Inlägg från: ulligulli |Visa alla inlägg
  • ulligulli

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Mawe123 skrev 2010-10-25 07:48:54 följande:
    Låter underbart, NJUUUUUUUUUUUUUUUUUUT Solig

Var på Lanta håller ni till?
    Just nu är vi på Klong Nin, men flyttar till Noble House på onsdag

Blev idag biten i nacken av en larv i poolen. Gjorde jävulskt ont men är glad att ingen av barnen blev bitna.
    Är visst inte giftig men det gör typ 10 ggr ondare än ett getingstick
    Har nu varit hos läkaren och fått salva som ska ta bort smärtan och lindrar svullnaden.
    De på hotellet sa att de inte brukar vara i vatten så den måste ha kommit dit av misstag

Man annars njuter vi allt vi bara kan!!!!!
  • ulligulli
    Anna1010 skrev 2010-10-29 13:22:33 följande:
    Hoppsan - jag råkade visst boka några flygbiljetter... :)

Lanta igen: Någon skrev att det är lätt att skaffa boende på plats. Gäller det även Klong Dao i högsäsongen, i detta fall 27 nov - 18 dec, alltså naggande in på Peak-säsongen också - vad tror ni vana Lanta-besökare?

Har fått intrycket att det kan vara ganska fullt? Vore ju fint att boka första dagarna men sedan kunna gå runt och titta (och pruta). Vill egentligen inte ägna massor av energi/tid varken åt att surfa eller knata runt - men samtidigt känns det lite märkligt att betala ett osett hotell i förskott för tre veckor.
    Hej, hej
    jag är på Lanta nu och våra grannar på Noble House gick runt för att leta boende ikväll ifrån den 3:e november och det verkar fullt nästan överallt Man kan få en en bunge längst bak för fullpris, så att komma ner och pruta värkar nog inte gå. Och nu är det knappt högsäsong

Lanta fantastikt just nu, vinden har vänt och himmlen är stjärnklar.-)
  • ulligulli
    Thegran skrev 2010-10-29 20:23:37 följande:
    lite oväntade förändringar i livet har plötsligt öppnat möjligheten för att spendera en längre period utomlands nästa år.
    funderar för fulla muggar om vi ska försöka ro hem en sådan vistelse eller inte...

men, vad sjutton gör man med det boende man har om man är borta säg..6-8 månader? känns dumt att ha det ståendes tomt och bara betala, men samtidigt är det absolut inte aktuellt att sälja. hyra ut finns det nog ingen marknad för här i stan..hm.
    Gravid
  • ulligulli
    Thegran skrev 2010-10-29 21:02:16 följande:

tyvärr inte.
    det är en tråkig anledning, men det går nog att vända till något gott.

sambon och ett gänt till på företaget har blivit av med jobbe pga arbetsbrist, fick vi veta idag...efter lite gråt, tankar och funderingar bestämde vi oss för att göra det bästa av situationen och inte deppa ihop.
    han funderar nu på att göra klart sin utbildning, som han har ett år kvar på.
    det skulle innebära att vi båda förmodligen kan sköta studierna helt på distans.
    och när han är färdig innebär det ett bättre jobb med bättre betalt.

(fast det känns ju halvdumt att precis fått veta att han blir av med jobbet och sen lägga ut hur mycket pengar som helst på resan...men vi har råd ändå och känner inte för att boka av såhär dagarna innan avresa...)

Det  tycker jag låter välfigt sunt tänkt! Och förlåt om jag var för påflugen
  • ulligulli
    Jellyfish skrev 2010-10-30 10:13:06 följande:
    Hej, är det nån som vet om man kan köpa nappflaskor med napp som släpper igenom välling på Koh Lanta, eller Ao Nang/ Krabi?
    Vi tog bara med två vällingnappar till nappflaskorna och en har redan gått sönder och den andra börjar se "sprickig" ut så det finns risk att vi snart är utan
    Jag har sett att det finns nappar på Lanta Mart, men jag vet inte hur stora hål de har Om de är för små kanske du kan göra de större själv?
  • ulligulli
    mattispadd skrev 2010-11-01 11:00:25 följande:
    någon som vet ngt om Relax bay resort på Lanta???
    vad ligger priserna på maten där??
    Vi åt där flera ggr förra året, men har inte varit där ännu i år

Vi tyckte det var jättbra mat, men lite dyrare än överlag. Inte jättedyrt iallafl!

Det är jättemysigt att åka dit på em och titta på solnedgången ifrån stranden och sen gå och sätta sig i restaurangen

Hälsningar ifrån ett regningt Lanta
  • ulligulli
    Heeso skrev 2010-11-05 09:23:50 följande:
    Nån som vet hur hårda de är på passen i Thailand? Vi har ju ett pass till vår 4-åring. Det togs när hon var ett år. Vi frågade på polisen vad de tyckte och de tyckte fortfarande att man kunde se att det var hon. Sen när de såg hennes lillasysters pass så tyckte de att det lika gärna kunde vara samma barn...alltså väldigt lika. Dock har vi ju med oss två barn så de måste väl förstå att de är väldigt syskonlika....?
    De är nog inte alls hårda på det, mina barn hade pass de ser små ut båda två på. Snart 6-åringens är ifrån när han var nästan 2 och 3 1/2 åringens är ifrån när han var 8 månader och de sa inget om det när vi kom hit för 2 veckor sen

För er som ska till Lanta köpte jag ett jättebra myggstift för barn på apoteket som ligger i Saladan en bit innan den stora rosa läkarmottagningen. De sa att de var bättre än jonson & jonson och det står på att det bara är naturilga ingredienser. Har funkat mycket bättre på min ena son som myggorna älskar.

Idag har vi haft lite småmulet på Lanta så vi passade på att åka hela familjen till Dremy Spa på Long Beach och fick massage hela familjen
  • ulligulli
    mattispadd skrev 2010-11-18 17:27:06 följande:
    Har ni sett detta igen.....www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inri...
    Jättetragiskt:-:(
    Vi bodde granne med henne och hennes familj de första 5 dgarna på Koh Lanta och umgicks varje dag för hon hade barnbarn i mina barns ålder.

Hon var jättemysig och barnen tyckte hon var fantastisk! Blev jätteledsen när jag läste om olyckan på hennes dotters FacebookGråter

Vila i frid fina Anne! 
  • ulligulli
    babanoos skrev 2010-11-18 17:51:38 följande:
    Oh...hann inte se ditt inlägg. Ville inte låte okänslig för det är så klart otroligt tragiskt för de det händer.
    Ingen fara!  Jag vet ju oxå att det är större risk att bli skadad i trafiken, men man blir bara så chockad när det är någon man bara träffade för några veckor sen...
  • ulligulli
    MissCh skrev 2010-12-12 17:30:13 följande:
    Vad menas med delad minivan? Måste man ha kommit överens med några innan att dela eller hur funkar det? Vi har bokat transfer med Lanta diver, en egen minivan, men senare ska min syster komma och hälsa på och hon reser själv. Då är det ju inte lönt att boka en egen van precis :)
    Om hon åker själv kanske det är lättare och billigare att ta färjan ifrån Krabi till Lanta? Beroende på om det passar med tiden förståss
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)