Inlägg från: Smilla75 |Visa alla inlägg
  • Smilla75

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2010-05-14 09:04:01 följande:
    var har du varit, vilken resort menade du?
    Noble House
  • Smilla75
    Karolina75 skrev 2010-05-14 23:00:58 följande:
    Välkommen hem!! Hoppas ni kunde njuta av er extratid i Phuket och att det inte bara blev en väntan på att få komma hem;o) En annan fråga - tror ni som har erfarenhet av att resa med småbarn att det är positivt eller negativt att bo i en poolsvit när man har en 4 åring och en 14 månaders med sig?! Alltså tanken på att de ligger inne och sover i rummet på kvällen medan jag och min sambo sitter precis utanför vid poolen och kanske tar några kvällsdopp låter ju underbar, men det kanske det väger ner att det blir ett enormt vaktande på dagtid att ingen ska ramla i poolen...?! Diskuterar fram och tillbaka här... Hjälp mig med era erfarenheter!
    Herregud har ni råd så självklart. Kan ni göra något bättre när de sover din tok?
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-05-24 06:30:55 följande:
    ok, jag tror dock vi åker dit och kikar iaf en natt :)asdyra boenden gör inget, eftersom det bara är så kort tid vi ska vara där, så då betalar vi gärna.ska ju vara riktigt fint där...eller rekomenderar du något annat ställe, som är lugnare?
    Var där för 10 år sedan. Gräsligt, vi stannade bara en natt. Dyrt och tätt bebyggt, så mycket folk jmf med Lanta.
  • Smilla75
    winters skrev 2010-05-25 09:16:15 följande:
    Havrix/Twinrix och MPR-sprutan får man inte ta innan 1 år, eller om det är 9 månader på MPR, men då behöver man ta om den vid 18 månader.De andra vaccinen tar man väl dock som vanligt vid 3 månader mot difteri mm. Det är nog bra att fråga BVC så att de kan planera, och att inte ta det dagen innan eftersom många får feber och känner av sprutorna. Vi sa till vid årsskiftet att vi skulle åka i nov-dec så att de kunde lägga upp ett vaccinationsprogram, men Oscar kommer att vara över 13 månader då, så han kan få hela balunsen! :)
    Twinrix ges från 9 månader!
    3 månaders vaccinet bör bebisen ha fått från BVC innan ni åker. Annars behövs inget, de äter ju inte mat heller så gulsot ingen fara.
  • Smilla75
    Tullemi skrev 2010-05-25 13:44:15 följande:
    Vi fick inte ge Milea Twinrix innan vi reste nov -08 och då var hon just 9 månader. Inte under 1 år, sa dom. Men som vanligt så kan man få olika svar från klinikerna....
    Ja, så kan det vara. Vår var nästan 9 mån och vi fick inte (Svea vaccin), de sade 9 månader.
  • Smilla75

Vi brukar få ha 20 kg inkl handbagage plus 10 kg för infant, vi har rest med 80 kg sådär..

• Smilla75
    Tullemi skrev 2010-05-25 21:25:37 följande:
    Ok, men vår dotter på nästan 3 år (vid avresa) har ju egen stol och egna 20 kg då va? Och Lucas blir nästan 1 år, kanske får han ha 10 kg... 70 kg då, göööött!!!
    Javisst, plus två sulkys.
  • Smilla75

Vi ska boka om våra flygbiljetter till Bangkok i dag, de har gått ned flera tusen från när vi bokade för några månader sedan! Toppen, undra om det beror på demonstrationerna.

• Smilla75
    Tullemi skrev 2010-05-26 13:22:11 följande:
    Jag såg nu att vår resa är 5000:- billigare, men vi har redan betalat buhu.
    Man ska aldrig kolla igen, fy dig!
    I vårt fall ställdes vår flight in så vi fick möjlighet att boka om.
  • Smilla75

Vi tar med blöjor, de är dyrare och sämre i Thailand. Dessutom tar vi med mat till bebisen. Vi har lyckats fylla våra ca 70 kg utan problem. Vi köper inte så mkt kläder, det är ju usel kvalitet utan tar med rätt mycket ombyte.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)