Inlägg från: ulligulli |Visa alla inlägg
  • ulligulli

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2010-10-16 20:26:54 följande:
    Någon som vet om hur utbudet på badshorts är på Lanta, herrmodell (eller iaf med långa ben) i motsvarande vår strl M?
    Min man köpte äkta quiksilver till mycket bättre pris än hemma i en butik på Klong Nin förra året. var en outlet butik med massa oilka surfmärken.
    Annars finns ju hur många kopior som helstFlört.

Det är även rea på en massa webshopar här hemma nu!

http://www.junkyard.se/Store.aspx?S=6&Page=1&C=15

Tessa: Vart är det ni ska bo i Bangkok?

Har någon varit i Cha Am? Får bo gratis på ett 5-stjärnit spahotell där och funderar på om vi ska åka dit 2 dagar innan vi åker till Bangkok. hur tar man sig lättast och snabbast dit ifrån Lanta eller Bangkok?
  • ulligulli
    Mathilda03 o Maja06 skrev 2010-10-16 22:44:56 följande:
    Idag är det 1 månad kvar tills vi åker  Skrattande Skrattande ni må tro vi längtar (och börjar bli nervösa Flört!
    Den 16/11 bär det iväg.

Skulle vi styra upp någon träff på Koh Lanta? Hade väl vart skoj? Glad

Jag hittar gärna på nåt men vi åker ifrån Lanta den 17 nov. Vilka av er är där innan?

Vi åker på torsdagTyst

• ulligulli
    Karolina75 skrev 2010-10-17 23:19:31 följande:
    Hittade nu ett företag som heter Airshells som hyr ut väskor. Det verkar bl a finnas på Arlanda om du reser därifrån?! Det är SAS som gör reklam för dessa väskor, men jag förstår inte riktigt om man bara får hyra dem om man åker med SAS eller om det är möjligt för alla att hyra?! Ska kolla vidare imorgon. Väskan såg i varje fall säker ut och det kostade 149 kr för en vecka och sedan 60kr per vecka extra.
    Man kan boka dessa väskor på nätet och hämta på Arlanda och några andra väskor. Finns för paraplyvagn, barnvagn och tvillingvagn.

http://www.sas.se/sv/Allt-om-resan/Airshell/
  • ulligulli
    Tant T skrev 2010-10-18 08:26:13 följande:
    Hej,
    jag har ställt frågan tidigare men fick inget svar så jag provar igen:
    badskor, till  barn och vuxna, när man ska till Koh Lanta, är det nödvändigt? Har hört de som säger att det är det (åtminstone till barn) men vad säger ni, har ni haft det? Vilken sort i så fall? Det huvudsakliga syftet är skydd mot maneter...
    Vi har köpt småfoppakopior till barnen att ha på stranden men i vattnet behövs inga skor
  • ulligulli
    Tullemi skrev 2010-10-18 16:42:15 följande:
    Vi har köpt dessa till Milea. Så fina i rosa
    crocs.timarco.se/HugeImage.aspx?showIT=22153H...
    Sånna har köpt ill pojkarna, mellanblå till den lilla och svarta till min stora kille

Vi åker verkligen om 3 dagarTyst. Börjar nästan få lite resfeber och jag som inte ens börjat packa ännu...

Skulle börja plocka fram lite saker idag tex vår resevattenkokare, men jag hittade den inte! Brukar alltid stå på samma ställe i förrådet så jag blev först förvånad när den inte stod där och sen fanns den ingenstans...
    Måste ha lånat ut den till någon...

Ja, ja det blev en repa till Expert och köpa en nyGlad
  • ulligulli
    Thegran skrev 2010-10-18 18:05:55 följande:
    åh, då är du ju där SNART!
    Känns jättekonstigt! WIIIIICool

Har idag även inhandlat 2 babybarnstolar vi ska ta med ner till Maj-Britt på Lanta Diver! Vilken tur att man inte behöver ta ut bagaget mellan Bangkok och KrabiObestämd!
  • ulligulli
    Thegran skrev 2010-10-18 20:22:53 följande:
    Har ni tips på något bra ställe där man kan reseblogga? :)
    tycker att resedagboken verkar rätt kass, vill gärna ha så man kan scrolla ner och läsa alla inlägg i en följd och inte behöva gå tillbaka och klicka upp ett i taget
    Du kan kanske starta en vanlig blogg på tex Aftonbladet? http://blogg.aftonbladet.se/home.action

Försökte oxå med resedagboken förra året men tyckte det gick otroligt långsamt och bara jobbigt att hålla på medRynkar på näsan
  • ulligulli

VI ÅKER IMORRN!!!!

Håller på att packar som en tok Oj, vad mycket mer det blir än man tror... Inte så mycket kläder men en himmla massa ¨småsaker¨och prylar!

Ett tips jag fick av en vän som är fotograf är att göra små rispåsar i tyg som man lägger med all elektronik. Dator, kamera mm.

Förra året blev både vår systemkamera och barnens dvd förstörda av fukt

• ulligulli

Här kommer en liten hälsning ifrån LantaCool.

Vädret är fantastikt, inte en droppe regn och lite, lite moln ibland! Det blåser fortfarnade en del men det är bara skönt!

Barnen badar och badar oxå badar vi lite till!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)