Inlägg från: ulligulli |Visa alla inlägg
  • ulligulli

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hanakana skrev 2011-03-09 14:14:35 följande:

Ulligulli: Menar då då att man får ett thailändskt nummer direkt när man köper SIM-kortet? I samma affär? Och då måste man ju meddela släkt och vänner hemma sedan, det nya thailändska mobilnumret? Men blir det inte jättedyrt för de här hemma i Sverige att ringa och sms:a till ett thailändskt mobilnummer?

Du får ett Thailändskt nummer direkt i butiken. Kommer inte ihåg vad det kostade att smsa till och från Sverige. Vi använde det mest för att ringa inom Thailand.
  • ulligulli
    hag7 skrev 2011-03-09 17:24:36 följande:
    Ulligulli:Det var väl ett helt ok pris , ska ni åka till Bangkok då ? Vi har också bokat med dom o dom verkar fixa till ganska brfa pris tycker jag,
    Ja, det var väl helt ok till Bankok. Vågar inte vänta längre med att boka och dyker det upp något billigare längre fram är det ju bara att boka om.

Nu gäller det bara att hitta boendeGlad. Ska försöka hyra hus i Ban Phe om vi hittar något braObestämd.
  • ulligulli
    Zvartaliljan skrev 2011-03-09 17:50:20 följande:
    kolla på budjet.se annars...där hittade jag billigast flyg. Billigast är från Köpenhamn-Bangkok
    Jag hittade bara billigare med Aoerosvit och vi vill inte åka med dem + att vi bor i StockholmFlört
    hag7 skrev 2011-03-09 17:57:16 följande:
    Ulligulli:Vi boka o betalade direkt men det var med Thai o jag tror att vi var tvugna då dom inte kunde hålla resorna så länge.
    Lilja o loppan :Blir det inte ganska dyrt att ta sig till Köpenhamn beror ju så klart på vart man åker ifrån ?
    Vi behöver inte betala våra biljetter förrens en månad innan avresa. vad konstigt att ni var tvugna att göra detFörvånad
  • ulligulli
    hag7 skrev 2011-03-09 18:11:12 följande:
    Ulligulli:Min man kanske inte riktigt fatta men vi har iallfall betalat o på ett sätt är det bra o jag tror inte att det kommer att bli billigare.......
    Liljan o loppan:Vi bor i Uppsala så för oss blir det inte billigare att åka därifrån.
    Fick mail av Leck  på Jordenresor igen och han kan hålla biljetterna tills början av november Han är så gullig så han håller både Austrian och Qatar biljetterna så vi kan bestämma oss dåGlad Det kallar jag serviceGlad
  • ulligulli
    cillae skrev 2011-03-09 20:24:20 följande:
    Vi var också tvungen att betala våran resa inom 3 dagar. I höstas hade vi pckså bokat med Jordenresor (Thai) och då var det enmånad inna som gällde. Kanske är olika biljetter. Vi betalade för ca två veckor sen och då bet vi 22 500 med Turkish till Bangkok, två vuxna och två barn 3 och 6 år. Bu kostar samma resa nästan 29 000... Så det är bara att slå till :)
    Det ända som kan ändras på våra är flygskatten och vi är ännu inte helt säkra på att vi kan åkaObestämd
  • ulligulli
    JohannaL skrev 2011-03-10 10:52:40 följande:
    funderade på det här med flyg, e snart dags för oss att boka från vilka ställen har ni bpkat? jordenruntresor och bigtravel och ticnet, nån mer ni rekommenderar? tänkte maila några stycken..

fundera på o nån bott på jasmin eller couisin resort i bang niang eller sett dem funderar på att välja en av dem för våran 2 mån i khao lak... 
    Jag kan verkligen rekommendera Jordenresor och vet att flera andra här i tråden är nöjda med dem.
    De brukar kunna hålla biljetterna så att man inte behöver betala förrens 1 månad innan avgång!
  • ulligulli
    Zvartaliljan skrev 2011-03-10 11:50:14 följande:
    jag mejlade jordenresor för två veckor sedan men har fortfarade inte fått svar Obestämd så jag vågade inte vänta utan bokade hos travelpartner istället...
    Tycker oxå det låter jättekonstigt för jag har alltid fått svar fort och även på kvällar och helgerFörvånad
    Jag tycker du ska prova igen om det blivit något felObestämd
  • ulligulli
    Hanakana skrev 2011-03-11 08:16:47 följande:
    Det var ju helt perfekt ifall man får ta med sig 32 kg per väska. Då är ju packningsproblemet löst... Men vi tar nog med oss en extra ryggsäck till hemresan (ska passa på att fylla på garderoben).
    Precis så gjorde vi!
  • ulligulli
    obelix skrev 2011-03-14 17:10:08 följande:
    Halloj på er.

Vi är just nu i ban phe och trivs jättebra, sista natten funderar vi på att ta i bangkok, vi ska i så fall gå på siam oacen world och vill ev hinna med lite shopping... barnen är ju inte gladaåt att gå och shoppa så det blir tyvärr inte mycket sånt skulle jag tro...  Kan nån rekommendera ett bra och prisvärt hotell nära nått av detta... vet inte hur långt det är mellan akvariet och mbk

Tips mottages gärna i kväll...
    Åh , kan du berätta lite om  Ban Phe? vart bor nI? Närhet till restauranger och butiker? Många barnfamiljer?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)