• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Ledilnaan skrev 2010-10-31 18:15:34 följande:
    En liten fråga: Vilka vaccineringar måste man göra innan man åker till Thailand?
    Vuxen: Twinrix 3 ggr innan avresa. Man kan åka efter andra sprutan och ta nr 3 när man kommer hem.
    Man kan ju ta enbart HepA (Havrix) om man vill, men vi tycker det är lika bra att köra med både HepA+HepB när man ändå ska gå och vaccinera sig.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-10-31 21:11:38 följande:
    dags att krypa ner i bingen..natti gott folk!
    Skål nu börjar semester! Det är förresten en god fruktdrink i glaset Mango helst men den fanns bara i rosa.
  • Tullemi

När vi var iväg sist så ratade Milea all burkmat och gröt helt plötsligt. Hon levde på ersättning och sen all mat som vi åt. Vi fixade till småportioner till henne och det var uppskattat. Och där stod vi med en hel hög medsläpad mat - fast det var ju omöjligt att veta att hon inte skulle äta det.

• Tullemi
    just a little skrev 2010-11-01 08:47:47 följande:
    mileas mamma: Vart var det ni skulle och när? Har läst hela tråden men 400 sidor är liiiite mycket att hålla i huvudet :S
    Vi flyger till Phuket 20 dec och är borta i 2 månader. Stannar i Karon. Vi har 2 små med oss vi åker inte runt så mycket denna resan.
  • Tullemi
    EgonochKnut skrev 2010-11-01 09:34:49 följande:
    Hjälp, någon med lite erfarenhet???
    Vi ska åka till Thailand den 10 jan (flyger till phuket). Vår plan var att sova en natt i Phuket innan vi tar en färja ut till någon ö (Lanta, Phi phi eller annan, ej bestämt ännu). Men... Var i Phuket ska man bo?
    Ska man bo i närheten av  färjelägret (var ligger det?) eller ska man bo på en fin strand?
    Någon som har tips på ett bra boende i phuket, inte allt för dyrt?
    De flesta färjorna går från piren lite utanför Phuket Town. Ska man bara ha boende för natten så kan man gott bo i just Phuket Town, men det finns inget speciellt i stan (fast det är klart man kan äta och gå på marknad osv)
    Vill man ha bad och stränder så får man bo på annat ställe. Titta gärna på en karta över Phuket.
  • Tullemi
    just a little skrev 2010-11-01 14:32:54 följande:
    Aha,  Phuket, fick för mig att ni skulle till Lanta men som sagt, det är lätt att snurra ihop saker i den här tråden :) Vi ska ju också till Phuket men då till Kata. Förra gången var vi dock på Karon och jag trivdes som fisken där :)  
    De flesta i tråden ska ju till Lanta så det är inte så konstigt
    Vi har varit i Karon 2 ggr förut och jag hade gärna åkt någon annanstans denna gången, men
    med 2 småttingar kändes det trots allt bäst att åka till ett ställe vi känner till.
  • Tullemi
    Pernilla75 skrev 2010-11-01 16:06:22 följande:
    Vi åker till Phuket den 15 november, hoppas verkligen att det slutat regna tills dess. På SMHIs 10-dygnsprognos så är det bara åska och regn som gäller.

Har alltid åkt dit i början av året tidigare så jag hoppas, hoppas, hoppas att det här försvinner innan vi åker. Annars har jag stor lust att avboka hela resan.
    När vi skulle åka till Phuket 2008 nov så visade SMHI's rapport mörka moln och regn, men det stämde inte kan jag säga
  • Tullemi
    09Lias skrev 2010-11-01 16:42:05 följande:
    Hej alla ni som reser till Thailand med barn!

Jag och min sambo och rest till Thailnd 4 år i rad och nu ska vi dit igen fast med en extra dvs våran lilla son.
    Vi ska till Kamala i Phuket under jul en hel månad. Älskar det stället.
    Men jag undrar om det är nån som vet om man kan köpa barnmatsburkar i Thailand? Och parfymfria blöjor?
    Är super tacksam för svar!
    Det finnsnågra få sorter barnmat på burk, men den är inte som vår här hemma. Ta gärma med om ni kan och om er son inte kan äta vanlig mat än. Ersättning finns, men ingen välling.
    Parfymfria blöjor finns, men våtservetterna är doftande (urk) och vi har inte hittat parfymfria tyvärr.
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2010-11-01 17:32:34 följande:
    Det finnsnågra få sorter barnmat på burk, men den är inte som vår här hemma. Ta gärma med om ni kan och om er son inte kan äta vanlig mat än. Ersättning finns, men ingen välling.
    Parfymfria blöjor finns, men våtservetterna är doftande (urk) och vi har inte hittat parfymfria tyvärr.
    Oj, vad många stavfel det blev, sorry
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)