänien i förrgår..Men nu letar de tåg, har bilat en bit ner i Europa för att försöka komma över tågbiljetter..

Jaja man kanske får vara husvakt längre än 29 april om inte hans fru kommer hemåt med nå plan....

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

Jag skulle ha följt med dej om jag inte hade behövt spara allt till nästa resa!!
    Tror H och din dotter hade kunna haft kul!!!

Dessutom jobbar jag ju så det ska sparas så många semesterdagar som det bara går också till mars nästa år!!

Men om inte MEN funnits så...

Jag skulle ha chansat på flygresan då jag inbillar mig att barnen faktiskt sover?? hehheheee

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

smart att spara i THB

SKa jag börja med också tror jag..
    Lite svårare att bränna pengarna då

• Jensa1973

Har du mera info om Norrköping Tessa?
    Vi är ju nere i där en helg i aug!!! Men vi har väl inte den turen att det är just "våran" helg

• Jensa1973
    Ancilla skrev 2010-04-26 20:37:34 följande:
    Vi köpte reseväskan från Babytravle som var väldigt mycket billigare än orginal till vår Mc Claryn ( har glömt stavning) men den var väldigt dålig kvalitet. Den var helt sönder när vi kom fram med flyget. När vi skulle åka hem fick vi köpa plast på flygplatsen och plasta in den för att allt skulle hålla ihop. Hade dock inte velat betala 500 kr för en orginalväska,Ancilla
    Vi hade våran Graco Mojo i en babyproffsen väska till Turkiet i somras.
    För att vara på säkra sidan att vagnen med innehåll av blöjor,osv höll på nerresan kostade vi på 40:- i plast på flygplatsen.
    Hemresan kändes det som det inte gjorde lika mycket om den gick sönder..

Själv har jag köpt en Babyjogger citymini som jag måste jaga en väska till..
    Den blir ju liksom fyrkantig istället för lång...
    Kanske en hockeytrynk vore nåt. Finns ju flera strl av såna!!
  • Jensa1973

Har en vaccineringsfråga...

Har någon här i tråden en aning om ifall det är billigare att vaccinera sig i stockholms området.??
    Känns som att det kanske finns mera konkurrens där??

Kan någon vänlig själ tala om igen hur det ligger till med vacc..

Är det Twinrix? Enbart den?
    Tar man den 3 gånger? Vilka intervaller??

Och barn behöver inte ta twinrix?? Eller KAN man ge barn twinrix om man vill??

Vi ska ju nämligen ut å fara lite under sommar och hösten så om någon kan rekomendera ett ställe som är lite billigare i sthlms området så  tar vi gärna det...

hemma har vi i princip bara vårdcentralen...

• Jensa1973

Kan man ge twinrix från små små barn!!??

• Jensa1973

okej.. min son kommer fylla 2 år medan vi är utomlands och på mitt eminenta bvc sa de att han inte behövde mera än den v anliga vaccineringen

Har dock inte fått svar på frågan vad det kostar än från min vårdcentral

Ja just har jag ju också hört något om att man måste ta 2 turer innan man åker och den sista vid hemkomsten...

• Jensa1973

Nu pratas det optiker.

Jag undrar finns det någon bra på Lanta??

Samt att jag verkligen skulle vilja prova att gå till tandläkaren..

• Jensa1973

men då kan ju du rapportera!!!
    PERFEKT
    Jag vill ha bedövning hos tandläkaren, samt veta vad det kostar..

Hos oprikern vill jag ha såna glasögon som blir mörka av starkt ljus

HEHEHE

men kolla gärna va det kostar och om det är värt det såklart. Kanske finns mera att välja på i Krabi också??

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)