Inlägg från: Smilla75 |Visa alla inlägg
  • Smilla75

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Jensa1973 skrev 2010-06-09 08:50:34 följande:
    HEJ HEJ

Någon som bott på Lanta Summer House??

Funderar på 2-3 nätter i en Deluxe bungalow.. 1800 THB

Deluxe: There are with one single and one duble bed and Terrace, Satellite TV, Refrigerator, Hot Water
    Dressing table & wardrobes. All room for 3 occupants only

Är det långt till stranden?
    Poolen ser inte stor ut. Men det finns en iallafall!!

Är Transfer från KRabi 2500 THB Dyrt, billigt eller rimligt??
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
    Transfern med Lanta Divers för 2500 kr är i särklass dyrast på ön. Fördelen är att det finns bilstolar. Man kan ta vilken taxi som helst på flygplatsen för mindre än hälften, men då bil inte storbil/buss.
  • Smilla75
    Jensa1973 skrev 2010-06-09 14:33:48 följande:
    Ja jag antog att det var för ett fordon men det kanske var / person??
    För jag hade beskrivit att vi var 3 personer

Har mailat och frågat

För så här står det i mailet

Yes we can pick up from Krabi Airport the pice 2,500B
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
    Ja, de har en jättefin minibuss så priset är per fordon.
  • Smilla75
    Jensa1973 skrev 2010-06-09 17:46:57 följande:

Ja alltså detta är inte med Lanta Divers. Utan det är resorten/hotellet

Och jag tolkade det som Bath...

Ja Baht självfallet. Det är dyrt som sagt. Lanta tar 3700 baht ToR.
    syster j skrev 2010-06-09 17:36:37 följande:
    Hur har ni andra gjort med era förskoletider hemma. Ni som vart ute på långrsea har ni betalt fullt för dessa månader eller har ni tillfälligt gått ner i tid. Skickade ett mail till kommunen och fick ett surt svar om att rätten till förskoleplats försvinner om ledigheten överskrider 3 mån. Nu ska ju vi vara borta i 3 mån och inte längre. Irriterande med människor som inte kan vara trevliga eller åtminstone formella. Fick ej heller svar på om man tillfälligt kan gå ner i tid för att på så sett få ner taxan under de månader som man är borta, så jag skickade ett nytt mail till kommunen. Hoppas jag får ett mindre "syrligt" svar denna gång. Någon annan som har någon erfarenhet kring detta.
    Nej, du kan inte få ned taxan, vi försökte. Du kan säga upp din plats dock men då får du söka om den.
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-06-09 19:36:19 följande:
    Lanta diver tar 5000 bath ToR och 3000 bath om man bokar en enkel tur.
    färska prisuppgifter från Majbritt i går :)

tycker dock det är värt varenda öre.
    fräscha minibussar med bälten, ac och barnstolar med svensk standard.
    Fy vad de höjt, vi åkte förra året med dem. Blir inte dem i år vill jag lova!
  • Smilla75
    Ancilla skrev 2010-06-10 21:47:09 följande:
    Undrar om det finns några här som nyss köpt flygstolar till Thailand i november? LÄste att någon som köpte flygstolar  till november/december i vintras nu sett att biljetterna var mycket billigare. Hur länge vågar man ha is i magen? Om någon köpt nyss, vad fick ni betala?

Ancilla
    Det var jag och nu har priserna gått upp igen. Bäst köpa i tid.
  • Smilla75
    benjamin 040722 skrev 2010-06-10 22:08:45 följande:
    Vi kommer att vara föräldra ledig för varsit barn (3 och 6 år) och på så sätt får vi ner taxan till 0:- i månaden för 3 åringen iaf... Hur det blir med fritids agiften vet jag inte? Måste kollas upp =)

Annars vet jag inte hur det fungerar, tror det är väldigt olika mellan olika städer... 
    Du måste betala full taxa, annars mister ni platsen.
  • Smilla75
    benjamin 040722 skrev 2010-06-11 12:57:07 följande:
    Tack =) Ja det hoppas jag oxå! såg du inlägget jag svarade på till Smilla75 ang vgiften. helt gratis blev det inte för Signe, men däremot blir det ingen avgift för Benjamin så det jämnar ut sig
    Så bra för er! Vi har inte lyckats undslippa men det är väl olika mellan kommunerna.
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-06-14 10:22:49 följande:
    ha, snacka om flyt!
    ringde babyproffsen i grannstaden, och hörde mig för om vagnen fanns inne, pris och färger .
    Och hon i butiken berättade att de kommer ha kampanj på den i helgen!
    sicken tur, hade hon inte sagt det hade jag köpt en idag och missat rabatten!

hoppas på samma pris som du fick winters!
    Grattis, det brukar de ju aldrig upplysa om!
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-06-15 18:27:46 följande:

39 000 för 3 vuxna och ett barn i säte är ju jättebra pris!
    vi betalar 21 000 för två vuxna och ett barn som sitter i knät. då har vi dock tagit biljetter som vi inte betalar fören en månad innan avresa och så är vi borta över en månad, vilket påverkar priset en hel del, speciellt det med betalningen.

Vi betalar 17700 för två vuxna, 2 barn och ett spädbarn. 1 månad i november.
  • Smilla75
    Mawe123 skrev 2010-06-15 18:48:33 följande:

Vi betalar 66 500 kr för tre vuxna och tre barn.
    Enbart flyg stockholm-krabi, boende tillkommer Förvånad

William 000213, Lowe 070712
    Men dfu är ju en sådan lyxlirare! Ni väljer ju att resa bra. Och bo bra...
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)